акафист коневской иконе божией матери текст
Икона Божией Матери «Коневская»
Канон Пресвятыя Богородицы в честь иконы Ея «Коневская», глас 4.
Песнь 1
Ирмос: О тверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
С ияние славы Отчия, Сый от Света, Свете Присносущный, озари, молю, ум и сердце мое, Иисусе, и наполни мя Духа, да воспою, радуяся, Тебе Рождшия дивная чудеса.
П ою сердцем и усты не древнюю златую стамну, в ней же бе манна, но пою Деву Богородицу, носившую Христа во чреве, и славлю Тоя образа богосовершаемая чудеса.
Т ы, по Соломону, источник вертограда и кладязь воды живы, истекающия от Ливана, о Мати Жениха Церкви, от иконы бо Твоея, Владычице, благодатныя струи присно на нас лиются.
С ердца наша привлекла еси, Дево Чистая, и тайным образа Твоего благолепием, и боголепными онаго чудесы. Темже, поюще, молим Тя: и наша души благообразны соделай, Владычице.
Песнь 3
Ирмос: Т воя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
Я коже Богоотец древле пред Божиим кивотом ликоваше, сице Арсений из Афона со образом Кивота одушевленнаго, в мысленнем ликовствовании грядый в Россию, моляшеся Первообразней, да чтущих Ю вечныя славы сподобит.
Я коже новая луна, явися на Российстей тверди Твоя, Владычице, икона, озаряющи сущия во тьме и приводищи ко свету богоразумия. И нас, грешных, молим Тя со слезами, спаси от тьмы неразумия и Твоя певцы вечныя славы сподоби.
У тверди, прослави Церковь Сына Твоего, верных Помощнице, обитель сию, и вся грады, и страны в мире сохрани и всех, любящих славити честный образ Твой, венцев славы сподоби.
Р асторгни пленицы наших грехопадений, избави от рова страстнаго жития и даруй свободу рабом Твоим, Богородице, да скончаем прочее живота нашего в мире и покаянии, уповающе наследити вечную славу.
Седален, глас 4
И сполнение закона и пророков рождшая, Христа Бога, исполни радости и веселия всех, чтущих святую икону Твою, Владычице, да, светло днесь празднующе, Тя радостно воспоем и любовию имя Твое прославим, яко Ты еси едина от всех родов избранная, Благословенная и Препрославленная.
Песнь 4
Ирмос: С едяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
З ряще на Твою, Богородительнице, икону, молим Тя, яко Матерь Света Незаходимаго: отжени от нас мрак страстей Того светлостию, да, просвещшеся, воспоем: слава силе Твоей, Господи.
Т ы тихое обуреваемым, Богородице, пристанище, Ты радость печалию погруженным, болящим Ты исцеление и покров всем, к Тебе прибегающим, Владычице, едина Чистая и Благословенная.
Н е надеемся на князи, ни на сыны человеческия, но все наше упование на Твоего Сына, Богородице, возлагаем, и веруем непреложно, яко Той есть спасение наше, и не постыдимся.
Т я, Богоневесто Чистая, недостойнии раби, славим, лобызающе бренными устны образ Твой святый, и Тебе молимся со слезами: спаси нас от лютых грехопадений, да избавимся от вечныя муки.
Песнь 5
Ирмос: У жасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.
Н еисповедимое чудес море вемы Тя, Богородице: паче бо ума и слова оными Ты прославилася еси. Тем ныне, яко Матерь Божию, в песнех Тя славим, раби Твои, благодарственно.
Д ивный в чудесех Бог дивен и во святых Своих, Тобою без сравнения дивен показася, Богородице, яко во утробе Твоей вместитися благоволи и сотвори Тя Честнейшую и Славнейшую Серафимов.
Т обою возстают разслабленнии, недугующии исцеляются, слепии прозирают, от бесов томимии свобождаются, радуйся, Источниче дарований, Богоблагодатная Дево.
С лово Отчее Ипостасное рождшая, Дево Пренепорочная, избави от безсловесия душу раба Твоего и даруй ми слезы сердечныя, да ныне плачевныя пролию струи, прежде нежели постигнет плач неутешный.
Песнь 6
Ирмос: Б ожественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
С ветлый составляет лик икона Твоя, Владычице, к ней же мы взирающе, сердцем и устны благословим, поем и величаем Твое к нам матернее благоутробие и купно от Тебе рождшагося Бога славим.
Т оржествующе ныне радостно во храме Твоем, Пречистая, и Твоему припадающе честному образу, молим Тя умиленно: сотвори нас достойны быти лика празднующих в торжестве избранных Сына Твоего рабов.
Д а рыдают демони, жегоми суще невещественным огнем от святыя иконы Девы Чистыя, и да бежат от человек в бездну, им уготованную, мы же, веселящеся, в песнех Богородицу величаем.
Ж ивоносный Источниче, Богородице Дево, зноем страстей палимую душу мою напои благодатными струями Сына Твоего и услади горесть сердца моего зрением святаго образа Твоего.
Кондак, глас 8
П репрославленная Вышняго Мати созывает к песнопению нас Своего образа пришествием от Новаграда и возбуждает зрением того на подвиг, побеждати сопротивных силу, и к Ней, яко нашея радости виновней, пети: радуйся, Невесто Неневестная.
Песнь 7
Ирмос: Н е послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Н е твари преклоняем колена, падоша бо истукани, но Тебе, во огни Спасшаго дети родившая; Тебе и, образ Твой лобызающе, молимся: спаси ны от огня страстей, от бед и напастей рукою отцев Бога Благословеннаго.
К умирослужения умнаго избави мя, Богородице, истребляющи от души страстная помышления, и сердца моего олтарь освяти всегда имени Сына Твоего, Господа Иисуса, да воспою Ему: отцев Боже, благословен еси.
П охвалу святому Арсению составляет и нас, раб Твоих, радостотворит чудотворная Твоя, Владычице, икона, еяже ради ныне мы торжествуем и Тя в песнех, Всепетая, величаем, славяще отцев Бога Благословеннаго.
И сполни, о Дево Благодатная, благими Твою обитель и всякому граду и стране потребная свыше низпосылай: Ты бо еси Мати Небесе и земли Царя и вся от Него, елика просиши, восприемлеши в пользу рабом Твоим.
Песнь 8
Ирмос: О троки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
В пещи отроки орошает древле и посреде огня, о, чудесе! сохраняет неопально Сын Твой, Дево Богоотроковице, и ныне Тя, Матерь Свою, чудес творительну показует. Темже Тя чтим и превозносим имя Твое во веки.
Р ачителие чистоты, пустынное сословие, монашествующии лицы, воспойте похвальная Деве Чистей, Богоизбранней и, зряще велие чудес сокровище, икону Ея святую, превозносите имя Девы во веки.
Т риипостаснаго Божества Един Сый от Тебе, Богоблагодатная, воплотися и Тя главизну спасения нашего показа, темже спаси, молим Тя со слезами, поющих и превозносящих имя Твое во веки.
В премирном ликующи свете, не презри нас, долу сущих во тьме земной, но, ликом Твоим призирающи, призри и матерним благоутробием на рабы Твоя и светом Сына Твоего, Владычице, отжени от нас мрачныя прилоги лукаваго.
Песнь 9
Ирмос: В сяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.
Р адости виновна Ты еси и торжества нашего, Богородице, икона бо Твоя озаряет смысл наш к славословию и возбуждает пети Тебе: радуйся, Хранительнице наша; радуйся, твердое ограждение и спасение душ наших.
С обери разстоящая во едино, мир мирови рождшая, Православие утверди непоколебимо и вся ны соблюди непреткновенны быти во исповедании Сына Твоего, яко едина верных Помощница.
Т я, едину в женах Благословенную, мы, грешнии, поюще, молим: избави нас, Пречистая, от страстей греховных благодатию Сына Твоего и укрепи ны в заповедех Его ходити время прочее непорочно, спасающи в мире души наша.
С ердцем моим горя, пою Деву Богоотроковицу и недоумеваюся, благоволит ли пению устен грешника? Но, о Владычице Всеблагая, смиренно молю Тя: приими сию жертву хваления раба Твоего.
Светилен
К то Сия, проницающая, аки утро, добра, яко луна, избранна, яко солнце? Сия храм одушевленный Небеснаго Царя, Сия палата Слова, Сия едина Чистая и Благословенная Мати Божия, Юже, поюще, величаем.
Тропарь, глас 1
В озсия нам, яко солнце светозарное от востока в велелепии, Твоя, Владычице, икона, озаряющи чудес сиянием преславно всех, выну приходящих к ней с верою и любовию и молящихся усердно Твоему, еже о Сыне Твоем и Бозе, величию. Слава Богу, Арсением сию давшему нам, слава возвратившему от Новаграда, слава действующему тою всем исцеления.
Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Коневская»
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.)
Глас 4.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Сия́ние сла́вы О́тчия, Сы́й от Све́та, Све́те Присносу́щный, озари́, молю́, у́м и се́рдце мое́, Иису́се, и напо́лни мя́ Ду́ха, да воспою́, ра́дуяся, Тебе́ Ро́ждшия ди́вная чудеса́.
Пою́ се́рдцем и усты́ не дре́внюю злату́ю ста́мну, в не́йже бе́ ма́нна, но пою́ Де́ву Богоро́дицу, носи́вшую Христа́ во чре́ве, и сла́влю Тоя́ о́браза богосоверша́емая чудеса́.
Ты́, по Соломо́ну, исто́чник вертогра́да и кла́дязь воды́ жи́вы, истека́ющия от Лива́на, о Ма́ти Жениха́ Це́ркви, от ико́ны бо Твоея́, Влады́чице, благода́тныя струи́ при́сно на на́с лию́тся.
Сердца́ на́ша привлекла́ еси́, Де́во Чи́стая, и та́йным о́браза Твоего́ благоле́пием, и боголе́пными о́наго чудесы́. Те́мже, пою́ще, мо́лим Тя́: и на́ша ду́ши благообра́зны соде́лай, Влады́чице.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.
Я́коже Богооте́ц дре́вле пред Бо́жиим киво́том ликова́ше, си́це Арсе́ний из Афо́на со о́бразом Киво́та одушевле́ннаго, в мы́сленнем ликовствова́нии гряды́й в Росси́ю, моля́шеся Первообра́зней, да чту́щих Ю́ ве́чныя сла́вы сподо́бит.
Я́коже но́вая луна́, яви́ся на Росси́йстей тве́рди Твоя́, Влады́чице, ико́на, озаря́ющи су́щия во тьме́ и приводя́щи ко све́ту богоразу́мия. И на́с, гре́шных, мо́лим Тя́ со слеза́ми, спаси́ от тьмы́ неразу́мия и Твоя́ певцы́ ве́чныя сла́вы сподо́би.
Утверди́, просла́ви Це́рковь Сы́на Твоего́, ве́рных Помо́щнице, оби́тель сию́, и вся́ гра́ды, и страны́ в ми́ре сохрани́ и все́х, лю́бящих сла́вити честны́й о́браз Тво́й, венце́в сла́вы сподо́би.
Расто́ргни плени́цы на́ших грехопаде́ний, изба́ви от ро́ва стра́стнаго жития́ и да́руй свобо́ду рабо́м Твои́м, Богоро́дице, да сконча́ем про́чее живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии, упова́юще насле́дити ве́чную сла́ву.
Исполне́ние зако́на и проро́ков ро́ждшая, Христа́ Бо́га, испо́лни ра́дости и весе́лия все́х, чту́щих святу́ю ико́ну Твою́, Влады́чице, да, све́тло дне́сь пра́зднующе, Тя́ ра́достно воспое́м и любо́вию и́мя Твое́ просла́вим, я́ко Ты́ еси́ еди́на от все́х родо́в избра́нная, Благослове́нная и Препросла́вленная.
Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Зря́ще на Твою́, Богороди́тельнице, ико́ну, мо́лим Тя́, я́ко Ма́терь Све́та Незаходи́маго: отжени́ от на́с мра́к страсте́й Того́ све́тлостию, да, просве́щшеся, воспое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ты́ ти́хое обурева́емым, Богоро́дице, приста́нище, Ты́ ра́дость печа́лию погруже́нным, боля́щим Ты́ исцеле́ние и покро́в все́м, к Тебе́ прибега́ющим, Влады́чице, еди́на Чи́стая и Благослове́нная.
Не наде́емся на кня́зи, ни на сы́ны челове́ческия, но все́ на́ше упова́ние на Твоего́ Сы́на, Богоро́дице, возлага́ем, и ве́руем непрело́жно, я́ко То́й е́сть спасе́ние на́ше, и не постыди́мся.
Тя́, Богоневе́сто Чи́стая, недосто́йнии раби́, сла́вим, лобыза́юще бре́нными устны́ о́браз Тво́й святы́й, и Тебе́ мо́лимся со слеза́ми: спаси́ на́с от лю́тых грехопаде́ний, да изба́вимся от ве́чныя му́ки.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, и ме́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
Неисповеди́мое чуде́с мо́ре ве́мы Тя́, Богоро́дице: па́че бо ума́ и сло́ва о́ными Ты́ просла́вилася еси́. Те́м ны́не, я́ко Ма́терь Бо́жию, в пе́снех Тя́ сла́вим, раби́ Твои́, благода́рственно.
Ди́вный в чудесе́х Бо́г ди́вен и во святы́х Свои́х, Тобо́ю без сравне́ния ди́вен показа́ся, Богоро́дице, я́ко во утро́бе Твое́й вмести́тися благоволи́ и сотвори́ Тя́ Честне́йшую и Сла́внейшую Серафи́мов.
Тобо́ю возстаю́т разсла́бленнии, неду́гующии исцеля́ются, слепи́и прозира́ют, от бесо́в томи́мии свобожда́ются, ра́дуйся, Исто́чниче дарова́ний, Богоблагода́тная Де́во.
Сло́во О́тчее Ипоста́сное ро́ждшая, Де́во Пренепоро́чная, изба́ви от безслове́сия ду́шу раба́ Твоего́ и да́руй ми́ сле́зы серде́чныя, да ны́не плаче́вныя пролию́ струи́, пре́жде не́жели пости́гнет пла́ч неуте́шный.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Све́тлый составля́ет ли́к ико́на Твоя́, Влады́чице, к не́й же мы́ взира́юще, се́рдцем и устны́ благослови́м, пое́м и велича́ем Твое́ к на́м ма́тернее благоутро́бие и ку́пно от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Торжеству́юще ны́не ра́достно во хра́ме Твое́м, Пречи́стая, и Твоему́ припа́дающе честно́му о́бразу, мо́лим Тя́ умиле́нно: сотвори́ на́с досто́йны бы́ти ли́ка пра́зднующих в торжестве́ избра́нных Сы́на Твоего́ рабо́в.
Да рыда́ют де́мони, жего́ми су́ще невеще́ственным огне́м от святы́я ико́ны Де́вы Чи́стыя, и да бежа́т от челове́к в бе́здну, и́м угото́ванную, мы́ же, веселя́щеся, в пе́снех Богоро́дицу велича́ем.
Живоно́сный Исто́чниче, Богоро́дице Де́во, зно́ем страсте́й пали́мую ду́шу мою́ напо́й благода́тными струя́ми Сы́на Твоего́ и услади́ го́ресть се́рдца моего́ зре́нием свята́го о́браза Твоего́.
Препросла́вленная Вы́шняго Ма́ти созыва́ет к песнопе́нию на́с Своего́ о́браза прише́ствием от Нова́града и возбужда́ет зре́нием того́ на по́двиг, побежда́ти сопроти́вных си́лу, и к Не́й, я́ко на́шея ра́дости вино́вней, пе́ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Ка́ко отве́рзу бре́нная уста́ и воспою́ Не́бо одушевле́нное, Де́ву Мари́ю, от Нея́же на́м возсия́ Со́лнце мы́сленное, Христо́с, просвеща́яй вся́каго челове́ка? Недоуме́ет бо у́м мо́й, безгла́сием язы́к связу́ется. Но к чуде́с вино́вней Тоя́ ико́не зря́ще, а́нгельски воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, неистощи́мое сокро́вище благода́ти; ра́дуйся, чуде́с неизсле́димая пучи́но. Ра́дуйся, все́м ве́рным Боже́ственное услажде́ние; ра́дуйся, скорбя́щим всера́достное весе́лие. Ра́дуйся, оби́димым ско́рое избавле́ние; ра́дуйся, в жите́йстем мо́ри спаси́тельное окормле́ние. Ра́дуйся, обурева́емым страстьми́ ти́хое приста́нище; ра́дуйся, ору́жие, во бра́ни мы́сленней проти́вныя поража́ющее. Ра́дуйся, мо́лние, попаля́ющая диа́вола; ра́дуйся, врачевство́, боле́зни вся́ исцеля́ющее. Ра́дуйся, ми́ро благово́нное всему́ ми́ру; ра́дуйся, горо́, вся́ осене́нная Божество́м. Ра́дуйся, Де́во, все́х благи́х вино́вная ве́рным; ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Не тва́ри преклоня́ем коле́на, падо́ша бо истука́ни, но Тебе́, во огни́ Спа́сшаго де́ти роди́вшая; Тебе́ и, о́браз Тво́й лобыза́юще, мо́лимся: спаси́ ны́ от огня́ страсте́й, от бе́д и напа́стей руко́ю отце́в Бо́га Благослове́ннаго.
Кумирослуже́ния у́мнаго изба́ви мя́, Богоро́дице, истребля́ющи от души́ стра́стная помышле́ния, и се́рдца моего́ олта́рь освяти́ всегда́ и́мени Сы́на Твоего́, Го́спода Иису́са, да воспою́ Ему́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Похвалу́ свято́му Арсе́нию составля́ет и на́с, ра́б Твои́х, радостотвори́т чудотво́рная Твоя́, Влады́чице, ико́на, ея́же ра́ди ны́не мы́ торжеству́ем и Тя́ в пе́снех, Всепе́тая, велича́ем, сла́вяще отце́в Бо́га Благослове́ннаго.
Испо́лни, о Де́во Благода́тная, благи́ми Твою́ оби́тель и вся́кому гра́ду и стране́ потре́бная свы́ше низпосыла́й: Ты́ бо еси́ Ма́ти Небесе́ и земли́ Царя́ и вся́ от Него́, ели́ка про́сиши, восприе́млеши в по́льзу рабо́м Твои́м.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
В пещи́ о́троки ороша́ет дре́вле и посреде́ огня́, о, чудесе́! сохраня́ет неопа́льно Сы́н Тво́й, Де́во Богоотрокови́це, и ны́не Тя́, Ма́терь Свою́, чуде́с твори́тельну показу́ет. Те́мже Тя́ чти́м и превозно́сим и́мя Твое́ во ве́ки.
Рачи́телие чистоты́, пусты́нное сосло́вие, мона́шествующии ли́цы, воспо́йте похва́льная Де́ве Чи́стей, Богоизбра́нней и, зря́ще ве́лие чуде́с сокро́вище, ико́ну Ея́ святу́ю, превозноси́те и́мя Де́вы во ве́ки.
Триипоста́снаго Божества́ Еди́н Сы́й от Тебе́, Богоблагода́тная, воплоти́ся и Тя́ глави́зну спасе́ния на́шего показа́, те́мже спаси́, мо́лим Тя́ со слеза́ми, пою́щих и превознося́щих и́мя Твое́ во ве́ки.
В преми́рном лику́ющи све́те, не пре́зри на́с, до́лу су́щих во тьме́ земно́й, но, ли́ком Твои́м призира́ющи, при́зри и ма́терним благоутро́бием на рабы́ Твоя́ и све́том Сы́на Твоего́, Влады́чице, отжени́ от на́с мра́чныя прило́ги лука́ваго.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Ра́дости вино́вна Ты́ еси́ и торжества́ на́шего, Богоро́дице, ико́на бо Твоя́ озаря́ет смы́сл на́ш к славосло́вию и возбужда́ет пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Храни́тельнице на́ша; ра́дуйся, тве́рдое огражде́ние и спасе́ние ду́ш на́ших.
Собери́ разстоя́щая во еди́но, ми́р ми́рови ро́ждшая, Правосла́вие утверди́ непоколеби́мо и вся́ ны́ соблюди́ непреткнове́нны бы́ти во испове́дании Сы́на Твоего́, я́ко еди́на ве́рных Помо́щница.
Тя́, еди́ну в жена́х Благослове́нную, мы́, гре́шнии, пою́ще, мо́лим: изба́ви на́с, Пречи́стая, от страсте́й грехо́вных благода́тию Сы́на Твоего́ и укрепи́ ны́ в за́поведех Его́ ходи́ти вре́мя про́чее непоро́чно, спаса́ющи в ми́ре ду́ши на́ша.
Се́рдцем мои́м горя́, пою́ Де́ву Богоотрокови́цу и недоумева́юся, благоволи́т ли пе́нию усте́н гре́шника? Но, о Влады́чице Всеблага́я, смире́нно молю́ Тя́: приими́ сию́ же́ртву хвале́ния раба́ Твоего́.
Кто́ Сия́, проница́ющая, а́ки у́тро, добра́, я́ко луна́, избра́нна, я́ко со́лнце? Сия́ хра́м одушевле́нный Небе́снаго Царя́, Сия́ пала́та Сло́ва, Сия́ еди́на Чи́стая и Благослове́нная Ма́ти Бо́жия, ю́же, пою́ще, велича́ем.
Этой святой иконой греческого письма благословил в 1393 году святого Арсения, основателя Коневской обители (сведения о нем помещены 12 июня), преподобный Иоанн, игумен одной из афонских обителей. Напутствуя своего любимого ученика, он предсказал, что преподобный Арсений будет игуменом новоявленной обители. Жизнеописатель святого Арсения Коневского свидетельствует об этом событии следующим образом: «Благословение от него (архиепископа Иоанна) приять, отыде на Новоозеро (Ладожское) в Коневский остров, и вселился ту со святою иконою, юже прият во святой горе. И созда церковь во имя Рождества Пресвятыя Богородицы и обитель».
Преподобный Арсений постоянно чувствовал благодатную помощь, исходившую от святой иконы, о чем свидетельствует следующее событие: язычники, населявшие остров Коневец, поклонялись огромному каменному идолу – «конь-камню». Взяв чудотворный образ Царицы Небесной и сотворив усердную молитву, преподобный Арсений совершил крестный ход вокруг камня, изгнав целое скопище бесов, в виде воронов улетевших на Выборгский берег. С тех пор «конь-камень» стал символом победы христианства над язычеством в этих местах, а икона получила название Коневской.
Святая икона прославилась многими благодатными знамениями.
Разгоревшаяся в XVI веке война со Швецией заставила братию Коневского монастыря вместе со святой иконой переселиться в Новгородский Деревяницкий монастырь (произошло это в 1581 году). В свою обитель иноки вернулись лишь в 1595 году, а уже в 1610, в результате активизации военных действий со стороны шведов, вновь вынуждены были укрываться в Деревяницком монастыре, а затем – в Тихвинской обители. В Новгородском монастыре ежегодно 10 июля совершалось празднование Пресвятой Богородице ради Ее святой иконы.
3 сентября 1799 года, по благословению митрополита Петербургского и Новгородского Гавриила (1775–1800), святыня была возвращена в Коневскую обитель и помещена в храме во имя святителя Никона.
В начале XIX века, а именно в 1802 году, над могилой преподобного Арсения был построен храм в честь Введения Пресвятой Богородицы во храм. Туда и был помещен чудотворный образ Пресвятой Богородицы. Тогда же игуменом Иларионом была составлена служба Коневской иконе Божией Матери. Несколько позже над Введенским храмом построили новый – в честь Рождества Пресвятой Богородицы. В алтаре новопостроенного храма поместили список с Коневской иконы.
В 1893 году для чудотворной Коневской иконы был изготовлен киот и чеканная серебряная риза.
События после первой мировой войны оказали большое влияние на судьбу как самого Коневского монастыря, так и чудотворной иконы Божией Матери. Территория, на которой находилась Коневская обитель, отошла к Финляндии, в 1918 году Финская Православная Церковь стала автономной. Во время второй мировой войны монастырь был эвакуирован в местечко Кейтель, поклониться Коневской святыне приходили сотни православных финнов. В 1956 году несколько оставшихся в живых монахов Коневской обители переехали в Нововалаамский монастырь (Хеинавеси). После расформирования в 1963 году Коневского монастыря чудотворная икона Пресвятой Богородицы была отправлена в Хельсинки, а в 1969 году – в Москву на реставрацию. Через год икона вернулась в Новый Валаам, где находится и ныне.
На одной стороне чудотворной Коневской иконы Богоматери – изображение Пресвятой Богородицы с Предвечным Богомладенцем, держащим в левой руке двух птенцов голубя, а с другой – Нерукотворенный образ Спасителя. На Афоне икона называлась Акафистной.
Описание иконы Божией Матери Коневская, в чем помогает образ и молитвы
Икона Божией Матери «Коневская» – знаменитый образ Богородицы, издревле почитаемый на Руси. Святыне поклоняются не только в России, но и в Финляндии, и на Афоне. История святыни известна с XIV века. За долгие столетия людская память запечатлела случаи чудес, Божественной помощи, полученной после молитвы перед этой иконой. Так христиане избавлялись от слепоты, обретали Божественную защиту от врагов, небесную опеку.
Описание и значение Коневской иконы Божией Матери
На иконе изображена Богородица, держащая младенца Христа. Традиционно изображения Богоматери такого типа называются Одигитрия, то есть Путеводительница. Главное отличие образа от других подобных – это то, что Иисус сжимает в руках не свиток или скрижали, а двух птенцов-голубок.
Отличается также и одеяние Богоматери. На старинном изображении поверх темно-красного мафория на плечах Девы Марии лежит бело-золотая накидка. Этот элемент – еще один редкий атрибут, выделяющий икону из ряда подобных. В остальном образ повторяет каноничный иконописный образ Царицы Небесной и Господа.
Лик Богородицы печален. В ее взгляде, устремленном сквозь время и пространство, растворилось страдание. Благородные прямые черты лика Девы Марии подчеркнуты морщинами под нижним веком – характерная особенность греческой иконописи, передающая эмоциональность композиции. В тропаре, посвященном образу, икона сравнивается с восходящим Солнцем. Солнцем, дарующим надежду и утешение.
Еще один интересный факт об этой реликвии заключается в том, что первоначальный оригинальный образ – двусторонний. На обороте запечатлен лик Спаса Нерукотворного. Это редкое явление, когда доску расписывали с двух сторон, характерно для средних веков. Именно в этот исторический период создана икона.
Святыня является значимым историческим и религиозным памятником региона. Богатая история реликвии сохранила предания и легенды о могущественной силе этого образа Девы Марии. Богоматерь, запечатленная на этом изображении, оказывала заступничество людям на протяжении долгого времени. Веками святыню бережно хранили монахи и, по смиренным их молитвам, сами оберегались от врагов и злодеев силой образа.
Почитание в православии
Памятную дату образа празднуют 10 июля. В этот день не только россияне чествуют Небесную Заступницу. Православные христиане в Греции, откуда и привезли икону, и в Финляндии, где она находилась долгое время, обращаются к Деве Марии с хвалением и благодарностью. Почтить память образа можно чтением тропаря и кондака – праздничных песнопений, слагаемых в христианстве для прославления святых.
Традиционно в этот день перед образом служат молебны или акафисты. Верующие преподносят Богородице цветы, некоторые оставляют в дар украшения из золота и серебра. Поскольку святыня прославлена и хорошо известна в Карелии и на Севере Европейской части России, праздник проходит широко.
Особое почитание и поклонение реликвии оказывают в монастыре, в который она была привезена. Многочисленные списки образа известны по всей стране. Например, долгое время копия иконы хранилась в Благовещенской церкви в Москве и в Воскресенском храме города Торжок.
История появления
Появление чудотворной святыни на Руси связано с именем Арсения Коневского. Преподобный подвижник долгое время провел на святой горе Афон. Оттуда он вернулся на Родину с благословением от почитаемого игумена Иоанна Зидона, для того, чтобы построить новый монастырь. Икону наставник подарил Арсению для защиты и служения Богу.
В 1393 году преподобный прибыл на Русь. Здесь, в Карельских лесах, несмотря на повсеместную победу христианского вероучения, по-прежнему жили язычники. Поэтому вернувшийся из Греции Арсений, взяв благословение новгородского архиепископа, направился в эти дикие земли. Житие подробно рассказывает о том, как инок попал на Коневской остров.
Местные жители поклонялись огромному «конь-камню», считая его воплощением высших божественных сил. Согласно преданию, местный рыбак поведал Арсению о том, что крестьяне оставляли у идола тушу коня в жертву духам, и якобы за ночь подношение бесследно исчезало, что суеверные обитатели окрестностей считали свидетельством существования духов.
Преподобный Арсений с молитвой и с образом Пречистой Владычицы обошел капище крестным ходом. Силы тьмы в образе ворон взмыли в небо и улетели с острова. Место, куда отправились бесы, позже прозвали Чертовой Лахтой. А бывший идол превратился в памятник победы истинной веры над язычеством.
Так изображение Богоматери получило свое именование. Преподобный Арсений основал на острове монастырь Рождества Пресвятой Богородицы. И после смерти основателя обители образ продолжал оберегать монахов. Поскольку здешние земли регулярно подвергались нашествиям шведов, воевавших с Русью, обитателям монастыря неоднократно грозила опасность разорения и гибели. Но каждый раз, когда неприятель пытался напасть на служителей Христа, чудесным образом приходило спасение.
Несколько сотен лет реликвию бережно хранили монахи. Однако в 1581 году братии пришлось покинуть стены обители и перебраться в Деревяницкий монастырь в Новгороде. Вернуться обратно получилось только в 1766 году. Иноки и послушники восстановили старинную обитель, однако вернуть Коневскую икону Богородицы на прежнее место удалось только спустя 30 лет. Образ поместили в храме святителя Никона.
С тех пор обитель процветала. Был построен храм в честь Рождества Божией Матери, где поместили список Коневской иконы. Паломники становились свидетелями чудес, дарованных Господом через эту реликвию. Однако в XX веке, в пылу разрушительных войн и страданий монахам чудом удалось сохранить древнюю святыню. В это время монастырь расформирован, монахи вынуждены уйти в Финляндию, чтобы жить на ферме. Немногие выжили в тот период. В конце концов, остатки братии поселились в монастыре Новый Валаам. С собой они принесли и почитаемую икону, где она находится и поныне.
В чем помогает Коневская икона Божией Матери
Как уже и писалось выше, реликвия неоднократно была прославлена как чудотворная. Действительно, по заступничеству Пречистой Богородицы происходило много удивительных случаев спасения, Божественной помощи и защиты.
И в современной России чудеса не прекращаются. Широко известен случай исцеления юноши от глазного заболевания в 1996 году. Тогда замироточил список иконы, хранившийся в небольшом селе на Карельском перешейке. Прихожанин, молодой человек, с тяжелым заболеванием глаз, был помазан источаемым иконой миром и выздоровел.
Традиционно люди молятся перед образом в случае одержимости, тяжелых болезней, при желании избавиться от пагубных привычек. Практически всегда прошения молящихся исполняются.
Текст молитвы
Для молитвы необходимо освободить голову от суетных мирских мыслей. Обращаться к Богородице нужно с почтением, трепетом, смирением и любовью. Дева Мария – мать не только Господа Христа, но и всех христиан. Заступница обиженных и нищих, она дарует людям покровительство, своими молитвами у престола Божьего. Перед обращением к Богоматери можно зажечь свечу, воскурять ладан.
Тропарь
Глас 1
Возсия нам, яко солнце светозарное от востока в велелепии,/ Твоя, Владычице, икона,/ озаряющи чудес сиянием преславно/ всех, выну приходящих к ней с верою и любовию/ и молящихся усердно Твоему, еже о Сыне Твоем и Бозе, величию./ Слава Богу, Арсением сию давшему нам,/ слава возвратившему от Новаграда,/ слава Действующему тою всем исцеления.
Кондак
Глас 8
Препрославленная Вышняго Мати созывает к песнопению нас/ Своего образа пришествием от Новаграда/ и возбуждает зрением того на подвиг,/ побеждати сопротивных силу,/ и к Ней, яко нашел радости виновней, пети:/ радуйся, Невесто Неневестная.
Молитва
О, Всемилостивая Госпожа, Дево Богородице! Вонми смиренному молению моему, и сокрушенно ныне предстоящаго образу Твоему услыши глас. Вем бо, о, Содетеля моего Мати, яко Ты предстательство христиан непостыдное и ходатайство ко Творцу непреложное. Вем и сие, яко Беззакония моя превзыдоша главу мою, и яко бремя тяжкое отяготеша на мне, и уже несмь достоин видети высоту небесную, ниже воззрети ко Престолу славы Сына Твоего и Бога нашего, но достоин мук и вечнаго осуждения. Сего ради к Тебе (со предстоящими купно) припадаю, Тя прошу умиленно, к Тебе со слезами взываю: сотвори к Нему матернее Твое моление, да не отвержет нас, грешных от лица Своего: но яко Милостив, да простит нам согрешения наша вольная и невольная, на путь спасения наставляя нас, и свыше силою укрепляя к творению заповедей Своих святых. Да сохранит нас от соблазнов мира, от вожделений греховных, от козней диавольских, и от нападения видимых врагов. Да благословит дела рук наших, подавая обители сей и всякому граду и стране обилие влаг земных: Да сотворит нам дни влаги и безмятежны: да оградит миром Церковь Свою святую, и разстоящая да соединит той, яко влаг Господь, Долготерпелив и Многомилостив, от всея твари со Отцем и Святым Духом славимый во веки веков. Аминь.