акафист иконе божией матери феодоровская текст

Икона Богородицы Фео́доровская

Празднование

История

Фе­о­до­ров­ская — Ко­стром­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри на­пи­са­на еван­ге­ли­стом Лу­кой и близ­ка по ико­но­гра­фии к Вла­ди­мир­ской иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри.

На­зва­ние свое ико­на по­лу­чи­ла от ве­ли­ко­го кня­зя Яро­сла­ва Все­во­ло­до­ви­ча († 1246), от­ца свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го, но­сив­ше­го в свя­том кре­ще­нии имя Фе­о­дор — в честь свя­то­го Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та. Об­ре­те­на она бы­ла, по пре­да­нию, его стар­шим бра­том, свя­тым Юри­ем Все­во­ло­до­ви­чем († 1238, па­мять 4 фев­ра­ля), в вет­хой де­ре­вян­ной ча­совне близ ста­рин­но­го го­ро­да Го­род­ца — поз­же на том ме­сте был устро­ен Го­ро­дец­кий Фе­о­до­ров­ский мо­на­стырь. Князь Яро­слав-Фе­о­дор, став­ший по­сле ги­бе­ли в бит­ве с та­та­ра­ми на Си­ти свя­то­го Юрия ве­ли­ким кня­зем Вла­ди­мир­ским, в сле­ду­ю­щем, 1239 го­ду тор­же­ствен­но пе­ре­нес его мо­щи из Ро­сто­ва в Успен­ский со­бор Вла­ди­ми­ра, а остав­шей­ся от бра­та ико­ной бла­го­сло­вил сво­е­го сы­на, свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го, всту­пив­ше­го в том же го­ду в брак с по­лоц­кой княж­ной Бря­чи­сла­вой.

Яро­слав-Фе­о­дор оста­вил зна­чи­тель­ную о се­бе па­мять в рус­ской ис­то­рии. С ним, про­дол­жа­те­лем слав­ных тра­ди­ций дя­ди — свя­то­го Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го (па­мять 4 июля) и от­ца — Все­во­ло­да Боль­шое Гнез­до, свя­за­ны по­чти все наи­бо­лее зна­чи­тель­ные со­бы­тия в ис­то­рии Ру­си пер­вой по­ло­ви­ны XIII ве­ка. Ему до­ста­лась в на­след­ство Русь, со­жжен­ная и раз­граб­лен­ная в 1237–1238 гг. та­та­ра­ми. Он под­нял ее из пеп­ла, от­стро­ил и укра­сил го­ро­да­ми, свя­ты­ми оби­те­ля­ми и хра­ма­ми. Им бы­ли вос­ста­нов­ле­ны опу­сто­шен­ные вра­гом го­ро­да По­вол­жья: Ка­шин, Уг­лич, Яро­славль, Ко­стро­ма, Го­ро­дец. Цер­ковь Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та в Ко­стро­ме и Фе­о­до­ров­ский мо­на­стырь близ Го­род­ца ос­но­ва­ны им в честь сво­е­го Ан­ге­ла. Все­го во­семь лет сто­ял он у кор­ми­ла ве­ли­ко­го кня­же­ния, но за это вре­мя он су­мел на­пра­вить стра­ну по един­ствен­но вер­но­му в то вре­мя пу­ти — во­ен­но-по­ли­ти­че­ско­го рав­но­ве­сия с Зо­ло­той Ор­дой на во­сто­ке и ак­тив­но­го про­ти­во­сто­я­ния ка­то­ли­че­ской Ев­ро­пе на за­па­де. Бли­жай­шим спо­движ­ни­ком и про­дол­жа­те­лем его го­судар­ствен­но­го де­ла был сын, свя­той Алек­сандр Нев­ский.

Чу­до­твор­ная Фе­о­до­ров­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри — бла­го­сло­ве­ние от­ца — по­сто­ян­но на­хо­ди­лась при свя­том Алек­сан­дре, бы­ла его мо­лен­ным об­ра­зом. По­сле его смер­ти (свя­той князь умер 14 но­яб­ря 1263 го­да в Го­род­це, в ос­но­ван­ном от­цом мо­на­сты­ре) ико­на, в па­мять о нем, бы­ла взя­та его млад­шим бра­том Ва­си­ли­ем.

Ва­си­лий Яро­сла­вич был «ми­зин­ным», то есть млад­шим (вось­мым), сы­ном Яро­сла­ва Все­во­ло­до­ви­ча. В 1246 го­ду по­сле смер­ти от­ца (князь был отрав­лен в сто­ли­це Мон­го­лии — Ка­ра­ко­ру­ме), пя­ти лет от ро­ду, он стал кня­зем ко­стром­ско­го уде­ла — наи­ме­нее зна­чи­тель­но­го во вла­де­ни­ях его от­ца. Но в 1272 го­ду Бог су­дил ему стать ве­ли­ким кня­зем Вла­ди­мир­ским. Че­ты­ре го­да его ве­ли­ко­го кня­же­ния (1272–1276) за­пол­не­ны обыч­ны­ми для то­го вре­ме­ни кня­же­ски­ми меж­до­усоб­ны­ми бра­ня­ми. Несколь­ко лет вел он вой­ну за Нов­го­род с непо­кор­ным пле­мян­ни­ком Ди­мит­ри­ем Алек­сан­дро­ви­чем. По­это­му, став ве­ли­ким кня­зем, Ва­си­лий не по­ехал во Вла­ди­мир, а остал­ся под за­щи­той чу­до­твор­ной ико­ны в Ко­стро­ме, счи­тая это ме­сто бо­лее на­деж­ным на слу­чай но­вых усо­биц.

При­шлось ему за­щи­щать Русь и от внеш­них вра­гов. В 1272 го­ду при оче­ред­ном та­тар­ском на­бе­ге рус­ское вой­ско вы­сту­пи­ло из Ко­стро­мы им на­встре­чу. По при­ме­ру де­да, свя­то­го Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, ко­то­рый брал с со­бой в по­хо­ды чу­до­твор­ную Вла­ди­мир­скую ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри, князь Ва­си­лий дви­нул­ся в бой с чу­до­твор­ной ико­ной Фе­о­до­ров­ской. Яр­кие лу­чи ис­хо­ди­ли от свя­то­го об­ра­за, по­па­ляя вра­гов; та­та­ры бы­ли раз­гром­ле­ны и из­гна­ны из Рус­ской зем­ли.

Ле­то­пи­си рас­ска­зы­ва­ют, что ве­ли­кий князь Ва­си­лий пи­тал осо­бую лю­бовь к Церк­ви и ду­хо­вен­ству. По­сле му­че­ни­че­ской ги­бе­ли при штур­ме та­та­ра­ми Вла­ди­ми­ра 4 фев­ра­ля 1238 го­да епи­ско­па Вла­ди­мир­ско­го Мит­ро­фа­на дол­гие го­ды Вла­ди­мир­ская епар­хия оста­ва­лась вдов­ству­ю­щей. Это пе­ча­ли­ло ве­ли­ко­го кня­зя Ва­си­лия. В 1274 го­ду при его уча­стии со­сто­ял­ся во Вла­ди­ми­ре боль­шой цер­ков­ный Со­бор. Непо­сред­ствен­ным по­во­дом его яви­лась хи­ро­то­ния во епи­ско­па Вла­ди­мир­ско­го свя­ти­те­ля Се­ра­пи­о­на († 1275, па­мять 12 июля), из Пе­чер­ских игу­ме­нов, мит­ро­по­ли­том Ки­рил­лом III († 1282) и со­бо­ром рус­ских свя­ти­те­лей. Со­дер­жа­ние со­бор­ных де­я­ний бы­ло очень ши­ро­ко — это был пер­вый Со­бор в Рус­ской Церк­ви со вре­ме­ни мон­голь­ско­го на­ше­ствия. Мно­го на­ко­пи­лось про­блем и неуря­диц в цер­ков­ной жиз­ни, Рус­ская Цер­ковь толь­ко-толь­ко оправ­ля­лась от по­стиг­ше­го ее бед­ствия. Но глав­ной за­да­чей бы­ло воз­рож­де­ние рус­ской цер­ков­ной пись­мен­но­сти — вос­ста­нов­ле­ние тра­ди­ций древ­не­рус­ско­го «кня­же­ско­го стро­е­ния». Без книг невоз­мож­но бы­ло бы спа­си­тель­ное де­ла­ние Церк­ви, они нуж­ны бы­ли и для Бо­го­слу­же­ния, и для про­по­вед­ни­че­ства, и для ке­лей­но­го вра­зум­ле­ния ино­ков, и для до­маш­не­го чте­ния ве­ру­ю­щих. Тру­да­ми мит­ро­по­ли­та Ки­рил­ла, рус­ских епи­ско­пов и мо­на­стыр­ских ино­ков-книж­ни­ков эта за­да­ча, важ­ней­шая для по­сле­ду­ю­ще­го хри­сти­ан­ско­го про­све­ще­ния Ру­си, бы­ла успеш­но вы­пол­не­на. Со­бор при­нял но­вую ре­дак­цию Корм­чей кни­ги — ос­нов­но­го ка­но­ни­че­ско­го ко­дек­са пра­во­слав­ной цер­ков­ной жиз­ни.

В 1276 го­ду князь Ва­си­лий за­вер­шил свой жиз­нен­ный путь, важ­ней­шие ве­хи ко­то­ро­го бы­ли осе­не­ны бла­го­сло­ве­ни­ем Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри. Он умер в Ко­стро­ме и там же об­рел ме­сто по­след­не­го упо­ко­е­ния. Свя­тая ико­на пре­бы­ва­ла с тех пор в Ко­стром­ском со­бо­ре свя­то­го Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та.

Вос­ста­нов­ле­ние па­мя­ти Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и ши­ро­кое рас­про­стра­не­ние ее по­чи­та­ния по всей Рос­сии свя­за­но с со­бы­ти­я­ми на­ча­ла XVII ве­ка — пре­кра­ще­ни­ем Смут­но­го вре­ме­ни. В 1613 го­ду чу­до­твор­ной Фе­о­до­ров­ской ико­ной из Ко­стром­ско­го со­бо­ра был бла­го­слов­лен при из­бра­нии на цар­ство Ми­ха­ил Ро­ма­нов. В па­мять об этом ис­то­ри­че­ском со­бы­тии бы­ло уста­нов­ле­но по­все­мест­ное празд­но­ва­ние иконе Фе­о­до­ров­ской Бо­го­ма­те­ри 14 мар­та. По­яви­лись мно­го­чис­лен­ные спис­ки с Ко­стром­ской Фе­о­до­ров­ской ико­ны, один из пер­вых был за­ка­зан и при­не­сен в Моск­ву ма­те­рью ца­ря Ми­ха­и­ла — ино­ки­ней Мар­фой. Со вто­рой по­ло­ви­ны XVII ве­ка по­лу­ча­ют рас­про­стра­не­ние ико­ны Фе­о­до­ров­ской Бо­жи­ей Ма­те­ри с клей­ма­ми, изо­бра­жа­ю­щи­ми со­бы­тия из ис­то­рии чу­до­твор­но­го об­ра­за.

В 1670 го­ду иеро­ди­а­кон Ко­стром­ско­го Ипа­тьев­ско­го мо­на­сты­ря Лон­гин на­пи­сал «Ска­за­ние о яв­ле­нии и чу­де­сах Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­го­ма­те­ри в Ко­стро­ме». Не все со­дер­жа­щи­е­ся в ней све­де­ния сов­па­да­ют с из­ло­жен­ны­ми вы­ше, у на­род­ной па­мя­ти, своя хро­но­ло­гия, свои за­ко­ны.

Фе­о­до­ров­ская ико­на — двух­сто­рон­няя. На об­рат­ной сто­роне — об­раз свя­той ве­ли­ко­му­че­ни­цы Па­рас­ке­вы, изо­бра­жен­ной в бо­га­том кня­же­ском оде­я­нии. Пред­по­ла­га­ют, что по­яв­ле­ние об­ра­за Па­рас­ке­вы на обо­ро­те ико­ны свя­за­но с су­пру­гой свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го.

Храмы, освящённые в честь иконы:

Источник

Икона Божией Матери «Феодоровская»

АКАФИСТ ПРЕСВЯТЕЙ БОГОРОДИЦЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ ЕЯ «ФЕОДОРОВСКАЯ»

Кондак 1

В збранней Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и Предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верная чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему, умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя, зовущия:

Радуйся, Матерь Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икос 1

А рхангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Архангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости и благодарения в сердце своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице:

Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная; радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная.

Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная; радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная.

Радуйся тамо смирением и чистотою всех удивившая; радуйся, тамо архангельския беседы сподобльшаяся.

Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приимшая; радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная.

Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая; радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира.

Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых; радуйся, Тобою бо сподобляемся вечныя жизни.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 2

В идя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый Костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше; уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Р азумом желая разумети князь благочестивый пришествие пречуднаго Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею радования преисполненною себе предаде водительству Божию, и преклонь колена, со страхом вопияше Тебе:

Радуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно; радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая.

Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая; радуйся, всем просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая.

Радуйся, путь истины заблудшим показующая; радуйся, к горнему миру чудесы Твоими ум наш возводящая.

Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая; радуйся, славящих Тя всегда прославляющая.

Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая; радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая.

Радуйся, моления наша приемлющая; радуйся, рыданий и слез не отметающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 3

С илу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем спасение хотящим получити, рече: Аллилуиа.

Икос 3

И мев помысл стяжати даруемое небесное сокровище, лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу нисшедшему; узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему освященному собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии:

Радуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, престоле Царя царствующих.

Радуйся, Пренепорочная Дево; радуйся, Мати Неприступнаго Света.

Радуйся, честнейшая Херувим; радуйся, славнейшая без сравнения Серафим.

Радуйся, Небесными Силами величаемая; радуйся, от всех земнородных ублажаемая.

Радуйся, неизреченное веселие Ангелов; радуйся, венче царственный всех пророков и апостолов.

Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение; радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 4

Б урю внутрь имея помышлений недоуменных, освященный собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой, Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: Аллилуиа.

Икос 4

С лышаша людие честныя иконы Твоея, Богоотроковице, пришествие и, ко оной текше, поклоняхуся, аки Самей Тебе сущей, и со умилением и слезами вопияху к Тебе:

Радуйся, Дево, Благословенная в женах, во чреве Твоем Носителя всяческих носившая; радуйся, рождением Сына Твоего спасение миру всему явльшая.

Радуйся, человеки с Богом соединившая; радуйся, превышшая небес, избавльшая нас от клятвы.

Радуйся, нас к вечной жизни руководящая; радуйся, Владычице мира.

Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение.

Радуйся, благих во благости соблюдающая; радуйся, лукавых на путь благий обращающая.

Радуйся, под сень крова Твоего прибегающих милующая; радуйся, уповающих на Тя вся потребная к животу и благочестию дарующая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 5

Я ко боготечную звезду узреша людие икону Твою, Безневестная Дево, и, яко многосветлый светильник, поставиша ю во святем соборнем храме, радующеся и вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

В идевше жителие града Городца образ Твой, Владычице, во храме града Костромы стоящий, и на руку Твоею держима Богомладенца Иисуса, скорбию одержима беша, зане отшествие его бысть из града их. Мы же, обрадовани благоволением Твоим ко граду нашему, приносим Ти дары, и, с любовию лобызающе Твой святый образ, вопием Ти:

Радуйся, Звездо, Солнце правды нам явльшая; радуйся, возлюбившая сию страну.

Радуйся, обретение Тебе ищущих; радуйся, радостию неизреченною верных сердца исполняющая.

Радуйся, сокровище благодати неистощимое; радуйся, милости приснотекущий источниче.

Радуйся, от тяжких бед спасающая; радуйся, от смертносныя язвы избавляющая.

Радуйся, всего мира Ходатаице; радуйся всех недугов Целительнице.

Радуйся, Красото несравненная; радуйся, Доброто несказанная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 6

П роповедницы богоноснии быша видевшии образ Твой, Богородице. Возвращся бо кийждо во страну свою, возвещаше о пришествии его и чудесех от него бываемых, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 6

В озсиявши благодать от чуднаго образа Твоего, Чистая, веру немощствующих утверди, верных же возвесели сердца любовию. Сего ради радующеся вопием Ти:

Радуйся, Пресвятая Дево, светом небесныя истины нас озаряющая; радуйся, мглу греховную от нас отгоняющая.

Радуйся, чудесы Твоими к боговедению нас приводящая; радуйся, всех кающихся грешников ко благочестию подвизающая.

Радуйся, всех притекающих к Тебе крепкое заступление; радуйся, немощствующих умом утверждение.

Радуйся, изнемогающих в вере возставляющая; радуйся, тихое пристанище в море житейстем обуреваемым.

Радуйся, злыя советы сынов погибельных открывающая; радуйся, вознесенную гордыню врагов отечества нашего смиряющая.

Радуйся, православных царей Державо; радуйся, всех христиан Похвало.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 7

Х отя прославити Сын Твой, Богородице, святую икону Твою во граде Костроме, повеле ю в день Успения Твоего святому великомученику Феодору Стратилату носити по граду сему, да вси, видяще чудо сие, благодарным сердцем возопиют ему: Аллилуиа.

Икос 7

Ч удо новое яви нам Господь мольбами Твоими, Богородице, егда сгоревшу храму, в немже бе поставлен святый образ Твой, сохрани его в пепле невредима от огня, и тако мневших сгоревша его печаль в радость преложи. Мы же, чудо сие ведяще, воспеваем Ти таковая:

Радуйся, Купино Неопалимая; радуйся, огненный столпе, сущия во тьме наставляяй.

Радуйся, Кивоте, Духом позлащенный, Невместимаго Бога вместивший; радуйся, кадильнице златая, яко фимиам благоуханный, молитвы Твоя за ны к Богу Сыну присно возносящая.

Радуйся, жезле Ааронов, к явлению в мире Сына Твоего прозябший; радуйся, руно Гедеоново, благодатию Божиею во спасение наше орошенное.

Радуйся, горо несекомая, от Неяже отсечеся краеугольный камень Христос; радуйся, храме одушевленный, в Немже вселися Божество телесне.

Радуйся, девства охранение; радуйся, супружества благословение.

Радуйся, паче всех Господа возлюбившая; радуйся, паче всех от Него превознесенная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 8

С транное чудо видевше, на воздусе икону Богоматери стоящу, аки руками ангельскими держиму, егда второе сгоре храм, в немже стоя явленная сия икона, отвержемся, людие, мира сего, ум на небеса преложше; сего бо ради и дадеся нам чудная икона Богородицы, да, взирающе на ню, горная мудрствуем, а не земная, вопиюще к Богу: Аллилуиа.

Икос 8

В вышних пребывающи селениих, и нижних не разлучилася еси, Богородице, чудесы Твоими всех просвещающи приходящих к Тебе с верою, сего ради и слышиши от нас сия:

Радуйся, Мати Христа Бога нашего, на Небеси пребывающая; радуйся, на земли нас не оставляющая.

Радуйся, ради величества Твоего на Небеси Ангелы окруженная; радуйся, ради славы Твоея на земли от человек прославляемая.

Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы; радуйся, Тебе бо, по Бозе, хваление возносят Херувими и Серафими.

Радуйся, лице Божие выну на Небеси созерцающая; радуйся, пред престолом Сына Твоего Матернии руце Твои, за ны молящися, простирающая.

Радуйся, нас, сущих на земли, от всякаго зла омофором Твоим покрывающая; радуйся, верных от всяких душепагубных дел удаляющая.

Радуйся, рождением Сына Божия двери Царства Христова нам отверзшая; радуйся, надеждою приятия небесных благ верных души услаждающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 9

В сякое естество ангельское превозносит Тя, Дево, великия ради любве Твоея к роду христианскому; незрима бо и неприступна, яко Мати Бога от земли к Небеси возшедшая, пречистым Твоим образом зриму и приступну Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9

В ития многовещанныя, яко рыбы безгласны, зрим о Тебе, Богородице, недоумеют бо глаголати о славных чудесех, от явленныя Твоея иконы бываемых. Мы же оным дивящеся благодарно вопием Ти:

Радуйся, слепых прозрение; радуйся, хромых хождение.

Радуйся, от темных и лукавых духов исцеляющая; радуйся, лучами от Твоего пречистаго образа изшедшими врагов земли нашея отгнавшая.

Радуйся, больным видение Твое даровавшая; радуйся, молящимся явленней иконе Твоей исцеление подающая.

Радуйся, разслабленных от одра болезни воздвигающая; радуйся, немым разрешающая уста.

Радуйся, от плена вражия возвращающая; радуйся, лютыя плоти страсти утоляющая.

Радуйся, души верных неизреченным милосердием Твоим умиляющая; радуйся, неизглаголанным Твоим человеколюбием унывающих ободряющая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 10

С облюсти хотящи в чистоте домостроительство Церкве Православныя, Чистая, и, утвердити скипетр державы Российския, чудною иконою Твоею вложила еси в сердце благовернаго государя Михаила Феодоровича прияти венец царский земли Российския, да вси видящии видят, яко Вышний владеет царством, и емуже хощет дает е, и возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 10

С тена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: никтоже бо притекаяй к Тебе тощ отходит. Сего ради ущедряеми милостию Твоею, во умилении души возглашаем Тебе:

Радуйся, твердая стено, от враг видимых и невидимых охраняющая; радуйся, крепкая защито упование на Тя возложившим.

Радуйся, познания истины чистое зерцало; радуйся, сохранения веры крепкое забрало.

Радуйся, грады и страны христианския предстательством Твоим от врагов спасающая; радуйся, царем благоверным поборающая.

Радуйся, мир во градех селящая; радуйся, благонравным благопоспешающая.

Радуйся, силою молитв Твоих злыя помыслы в ничтоже обращающая; радуйся, силы врагов ближняго сокрушающая.

Радуйся, юности наставление; радуйся старости поддержание.

Радуйся Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 11

П ение всякое побеждается спростретися тщащееся множеству многих щедрот Твоих; равночисленныя бо песку морскому песни аще приносим Ти, Богородице Дево, ничтоже совершаем достойно, яже даровала еси нам, вопиющим к Богу: Аллилуиа.

Икос 11

С ветоприемную свещу, древле явльшуюся, зрим во святей иконе Твоей, Богородице Дево, егда град наш защитила еси от разорения врагов земли нашея лучами, от святыя Твоея иконы исходящими. Сего ради с верою припадающе к ней и с любовью лобызающе ю, вопием Ти:

Радуйся, Мати Превечнаго Света Христа, учением Его души просвещающая; радуйся, благодатию Божиею неверующих к вере в Бога приводящая.

Радуйся, путешествующим спутешествующая; радуйся, нуждно плавающих Кормчая.

Радуйся, от всякия скорби, гнева и нужды спасающая; радуйся, от глада, губительства, труса и огня сохраняющая.

Радуйся, избавляющая от иноплеменных; радуйся, охраняющая от междоусобныя брани.

Радуйся, во святей иконе Твоей, яко солнце, в Костромских пределех возсиявшая; радуйся, зде отрасль царственную возвеличившая.

Радуйся, Тобою бо утверждаются царства; радуйся, Тобою бо венчаются царие.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 12

Б лагодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице, и ту древле излиявшая на всех прибегающих к образу Твоему, не лиши ныне и нас богатыя Твоея милости, даруй нам покаяние о гресех, да чистым сердцем и устны взываем к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

П оюще Твоея милости и чудеса, хвалим Тя вси, Богородице, и, яко древлий Израиль к кивоту Завета, притекаем ко образу лица Твоего, и из глубины души вопием: воздвигни руце Твоя к Сыну Твоему, да подаст нам вся благая и спасительная с верою и любовию вопиющим Ти:

Радуйся, утешение наше в скорбех; радуйся, утоление печалей наших.

Радуйся, радосте наша безконечная; радуйся, светлосте и отрадо сердечная.

Радуйся, надеждо наша крепкая; радуйся, сирым приятелище.

Радуйся, странным прибежище; радуйся, обидимым Покровительнице.

Радуйся, оклеветаемых оправдание; радуйся, благих защищение.

Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 13

О Премилосердая Заступнице наша, великия ради милости Твоея даровавшая отечеству и граду нашему чудотворную икону Твою во освящение, утешение и ограждение наше, нынешнее приемши славословие, от всякаго злаго обстояния избави рабы Твоя. Скипетр благовернаго Императора нашего утверди, даруй ему здравие и спасение, на враги победу и одоление и всех нас вечных мук свободи, устнами, душею же и сердцем вопиющих: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос; «Архангел Гавриил. » и 1-й кондак: «Взбранней Воеводе. »

Молитва первая

О Премилосердая Госпоже, Царице, Богородице, приими смиренное моление наше, и не отрини нас, заступление и прибежище наше, и не возгнушайся нас, недостойных, но, яко Милосердая, не престани молящи, Егоже родила еси, да дарует нам прощение многих согрешений наших, да спасет нас, имиже весть судьбами. Помилуй нас, Владычице, помилуй нас, несть бо нам спасение от дел. Темже верно вопием Ти: помилуй рабы Твоя и неплодное сердце наше покажи плодоносно благих дел. Призри на нас, недостойных, Ты бо упование и покров наш, жизнь и свет сердцу нашему. Яко Невечерний Свет от чрева Твоего воздвигшая, озари душу нашу, Чистая, и отжени всяку мглу сердца нашего. Даруй нам умиление, покаяние и сокрушение сердечное. Сподоби нас по вся дни живота нашего творити волю Сына Твоего и Бога нашего и во всем благоугождати Ему Единому. О Богомати, не престани молящи Рождшагося от Тебе за вся, притекающия с верою к сему чудотворному образу Твоему, и подавай им скорую помощь и утешение в скорбех и напастех и злостраданиих, избави их от клеветы и злобы человеческия, от враг видимых и невидимых и всякия нужды и печали. Спаси отечество наше, град сей и вся грады и страны от всяких бед и нужд и сотвори милостива нам быти Бога нашего, отврати всякий гнев Его, на ны движимый, и избави ны от належащаго и праведнаго Его прещения. О Боголюбивая Владычице, Ангелов украшение, мучеников славо и всех святых радосте, с ними моли Господа, да сподобит нас в покаянии скончати живота нашего течение. В смерти же час, Пресвятая Дево, избави нас от власти бесовския и осуждения, и ответа, и страшнаго испытания, и мытарств горьких, и огня вечнаго, да, сподобльшеся славнаго Царствия Божия, величаем Тя и славим воплощшагося от Тебе Христа, Бога нашего, Емуже слава со Отцем и Святым Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О Пресвятая Владычице Богородице и Приснодево Марие, единая Надеждо нам, грешным, к Тебе прибегаем и Тебе молим, яко велие имаши дерзновение пред рождшимся от Тебе по плоти Господом Богом и Спасителем нашим Иисусом Христом. Не презри слез наших, не возгнушайся воздыханий наших, не отрини скорби нашея, не посрами упования нашего на Тя, но Матерними молении Твоими умоли Господа Бога, да сподобит нас грешных и недостойных свободитися от грехов и страстей душевных и телесных, умрети миру и жити Ему Единому во вся дни живота нашего.

О Пресвятая Владычице Богородице, путешествующим спутешествуй и ограждай и охраняй оныя, избави плененных от пленения, свободи страждущих от бед, утеши сущих в печали, скорбех и напастех, облегчи нищету и всяко злострадание телесное и даруй всем вся потребная к животу, благочестию и жизни временней. Спаси, Владычице, вся страны и грады и сию страну и сей град, имже сия чудотворная и святая икона Твоя дадеся во утешение и ограждение, избави я от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани и отврати всякий гнев на ны праведно движимый. Даруй нам время на покаяние и обращение, избави нас от внезапныя смерти и во время исхода нашего предстани нам явльшися, Дево Богородице, и избави нас от воздушных мытарств князей века сего, сподоби на Страшнем Судищи Христовем стати одесную и соделай нас снаследники вечных благ, да славим во веки великолепое имя Сына Твоего и Бога нашего со Безначальным Его Отцем и Святым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

П ришествием честныя Твоея иконы, Богоотроковице, обрадованный днесь богохранимый град Кострома, якоже древний Израиль к кивоту Завета, притекает ко изображению лица Твоего и воплотившагося от Тебе Бога нашего, да Твоим Матерним к Нему предстательством присно ходатайствуеши всем, под сень крова Твоего прибегающим, мир и велию милость.

Кондак, глас 8

Б лагодарственная приносяще Ти, раби Твои, Богородительнице, о всех, имиже благодеяла еси граду нашему, из глубины души взываем к Тебе и мили ся деем: не престани, Владычице, Матерними к Сыну Твоему и Богу нашему молитвами подавати вся благая и спасительная всем, верою и любовию вопиющим Ти: радуйся, Дево, христиан похвало.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *