апостол на венчании текст на русском
Глава 9. После́дование быва́емое о обруче́нии
По Боже́ственной литурги́и, свяще́ннику стоя́щу в святи́лищи, предстоя́т хотя́щии спряга́тися пред святы́ми две́рьми: му́ж у́бо одесну́ю, жена́ же ошу́юю. Лежа́т же на десне́й стране́ святы́я трапе́зы пе́рстни и́х два́, златы́й и сре́бряный, сре́бряный у́бо уклоня́яся к десны́м, златы́й же к ле́вым, бли́з дру́г дру́га. Свяще́нник же назна́менует главы́ новоневе́стных три́жды, и дае́т и́м свещы́ возже́нны, и вве́д я́ вну́трь хра́ма, кади́т крестови́дно, и глаго́лется от диа́кона: Б лагослови́ влады́ко,
И свяще́нник: Б лагослове́н Бо́г на́ш:
Диа́кон: М и́ром Го́споду помо́лимся.
О свы́шнем ми́ре, и о спасе́нии ею́:
О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии:
О святе́м хра́ме се́м, и с ве́рою:
О святе́йшем прави́тельствующем сино́де:
О рабе́ Бо́жии, и́мярек, и рабы́не Бо́жией, и́мярек, ны́не обруча́ющихся дру́г дру́гу, и о спасе́нии и́х, Го́споду помо́лимся.
О е́же пода́тися и́м ча́дом в прия́тие ро́да, и все́м я́же ко спасе́нию проше́нием, Го́споду помо́лимся.
О е́же низпосла́тися и́м любви́ соверше́нней, ми́рней, и по́мощи, Го́споду помо́лимся.
О е́же сохрани́тися и́м в единомы́слии и тве́рдей ве́ре, Го́споду помо́лимся.
О е́же благослови́тися и́м в непоро́чном жи́тельстве, Го́споду помо́лимся.
Я́ ко да Госпо́дь Бо́г на́ш да́рует и́м бра́к че́стен, и ло́же нескве́рное, Го́споду помо́лимся.
О изба́витися на́м от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды:
З аступи́, спаси́, поми́луй:
П ресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную:
Свяще́нник: Я́ ко подоба́ет тебе́ вся́кая сла́ва:
Та́же глаго́лет моли́тву велегла́сно:
Б о́же ве́чный, разстоя́щаяся собра́вый в соедине́ние, и сою́з любве́ положи́вый и́м неразруши́мый: благослови́вый Исаа́ка и реве́кку, и насле́дники я́ твоего́ обетова́ния показа́вый: са́м благослови́ и рабы́ твоя́ сия́, и́мярек, и́мярек, наставля́я я́ на вся́кое де́ло благо́е.
Я́ ко ми́лостивый и человеколю́бец Бо́г еси́, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Свяще́нник: М и́р все́м.
Ли́к: И ду́хови твоему́.
Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.
Ли́к: Т ебе́ Го́споди.
Г о́споди Бо́же на́ш, от язы́к предъобручи́вый це́рковь де́ву чи́стую, благослови́ обруче́ние сие́, и соедини́, и сохрани́ рабы́ твоя́ сия́ в ми́ре и единомы́слии.
Т ебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Та́же взе́м свяще́нник пе́рстни, дае́т пе́рвее му́жу златы́й, та́же сре́бряный жене́. И глаго́лет му́жу:
О бруча́ется ра́б Бо́жий, и́мярек, рабе́ Бо́жией, и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.
Та́же и жене́ глаго́лет:
О бруча́ется раба́ Бо́жия, и́мярек, рабу́ Бо́жию, и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.
И егда́ рече́т на еди́ном ко́емждо три́жды, твори́т кре́ст пе́рстнем на глава́х и́х: и налага́ет я́ на десны́х и́х пе́рстех. Та́же изменя́ет пе́рстни новоневе́стных восприе́мник.
Свяще́нник же глаго́лет моли́тву:
Г о́споду помо́лимся.
Го́споди Бо́же на́ш, о́троку патриа́рха Авраа́ма сше́ствовавый в средоре́чии, посыла́я уневе́стити господи́ну его́ Исаа́ку жену́, и хода́тайством водоноше́ния обручи́ти реве́кку откры́вый: са́м благослови́ обруче́ние рабо́в твои́х, сего́ и́мярек, и сея́ и́мярек, и утверди́ е́же у ни́х глаго́ланное сло́во: утверди́ я́ е́же от Тебе ́ святы́м соедине́нием: ты́ бо из нача́ла созда́л еси́ му́жеский по́л и же́нский, и от Тебе ́ сочетава́ется му́жу жена́, в по́мощь и в восприя́тие ро́да челове́ча. са́м у́бо Го́споди Бо́же на́ш, посла́вый и́стину в насле́дие твое́, и обетова́ние твое́ на рабы́ твоя́ отцы́ на́шя, в ко́емждо ро́де и ро́де избра́нныя твоя́: при́зри на раба́ твоего́ и́мярек, и на рабу́ твою́ и́мярек, и утверди́ обруче́ние и́х в ве́ре и единомы́слии, и и́стине, и любви́. ты́ бо Го́споди показа́л еси́ да́тися обруче́нию и утвержда́тися во все́м. Пе́рстнем даде́ся вла́сть ио́сифу во еги́пте: пе́рстнем просла́вися дании́л во стране́ вавило́нстей: пе́рстнем яви́ся и́стина фама́ры: пе́рстнем оте́ц на́ш небе́сный ще́др бы́сть на Сы́на своего́: дади́те бо, глаго́лет, пе́рстень на десни́цу его́, и закла́вше тельца́ упита́ннаго, я́дше возвесели́мся. сама́ десни́ца твоя́ Го́споди, моисе́а вооружи́ в чермне́м мо́ри: сло́вом бо твои́м и́стинным небеса́ утверди́шася и земля́ основа́ся, и десни́ца ра́б твои́х благослови́тся сло́вом твои́м держа́вным, и мы́шцею твое́ю высо́кою. са́м у́бо и ны́не Влады́ко, благослови́ пе́рстней положе́ние сие́ благослове́нием небе́сным: и а́нгел тво́й да предъи́дет пред ни́ми вся́ дни́ живота́ и́х.
Я́ ко ты́ еси́ благословля́яй и освяща́яй вся́ческая: и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
А́бие диа́кон ектению́:
П оми́луй на́с Бо́же:
Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем святе́йшем патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не и отце́ на́шем блаже́ннейшем митрополи́те Влади́мире, и о преосвяще́ннейшем митрополи́те [или архиепи́скопе, или епи́скопе ] имярек, и о все́й во Христе́ бра́тии на́шей.
Е ще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ нашей, власте́х и воинстве́ ея, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во всяком благоче́стии и чистоте́.
Е ще́ мо́лимся о рабе́х Бо́жиих и́мярек, и и́мярек, обруча́ющихся дру́г дру́гу.
Ли́к: Г о́споди поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся за всю́ бра́тию:
Возгла́с: Я́ ко ми́лостив, и человеколю́бец Бо́г еси́, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.
Поделиться ссылкой на выделенное
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»
Глава 10. После́дование венча́ния
А́ще у́бо хотя́т в то́жде вре́мя венча́тися, вхо́дят во хра́м со свеща́ми возжже́нными, предъиду́щу свяще́ннику с кади́льницею, и пою́щу псало́м 127, си́це: Лю́дие же на ки́йждо сти́х глаго́лют:
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Б лаже́ни вси́ боя́щиися Го́спода.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Х одя́щии в путе́х его́.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Т руды́ плодо́в твои́х сне́си.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Б лаже́н еси́, и добро́ тебе́ бу́дет.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Ж ена́ твоя́ я́ко лоза́ плодови́та, во страна́х до́му твоего́.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
С ы́нове твои́ я́ко новосажде́ния ма́слична, о́крест трапе́зы твоея́.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
С е́ та́ко благослови́тся челове́к боя́йся Го́спода.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Б лагослови́т тя́ Госпо́дь от сио́на, и у́зриши блага́я иерусали́ма вся́ дни́ живота́ твоего́.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
И у́зриши сы́ны сыно́в твои́х: ми́р на изра́иля.
Сла́ва тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва тебе́.
Посе́м глаго́лет иере́й поучи́тельное сло́во, сказу́я и́м, что́ е́сть супру́жества та́йна: и ка́ко в супру́жестве богоуго́дно и че́стно жи́тельствовати и́мут.
По сконча́нии же сло́ва, вопроша́ет иере́й жениха́ глаго́ля:
И́ маши ли, и́мярек произволе́ние благо́е и непринужде́нное, и кре́пкую мы́сль, поя́ти себе́ в жену́ сию́, и́мярек, ю́же зде́ пред тобо́ю ви́диши?
И отвеща́ет жени́х, глаго́ля:
И́ мам, честны́й о́тче.
Н е обеща́лся ли еси́ ино́й неве́сте?
Жени́х: Н е обеща́хся, честны́й о́тче.
И а́бие иере́й, зря́ к неве́сте, вопроша́ет ю́, глаго́ля:
И́ маши ли произволе́ние благо́е и непринужде́нное, и тве́рдую мы́сль, поя́ти себе́ в му́жа сего́ и́мярек, его́же пред тобо́ю зде́ ви́диши?
И отвеща́ет неве́ста, глаго́лющи:
И́ мам, честны́й о́тче.
Н е обеща́лася ли еси́ ино́му му́жу:
И отвеща́ет неве́ста:
Н е обеща́хся, честны́й о́тче.
Та́же глаго́лет диа́кон:
Б лагослови́ влады́ко.
Свяще́нник: Б лагослове́но Ца́рство:
М и́ром Го́споду помо́лимся.
О ми́ре всего́ ми́ра:
О святе́м хра́ме се́м:
О святе́йшем прави́тельствующем сино́де:
О рабе́х Бо́жиих, и́мярек, и́мярек, ны́не сочетава́ющихся дру́г дру́гу в бра́ка обще́ние, и о спасе́нии и́х, Го́споду помо́лимся.
О е́же благослови́тися бра́ку сему́, я́коже в ка́не галиле́йстей, Го́споду помо́лимся.
О е́же пода́тися и́м целому́дрию, и плоду́ чре́ва на по́льзу, Го́споду помо́лимся.
О е́же возвесели́тися и́м виде́нием сыно́в и дще́рей, Го́споду помо́лимся.
О е́же дарова́тися и́м благоча́дия восприя́тию, и незазо́рному пребыва́нию, Го́споду помо́лимся.
О е́же дарова́ти и́мже и на́м вся́ ко спасе́нию проше́ния, Го́споду помо́лимся.
О е́же изба́витися и́мже и на́м от вся́кия ско́рби:
З аступи́, спаси́, поми́луй:
П ресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную:
Я́ ко подоба́ет тебе́ вся́кая сла́ва:
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Ли́к: Г о́споди поми́луй.
Свяще́нник моли́тву сию́ велегла́сно:
Б о́же пречи́стый, и всея́ тва́ри соде́телю, ребро́ пра́отца Ада́ма за твое́ человеколю́бие в жену́ преобрази́вый, и благослови́вый я́, и реки́й: расти́теся и мно́житеся и облада́йте земле́ю, и обою́ ею́ еди́н у́д показа́вый сопряже́нием: сего́ бо ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся жене́ свое́й, и бу́дета два́ в пло́ть еди́ну, и я́же Бо́г спряже́, челове́к да не разлуча́ет. И́же раба́ твоего́ Авраа́ма благослови́вый и разве́рзый ложесна́ са́ррина, и отца́ мно́жества язы́ков сотвори́вый: и́же Исаа́ка реве́кце дарова́вый, и рождество́ ея́ благослови́вый: и́же Иа́кова рахи́ле сочета́вый, и из него́ двана́десять патриа́рхов показа́вый: и́же ио́сифа и асене́фу спряги́й, пло́д детотворе́ния и́м, ефре́ма и манасси́ю дарова́вый: и́же заха́рию и елисаве́т прие́мый, и предте́чу рожде́ние и́м показа́вый: и́же от ко́рене иессе́ова по пло́ти израсти́вый Присноде́ву, и из нея́ воплоти́выйся, и роди́выйся во спасе́ние ро́да челове́ческаго, и́же за неизрече́нный тво́й да́р и мно́гую бла́гость, прише́дый в ка́ну галиле́йскую, и та́мошний бра́к благослови́вый: да яви́ши, я́ко твоя́ во́ля е́сть зако́нное супру́жество, и е́же из него́ чадотворе́ние. са́м Влады́ко пресвяты́й, приими́ моле́ние на́с рабо́в твои́х, я́коже та́мо, и зде́ прише́д неви́димым твои́м предста́тельством, благослови́ бра́к се́й, и пода́ждь рабо́м твои́м си́м, и́мярек, и и́мярек, живо́т ми́рен, долгоде́нствие, целому́дрие, дру́г ко дру́гу любо́вь в сою́зе ми́ра, се́мя долгожи́зненное, о ча́дех благода́ть, неувяда́емый сла́вы вене́ц. сподо́би я́ ви́дети ча́да ча́дов, ло́же ею́ ненаве́тно соблюди́, и да́ждь и́ма от росы́ небе́сныя свы́ше, и от ту́ка земна́го: испо́лни до́мы и́х пшени́цы, вина́ и еле́а и вся́кия благосты́ни, да преподаю́т и тре́бующым, да́руя ку́пно и су́щым с ни́ма вся́ я́же ко спасе́нию проше́ния.
Я́ ко Бо́г ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия еси́, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным твои́м отце́м, и пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Ли́к: Г о́споди поми́луй.
Свяще́нник, моли́тву сию́ велегла́сно:
Б лагослове́н еси́ Го́споди Бо́же на́ш, и́же та́йнаго и чи́стаго бра́ка священнодействи́телю, и теле́снаго законоположи́телю, нетле́ния храни́телю, жите́йских благи́й строи́телю: са́м и ны́не Влады́ко, в нача́ле созда́вый челове́ка, и положи́вый его́ я́ко царя́ тва́ри, и реки́й: не добро́ бы́ти челове́ку еди́ному на земли́, сотвори́м ему́ помо́щника по нему́: и взе́м еди́но от ре́бр его́, созда́л еси́ жену́, ю́же ви́дев Ада́м, рече́: сия́ ны́не ко́сть от косте́й мои́х, и пло́ть от пло́ти моея́: сия́ нарече́тся жена́, я́ко от му́жа своего́ взята́ бы́сть сия́. сего́ ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся жене́ свое́й, и бу́дета два́ в пло́ть еди́ну: и я́же Бо́г сопряже́, челове́к да не разлуча́ет. са́м и ны́не Влады́ко Го́споди Бо́же на́ш, низпосли́ благода́ть твою́ небе́сную на рабы́ твоя́ сия́, и́мярек, и́мярек: и да́ждь рабе́ се́й во все́м повинова́тися му́жу, и рабу́ твоему́ сему́ бы́ти во главу́ жены́, я́ко да поживу́т по во́ли твое́й. Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ Авраа́ма и са́рру: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ Исаа́ка и реве́кку: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ Иа́кова, и вся́ патриа́рхи: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ ио́сифа и асене́фу: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ моисе́а и сепфо́ру: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ иоаки́ма и а́нну: Благослови́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже благослови́л еси́ заха́рию и елисаве́т. Сохрани́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже сохрани́л еси́ но́я в ковче́зе: сохрани́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже сохрани́л еси́ ио́ну во чре́ве ки́тове. Сохрани́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже сохрани́л еси́ святы́я три́ о́троки от огня́, низпосла́вый и́м ро́су с небесе́: и да прии́дет на ня́ ра́дость о́ная, ю́же имя́ше блаже́нная еле́на, егда́ обре́те честны́й кре́ст. Помяни́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже помяну́л еси́ ено́ха, си́ма, илию́. Помяни́ я́ Го́споди Бо́же на́ш, я́коже помяну́л еси́ святы́я твоя́ четы́редесять му́ченики, низпосла́вый и́м с небесе́ венцы́. Помяни́ Бо́же и воспита́вшыя и́х роди́тели: зане́ моли́твы роди́телей утвержда́ют основа́ния домо́в. Помяни́ Го́споди Бо́же на́ш, рабы́ твоя́ уневе́стившыяся, сше́дшыяся в ра́дость сию́. Помяни́ Го́споди Бо́же на́ш раба́ твоего́, и́мярек, и рабу́ твою́, и́мярек, и благослови́ я́. Да́ждь и́м пло́д чре́ва, доброча́дие, единомы́слие ду́ш и теле́с: возвы́си я́ я́ко ке́дры лива́нския, я́ко ло́зу благоро́згную. Да́руй и́м се́мя кла́сяно, да вся́кое самодово́льство иму́ще, изъоби́луют на вся́кое де́ло благо́е, и тебе́ благоуго́дное: и да у́зрят сы́ны сыно́в свои́х, я́ко новосажде́ния ма́сличная о́крест трапе́зы и́х: и благоугоди́вше пред тобо́ю, возсия́ют я́ко свети́ла на небеси́, в тебе́ Го́споде на́шем. с тобо́ю же сла́ва, держа́ва, че́сть и поклоне́ние, безнача́льному твоему́ отцу́, и животворя́щему твоему́ ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Ли́к: Г о́споди поми́луй.
И па́ки свяще́нник моли́тву сию́ глаго́лет велегла́сно:
Б о́же святы́й, созда́вый от пе́рсти челове́ка, и от ребра́ его́ возсозда́вый жену́, и спряги́й ему́ помо́щника по нему́, за е́же та́ко го́дно бы́сть твоему́ вели́честву, не еди́ному бы́ти челове́ку на земли́: са́м и ны́не Влады́ко, низпосли́ ру́ку твою́ от свята́го жили́ща твоего́, и сочета́й раба́ твоего́ сего́, и́мярек, и рабу́ твою́ сию́, и́мярек, зане́ от Тебе ́ сочетава́ется му́жу жена́. сопрязи́ я́ в единому́дрии, венча́й я́ в пло́ть еди́ну, да́руй и́ма пло́д чре́ва, благоча́дия восприя́тие.
Я́ ко твоя́ держа́ва, и твое́ е́сть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
И по ами́не, прие́м свяще́нник венцы́, венча́ет пе́рвее жениха́, глаго́ля:
В енча́ется ра́б Бо́жий, и́мярек рабе́ Бо́жией, и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.
Та́же венча́ет и неве́сту, глаго́ля:
В енча́ется раба́ Бо́жия, и́мярек, рабу́ Бо́жию, и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха.
Та́же благословля́ет я́ три́жды, глаго́ля три́жды:
Г о́споди Бо́же на́ш, сла́вою и че́стию венча́й я́.
Та́же проки́мен Апо́стола, гла́с 8:
П оложи́л еси́ на глава́х и́х венцы́, от ка́меней честны́х, живота́ проси́ша у тебе ́, и да́л еси́ и́м.
Сти́х: Я́ ко да́си и́м благослове́ние в ве́к ве́ка, возвесели́ши я́ ра́достию с лице́м твои́м.
Апо́стол ко ефесе́ем, зача́ло 230.
Б ра́тие благодаря́ще всегда́ о все́х, о и́мени Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Бо́гу и отцу́: Повину́ющеся дру́г дру́гу в стра́се Бо́жии. Жены́ свои́м муже́м повину́йтеся, я́коже Го́споду: зане́ му́ж глава́ е́сть жены́, я́коже и Христо́с глава́ це́ркве, и то́й е́сть спаси́тель те́ла. Но я́коже це́рковь повину́ется Христу́, та́кожде и жены́ свои́м муже́м во все́м. Му́жие, люби́те своя́ жены́, я́коже и Христо́с возлюби́ це́рковь, и себе́ предаде́ за ню́: Да освяти́т ю́, очи́стив ба́нею водно́ю в глаго́ле. Да предста́вит ю́ себе́ сла́вну це́рковь, не иму́щу скве́рны, или́ поро́ка, или́ не́что от таковы́х: но да е́сть свята́ и непоро́чна. Та́ко до́лжни су́ть му́жие люби́ти своя́ жены́, я́ко своя́ телеса́: любя́й бо свою́ жену́, себе́ сама́го лю́бит. Никто́же бо когда́ свою́ пло́ть возненави́де, но пита́ет и гре́ет ю́, я́коже и Госпо́дь це́рковь: зане́ у́ди есмы́ те́ла его́, от пло́ти его́, и от косте́й его́. Сего́ ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся к жене́ свое́й, и бу́дета два́ в пло́ть еди́ну: Та́йна сия́ вели́ка е́сть: а́з же глаго́лю во Христа́, и во це́рковь. Оба́че и вы́ по еди́ному, ки́йждо свою́ жену́ си́це да лю́бит, я́коже и себе́: а жена́ да бои́тся своего́ му́жа.
Сти́х: Т ы́ Го́споди сохрани́ши ны́ и соблюде́ши ны́ от ро́да сего́, и во ве́к.
Диа́кон: П рему́дрость, про́сти услы́шим:
Ева́нглие от Иоа́нна, зача́ло 6.
В о вре́мя о́но, бра́к бы́сть в ка́не галиле́йстей, и бе́ ма́ти Иису́сова ту́. Зва́н же бы́сть Иису́с и ученицы́ его́ на бра́к. И не доста́вшу вину́, глаго́ла ма́ти Иису́сова к нему́: вина́ не и́мут. Глаго́ла е́й Иису́с: что́ е́сть мне́ и тебе́, же́но? не у́ прии́де ча́с мо́й. Глаго́ла ма́ти его́ слуга́м: е́же а́ще глаго́лет ва́м, сотвори́те. Бе́ху же ту́ водоно́сы ка́менни ше́сть, лежа́ще по очище́нию иуде́йску, вместя́щыя по двема́ или́ трие́м ме́рам. Глаго́ла и́м Иису́с: напо́лните водоно́сы воды́. и напо́лниша и́х до верха́. И глаго́ла и́м: почерпи́те ны́не, и принеси́те архитрикли́нови. и принесо́ша. Я́коже вкуси́ архитрикли́н вина́ бы́вшаго от воды́, [и не ве́дяше отку́ду е́сть: слуги́ же ве́дяху поче́рпшии во́ду: ] пригласи́ жениха́ архитрикли́н, И глаго́ла ему́: вся́к челове́к пре́жде до́брое вино́ полага́ет, и егда́ упию́тся, тогда́ ху́ждшее: ты́ же соблю́л еси́ до́брое вино́ досе́ле. Се́ сотвори́ нача́ток зна́мением Иису́с в ка́не галиле́йстей, и яви́ сла́ву свою́, и ве́роваша в него́ ученицы́ его́.
Диа́кон: Р це́м вси́ от всея́ души́ и от всего́ помышле́ния на́шего рце́м.
Г о́споди вседержи́телю Бо́же:
П оми́луй на́с Бо́же:
Е ще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии рабо́в Бо́жиих, и́мярек, и помина́ет и́хже хо́щет.
Возгла́с: Я́ ко ми́лостив:
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Ли́к: Г о́споди поми́луй:
Свяще́нник моли́тву сию́:
Г о́споди Бо́же на́ш, во спаси́тельном твое́м смотре́нии, сподо́бивый в ка́не галиле́йстей, честны́й показа́ти бра́к твои́м прише́ствием, са́м ны́не рабы́ твоя́, и́мярек, и и́мярек, я́же благоволи́л еси́ сочетава́тися дру́г дру́гу, в ми́ре и единомы́слии сохрани́: честны́й и́х бра́к покажи́, нескве́рное и́х ло́же соблюди́, непоро́чное и́х сожи́тельство пребыва́ти благоволи́, и сподо́би я́ в ста́рости масти́тей дости́гнути, чи́стым се́рдцем де́лающя за́поведи твоя́.
Т ы́ бо еси́ Бо́г на́ш, Бо́г е́же ми́ловати и спаса́ти, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным твои́м отце́м, и всесвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Диа́кон: З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ на́с Бо́же, твое́ю благода́тию.
Ли́к: Г о́споди поми́луй.
Д не́ всего́ соверше́нна, свя́та:
Ли́к: П ода́й Го́споди.
П роще́ния и оставле́ния грехо́в:
Д о́брых и поле́зных душа́м:
П ро́чее вре́мя живота́ на́шего:
Х ристиа́нския кончи́ны живота́ на́шего:
С оедине́ние ве́ры и прича́стие Свята́го Ду́ха:
Ли́к: Т ебе́ Го́споди.
И сподо́би на́с Влады́ко, со дерзнове́нием неосужде́нно сме́ти призыва́ти тебе́ небе́снаго Бо́га отца́, и глаго́лати:
И лю́дие: О́ тче на́ш: ве́сь до конца́.
Я́ ко твое́ е́сть Ца́рство:
Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.
Та́же прино́сится о́бщая ча́ша, и благословля́ет ю́ свяще́нник, и глаго́лет моли́тву сию́:
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Б о́же, вся́ сотвори́вый кре́постию твое́ю, и утверди́вый вселе́нную, и украси́вый вене́ц все́х сотворе́нных от Тебе ́, и ча́шу о́бщую сию́ подава́яй сочетава́ющымся ко обще́нию бра́ка, благослови́ благослове́нием духо́вным.
Возгла́сно: Я́ ко благослови́ся твое́ и́мя, и просла́вися твое́ Ца́рство:
Та́же взе́м свяще́нник в ру́ку о́бщую ча́шу, преподае́т и́м три́жды: пе́рвее му́жу, и пото́м жене́: И а́бие прие́м я́ свяще́нник, ку́му держа́щу созади́ венцы́, обраща́ет я́ко о́бразом кру́га.
И пое́т свяще́нник, или́ лю́дие настоя́щыя тропари́, во гла́с 5:
И са́ие лику́й, Де́ва, име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на емману́ила, Бо́га же и челове́ка, восто́к и́мя ему́: его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.
С вяти́и му́ченицы, до́бре страда́льчествовавшии, и венча́вшиися, моли́теся ко Го́споду поми́ловатися душа́м на́шым.
С ла́ва тебе́ Христе́ Бо́же, апо́столом похвало́, му́чеников ра́дование, и́хже про́поведь, Тро́ица единосу́щная.
Та́же взе́м вене́ц жениха́, глаго́лет:
В озвели́чися женише́ я́коже Авраа́м, и благослови́ся я́коже Исаа́к, и умно́жися я́коже Иа́ков, ходя́й в ми́ре, и де́лаяй в пра́вде за́поведи Бо́жия.
И внегда́ взя́ти вене́ц неве́сты, глаго́лет:
И ты́ неве́сто, возвели́чися я́коже са́рра, и возвесели́ся я́коже реве́кка, и умно́жися я́коже рахи́ль. веселя́щися о свое́м му́же, храня́щи преде́лы зако́на, зане́ та́ко благоволи́ бо́г.
Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.
Ли́к: Г о́споди поми́луй.
Б о́же Бо́же на́ш, прише́дый в ка́ну галиле́йскую, и та́мошний бра́к благослови́вый, благослови́ и рабы́ твоя́ сия́, твои́м про́мыслом ко обще́нию бра́ка сочета́вшыяся: благослови́ и́х вхо́ды и исхо́ды, умно́жи во благи́х живо́т и́х: восприими́ венцы́ и́х в Ца́рствии твое́м, нескве́рны, и непоро́чны, и ненаве́тны соблюда́яй, во ве́ки веко́в.
Свяще́нник: М и́р все́м.
Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.
И мо́лится свяще́нник:
О те́ц, Сы́н, и святы́й ду́х, всесвята́я, и единосу́щная, и живонача́льная Тро́ица, еди́но Божество́ и Ца́рство, да благослови́т ва́с, и да пода́ст ва́м долгожи́тие, благоча́дие, преспе́яние живота́ и ве́ры, и да испо́лнит ва́с все́х су́щих на земли́ благи́х: да сподо́бит ва́с и обеща́нных бла́г восприя́тия, моли́твами святы́я Богоро́дицы, и все́х святы́х, ами́нь.
Та́же вхо́дят, и поздравля́ют и́х, и целова́ние дру́г дру́га, и быва́ет от свяще́нника соверше́нный отпу́ст.
Ре́кшу диа́кону: П рему́дрость.
Ли́к: Ч естне́йшую херуви́м:
И́ же в ка́не галиле́йстей прише́ствием свои́м че́стен бра́к показа́вый, Христо́с и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами пречи́стыя своея́ ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х боговенча́нных царе́й и равноапо́столов, константи́на и еле́ны, свята́го великому́ченика проко́пиа, и все́х святы́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко бла́г и человеколю́бец.
Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.
Поделиться ссылкой на выделенное
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»
ПОСЛЕДОВАНИЕ ВЕНЧАНИЯ
Если же сразу совершается и Венчание, все входят в храм: впереди священник с кадилом, за ним жених и невеста с зажженными свечами. При этом поется псалом 127 с припевом: «Слава Тебе Боже наш, слава Тебе» после каждого стиха.
Блаженны все, боящиеся Господа.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Ходящие по путям Его.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Плоды трудов твоих ты будешь есть.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Блажен ты, и хорошо тебе будет.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Жена твоя, как виноградная лоза плодовитая по сторонам дома твоего.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Сыновья твои — как саженцы масличные вокруг трапезы твоей.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Вот, так будет благословен человек, боящийся Господа.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Да благословит тебя Господь с Сиона, и увидишь блага Иерусалима во все дни жизни твоей.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
И увидишь сыновей у сыновей твоих. Мир на Израиля.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Затем священник обращается к жениху и невесте с поучительным словом, объясняя им, в чем состоит Таинство Брака и как богоугодно и достойно им следует жить в супружестве.
По окончании же слова спрашивает священник жениха:
Имеешь ли ты, (имя), намерение доброе и непринужденное и крепкую мысль взять себе в жену эту (имя), которую здесь пред собою видишь?
И отвечает жених: Имею, честной отче.
Священник: Не давал ли обещания иной невесте?
Жених: Не давал, честной отче.
И тотчас священник, обращаясь к невесте, спрашивает и ее:
Имеешь ли ты, (имя), намерение доброе и непринужденное и твердую мысль взять себе в мужья этого (имя), которого здесь пред собою видишь?
И отвечает невеста: Имею, честной отче.
Священник: Не давала ли обещания иному мужу?
И отвечает невеста: Не давала, честной отче.
Тогда возглашает диакон: Благослови, владыка!
Священник: Благословенно Царство Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков!
Хор: Аминь.
Ектения великая
Диакон: В мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О мире свыше и о спасении душ наших Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О мире всего мiра, благоденствии святых Божиих Церквей и о соединении всех Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О святом храме сем и о всех, с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в него, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем (высоко)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя), почтенном пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всём клире и народе Божием Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О Богохранимой стране нашей, властях и воинстве её Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О рабах Божиих (имя) и (имя), ныне сочетающихся друг с другом в общение брака и о спасении их Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О благословении этого брака, как брака в Кане Галилейской, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Да будет подано им целомудрие и плод чрева на пользу, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Да возвеселятся они, видя сынов и дочерей, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Да будет даровано им утешение добрыми чадами и безупречное житие, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О даровании им и нам всех ко спасению прошений, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Об избавлении их и нас от всякой скорби, гнева, [беды] и нужды Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатью.
Хор: Господи, помилуй.
Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.
Священник возгласно: Ибо подобает Тебе вся слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник возглашает следующую молитву: Боже пречистый и всего творения Создатель, ребро праотца Адама по Своему человеколюбию претворивший в жену, и благословивший их, и сказавший: «Плодитесь, и размножайтесь, и владейте землею», и объявивший их обоих единым целым через супружество: ведь ради этого оставит человек отца своего и мать, и прилепится к жене своей, и будут двое в плоть единую, и тех, кого Бог сочетал, человек да не разлучает. Ты служителя Твоего Авраама благословивший и отверзший утробу Сарры, и соделавший его отцом множества народов! Исаака Ревекке даровавший, и рождением чад ее благословивший! Иакова с Рахилью соединивший и двенадцать патриархов от него явивший! Иосифа и Асенефу сочетавший, плод деторождения — Ефрема и Манассию им даровав! Захарию и Елисавету принявший и Предтечею Своим их чадо объявивший! От корня Иессеева по плоти израстивший Приснодеву и от Нее воплотившийся, и родившийся для спасения рода человеческого! По неизреченному Твоему дару и многой благости пришедший в Кану Галилейскую и тамошний брак благословивший, дабы явить, что Твоя воля есть законное супружество и от него деторождение: Сам Владыка Всесвятой, прими прошение нас, молящих Тебя, и, как там, и здесь невидимо попечение Свое явив, благослови этот брак и подай этим рабам Твоим (имя) и (имя) жизнь мирную, долгоденствие, целомудрие, друг ко другу любовь в союзе мира, потомство долговечное, радость о детях, неувядаемый славы венец. Сподоби их увидеть детей у детей своих, ложе их в безопасности от козней вражиих сохрани, и дай им от росы небесной свыше, и от тука земного; исполни дома их пшеницы, вина и елея и всякого блага, чтобы они могли уделять их и нуждающимся, даруя вместе и тем, кто с ними, все, ко спасению просимое.
Ибо Ты — Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу воссылаем, со Безначальным Твоим Отцом, и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник же возглашает и следующую молитву: Благословен Ты, Господи, Боже наш, священнодействия таинственного и чистого брака Совершитель, и супружества телесного Законодатель, непорочности Хранитель, житейских благ Распорядитель! Сам и ныне, Владыка, создавший в начале человека, и поставивший его царем творения, и сказавший: «Не хорошо одному быть человеку на земле: сотворим ему помощника, соответствующего ему». И, взяв одно из ребр его, Ты создал жену, увидев которую, Адам сказал: «Это ныне кость от костей моих и плоть от плоти моей: она наречется женой, ибо от мужа своего она взята. Потому оставит человек отца своего и мать, и прилепится к жене своей, и будут двое в плоть единую», и «тех, кого Бог сочетал, человек да не разлучает». Сам и ныне, Владыка Господи, Боже наш, ниспошли благодать Твою небесную на этих рабов Твоих, (имя) и (имя): и дай рабе сей во всем повиноваться мужу, и этому рабу Твоему быть во главе жены, чтобы пожить им по воле Твоей. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Авраама и Сарру. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Исаака и Ревекку. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Иакова и всех патриархов. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Иосифа и Асенефу. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Моисея и Сепфору. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Иоакима и Анну. Благослови их, Господи, Боже наш, как благословил Ты Захарию и Елисавету. Сохрани их, Господи, Боже наш, как сохранил Ты Ноя в ковчеге. Сохрани их, Господи, Боже наш, как сохранил Ты Иону во чреве кита. Сохрани их, Господи, Боже наш, как сохранил Ты святых трех отроков от огня, ниспослав им росу с небес. И да придет на них та радость, которую испытала блаженная Елена, когда обрела священный Крест. Вспомни их, Господи, Боже наш, как вспомнил Ты Еноха, Сима, Илию. Вспомни их, Господи, Боже наш, как вспомнил Ты сорок святых Твоих мучеников, ниспослав им с небес венцы. Вспомни, Господи, Боже наш, и воспитавших их родителей: ибо молитвы родителей утверждают основания домов. Вспомни, Господи, Боже наш, рабов Твоих, участников брачного торжества, собравшихся ради радости этой. Вспомни, Господи Боже наш, раба Твоего (имя) и рабу Твою (имя) и благослови их! Дай им плод чрева, прекрасных детей, единомыслие душевное и телесное. Возвысь их как кедры ливанские, как виноградную лозу ветвистую. Даруй им семя в колосе, чтобы, имея всякое довольство, изобиловали они всяким делом добрым и Тебе благоугодным. И да увидят сыновей у сыновей своих, как саженцы масличные вокруг трапезы их. И, благоугодив пред Тобою, да воссияют как светила на небесах, в Тебе, Господе нашем, Которому подобает слава, власть, честь и поклонение, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник же возглашает и следующую молитву: Боже святой, создавший из праха человека, и из ребра его образовавший жену, и сочетавший с ним помощника, соответственного ему, ибо так угодно было Твоему Величеству, чтобы не одному быть человеку на земле. Сам и ныне, Владыка, ниспошли руку Твою от святого жилища Твоего и сочетай этого раба Твоего (имя) и эту рабу Твою (имя), ибо по воле Твоей сочетается с мужем жена. Соедини их в единомыслии, венчай их в плоть единую, даруй им плод чрева, утешение прекрасными детьми.
Ибо Твоя власть, и Твои — Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Затем священник, взяв венцы, венчает первым жениха, говоря:
Венчается раб Божий (имя) с рабою Божией (имя) во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.
[Произносит же это трижды, начертывая образ Креста]
Также венчает и невесту, говоря:
Венчается раба Божия (имя) с рабом Божиим (имя) во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.
[Подобным образом и это произносит трижды]
Также благословляет их трижды, возглашая:
Господи Боже наш, славою и честью увенчай их!
Диакон: Будем внимать!
Священник: Мир всем!
Чтец: И духу твоему.
Диакон: Премудрость!
Прокимен, глас 8
Возложил Ты на главы их венцы из драгоценных камней, / жизни они просили у Тебя и Ты дал им. Стих: Ибо дашь им благословение во век века, возвеселишь их радостью пред лицом Твоим. Ср. Пс 20:4б, 5а, 7
Диакон: Премудрость!
Чтец: К Эфесянам послания святого апостола Павла чтение.
Диакон: Будем внимать!
Послание к Эфесянам, зачало 230б
Братья, благодарите всегда за всё Бога и Отца во имя Господа нашего Иисуса Христа, подчиняясь друг другу в страхе Христовом. Жены да подчиняются своим мужьям, как Господу, потому что муж есть глава жены, как и Христос глава Церкви, и Он — Спаситель тела. Но, как Церковь подчиняется Христу, так и жены своим мужьям во всем. Мужья, любите жен своих, как и Христос возлюбил Церковь и предал Себя за нее, чтобы освятить ее, очистив омовением в воде посредством слова, чтобы Ему поставить пред Собою Церковь во славе, не имеющей ни пятна, ни порока, ни чего–либо подобного, но чтобы она была свята и непорочна. Так должны и мужья любить своих жен, как свои тела. Любящий свою жену себя самого любит. Ибо никто никогда не имеет ненависти к своей плоти, но питает и греет ее, как и Христос Церковь, потому что мы члены Тела Его от плоти Его и от костей Его. Поэтому оставит человек отца и мать и прилепится к жене своей, и будут двое плотью единою. Тайна эта велика, говорю же я применительно ко Христу и к Церкви. Что же касается вас, пусть каждый любит свою жену, как самого себя, а жена да боится мужа. Еф 5:20–33
Священник: Мир тебе!
Чтец: И духу твоему.
Диакон: Премудрость!
Аллилуия, глас 5
Стих: Ты, Господи, сохранишь нас и сбережёшь нас от рода сего и вовек. Пс 11:8
Диакон: Премудрость! Станем благоговейно! Услышим святое Евангелие!
Священник: Мир всем!
Хор: И духу твоему.
Священник: От Иоанна святого Евангелия чтение.
Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе!
Диакон: Будем внимать!
Евангелие от Иоанна, зачало 6
В то время был брак в Кане Галилейской, и была Матерь Иисуса там. Был зван также Иисус и ученики Его на брак. И когда недостало вина, Матерь Иисуса говорит Ему: вина у них нет. И говорит ей Иисус: что Мне и Тебе, женщина? Еще не пришел час Мой. Говорит Матерь Его слугам: сделайте все, что Он вам скажет. Стояли там каменные сосуды для воды, числом шесть, для очищений Иудейских, вмещавшие по две или три меры. Говорит им Иисус: наполните сосуды водой; и наполнили их доверху. И говорит им: зачерпните теперь и несите к распорядителю пира. Они понесли. Когда же отведал распорядитель пира воды, сделавшейся вином — и не знал он, откуда оно: знали слуги, черпавшие воду, — зовет жениха распорядитель пира и говорит ему: каждый человек сперва доброе вино ставит, и когда опьянеют, худшее: ты же сохранил доброе вино доселе. Так положил Иисус начало знамениям в Кане Галилейской и явил славу Свою, и уверовали в Него ученики Его. Ин 2:1–11
Священник: Мир тебе, благовествующему!
Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе!
Ектения сугубая
Диакон: Возгласим все от всей души и от всего помышления нашего возгласим.
Хор: Господи, помилуй.
Господи Вседержитель, Боже отцов наших, молимся Тебе, услышь и помилуй.
Хор: Господи, помилуй.
Помилуй нас Боже по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.
Хор: Господи, помилуй (3).
Ещё молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении рабов Божиих (такого–то и такой–то — имена новобрачных), [и о предстоящих людях, ожидающих от Тебя богатой милости.]
Хор: Господи, помилуй (3).
Ибо Ты — милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник произносит следующую молитву: Господи, Боже наш, по спасительному Твоему промыслу удостоивший брак в Кане Галилейской открыто почтить Своим пришествием, Сам ныне рабов Твоих (имя) и (имя), которым Ты благоволил соединиться (друг с другом), в (мире и) единомыслии сохрани, священным их брак яви, непорочным их ложе соблюди, совместной жизни их незапятнанной пребывать благоволи, и удостой их достигнуть старости почтенной, с чистым сердцем исполняющими заповеди Твои
Возгласно: Ибо Ты — Бог наш, Бог милующий и спасающий, и Тебе славу воссылаем, со Безначальным Твоим Отцом, и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Диакон: Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатью.
Хор: Господи, помилуй.
Дня сего совершенного, святого, мирного и безгрешного у Господа просим.
Хор: Подай, Господи.
Ангела мира, верного наставника, хранителя душ и тел наших у Господа просим.
Хор: Подай, Господи.
Прощения и оставления грехов и согрешений наших у Господа просим.
Хор: Подай, Господи.
Доброго и полезного душам нашим и мира мiру у Господа просим.
Хор: Подай, Господи.
Прочее время жизни нашей в мире и покаянии окончить у Господа просим.
Хор: Подай, Господи.
Христианской кончины жизни нашей безболезненной, непостыдной, мирной, и доброго ответа на Страшном суде Христовом просим.
Хор: Подай, Господи.
Единства веры и общения Святого Духа испросив, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.
Священник возглашает: И удостой нас, Владыка, с дерзновением, не в осуждение иметь смелость призывать Тебя, Небесного Бога, Отца, и возглашать.
Народ: Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.
Священник: Ибо Твоё Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Священник: Мир всем!
Хор: И духу твоему.
Диакон: Главы ваши пред Господом преклоните!
Хор: Тебе, Господи.
Также приносится общая чаша, и священник благословляет ее, произнося следующую молитву.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник: Боже, все сотворивший силою Твоею, и утвердивший вселенную, и украсивший венец всего, Тобою сотворенного, и эту общую чашу подавая сочетавшимся ко общению брака, благослови благословением духовным.
Возгласно: Ибо благословенно Твое имя, и прославлено Твое Царство, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков.
Хор: Аминь.
Также священник, взяв общую чашу, преподает им трижды: сперва мужу, а потом жене, [и поет на глас 1
Чашу спасения приму и имя Господне призову.]
И тотчас священник берет их и трижды обводит вокруг аналоя, восприемник же сзади придерживает венцы. И поет священник или хор следующие тропари:
Глас 5
Исаия, ликуй! / Дева зачала во чреве / и родила Сына Эммануила, / Бога и человека, / Восток — имя Ему. / Его величая, мы Деву восхваляем.
Глас 7
Святые мученики, / прекрасно подвизавшиеся и увенчанные, / ходатайствуйте пред Господом / о помиловании душ наших.
Слава Тебе, Христе Боже, / Апостолов похвала, мучеников радость, / тех, чья проповедь / — Троица единосущная.
Затем священник приподнимает венец жениха и говорит:
Возвеличься, жених, как Авраам, и будь благословен, как Исаак, и умножься, как Иаков, шествуя в мире и исполняя в правде заповеди Божии.
И, приподнимая венец невесты, говорит:
И ты, невеста, возвеличься, как Сарра, и возвеселись, как Ревекка, и умножься, как Рахиль, веселясь о своем муже, храня пределы закона: ибо так благоволил Бог.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник молитву: Боже, Боже наш, пришедший в Кану Галилейскую и тамошний брак благословивший! Благослови этих рабов Твоих, по Твоему промыслу соединившихся ко общению брака: благослови их при входе и выходе их, умножь все блага в жизни их, прими венцы их [Здесь священник снимает венцы с голов новобрачных] в Царство Твое, незапятнанными, и безупречными, и безопасными от вражьих козней соблюдая их во веки веков.
Хор: Аминь.
Священник: Мир всем.
Хор: И духу твоему.
Диакон: Главы ваши пред Господом приклоните.
Хор: Тебе, Господи.
И молится священник: Отец, Сын, и Святой Дух, всесвятая, и единосущная, и живоначальная Троица, единое Божество и Царство, да благословит вас, и да подаст вам долголетие, счастье в детях, успех в жизни и вере, и да исполнит вас всех благ на земле, и да удостоит вас вкусить и обещанных будущих благ, по ходатайствам святой Богородицы и всех святых, аминь.
Затем все подходят и поздравляют их; и после взаимного целования и священник произносит отпуст.
Диакон: Премудрость!
[Священник: Пресвятая Богородица, спаси нас!]
Хор: Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога–Слово родившую, / истинную Богородицу — Тебя величаем.
Священник: Слава Тебе, Христе Боже, надежда наша, слава Тебе.
Хор: Слава, и ныне: Господи, помилуй (3) Благослови.
Священник говорит отпуст: В Кане Галилейской Своим присутствием брак священным объявивший, Христос, истинный Бог наш, по молитвам Пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов, святых Богом венчанных царей и равноапостольных Константина и Елены, святого великомученика Прокопия и всех святых помилует и спасет нас, как Благой и Человеколюбец.
Хор: Аминь.
Читайте также
Поучение 3-е. День венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора Николая Александровича (О молитве Церкви за Царя в день венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора)
Поучение 3-е. День венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора Николая Александровича (О молитве Церкви за Царя в день венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора) I. Молиться за царя значит молиться за себя, молиться за все царство, молиться
Поучение 4-е. День священного венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора Николая Александровича (Значение священного венчания на царство)
Поучение 4-е. День священного венчания на царство Благочестивейшего Государя Императора Николая Александровича (Значение священного венчания на царство) I. Вся земля русская торжественно празднует настоящий день в память священного венчания и таинственного помазания
Брак без Церковного венчания
Брак без Церковного венчания При рассмотрении этого вопроса следует учитывать один существенный факт: когда заключался гражданский брак, был ли муж или жена уже в вере или она оба — в неверии. В том случае, если при вступлении в брак супруги не участвовали в таинствах
О последовании венчания
О последовании венчания Держа в руках зажженные свечи, изображающие духовный свет таинства, жених и невеста, торжественно выходят на середину храма. Впереди них идет священник с кадильницей, указывая этим, что на жизненном пути они должны следовать заповедям Господним, а
Таинство венчания
Таинство венчания Приведём цитату описания таинства венчания из статьи «Венчание» сайта «Проект «Основы Православия»». Нижеприведённое высказывание ценно тем, что его смысл касается всех таинств церкви, а не только венчания:«Каждое таинство — это обновление человека,
Порядок венчания второбрачных.
Порядок венчания второбрачных. Священник: «Благословен Бог наш…» Затем трисвятое по «Отец наш…» (стр. 3). Дневной тропарь. Ектения: 1. «В мире Господу помолимся». 2. «О ниспослании мира свыше…» 3. 0 мире всего мира../” 4. «Об этом святом храме..(стр. 16)5. «О рабах Божиих (имена) и о
Формирование чинопоследования венчания
Формирование чинопоследования венчания Таинство венчания складывалось на протяжении многих столетий на основе трех самостоятельных элементов: обряда возложения венков на головы брачующихся, благословения вступающих в брак епископом и совместного причащения жениха и
Таинство Венчания
Таинство Венчания Казалось бы, при чем здесь Христос? Есть жених, есть невеста, люди полюбили друг друга и решили жить вместе, создать семью и растить детей. Может быть, дело в том, что Христос благословляет нашу совместную жизнь? Согласны ли мы с таким пониманием? Церковь
ПОСЛЕДОВАНИЕ ВЕНЧАНИЯ
ПОСЛЕДОВАНИЕ ВЕНЧАНИЯ Если же сразу совершается и Венчание, все входят в храм: впереди священник с кадилом, за ним жених и невеста с зажженными свечами. При этом поется псалом 127 с припевом: «Слава Тебе Боже наш, слава Тебе» после каждого стиха.Блаженны все, боящиеся
Последование венчания
Последование венчания Аще убо хотят в тожде время венчатися, входят во храм со свещами возжженными, предыдущу священнику с кадильницею, и поющу псалом 127, сице: людие же на кийждо стих глаголют: Сла?ва Тебе?, Бо?же наш, сла?ва Тебе?.Блаже?ни вси боя?щиися Го?спода.Сла?ва Тебе?,
Кто и где совершает Таинство Венчания
Кто и где совершает Таинство Венчания Таинство может совершать только законно поставленный «белый» священник, не находящийся под каноническим запрещением. Монашествующее священство, по обычаю, не венчает. Сына или дочь священника должен венчать другой священник, но
3. В чем состоит таинство венчания?
Подготовка к обряду венчания
Подготовка к обряду венчания Если у жениха и невесты нет никаких препятствий для вступления в церковный брак, можно за две – три недели до предполагаемого торжества приступить к выбору храма. В каждом конкретном храме могут быть свои правила, поэтому надо поговорить с
Обряд венчания
Обряд венчания Молодые люди, вступая в христианский брак, должны точно знать, какая ответственность на них возложена, какой смысл заложен в обряд венчания.Ведь брак, в церковном понимании – это тайна и открытие друг для друга одновременно. Это новое проявление личности.
Последование венчания
Последование венчания Жених и невеста, держа в руках зажженные свечи, торжественно выходят на середину храма. Им предшествует священник с кадилом. Хор поет 127-й псалом, прославляющий благословенное Богом супружество.Жених и невеста становятся на разостланный на полу
Кто и где совершает Таинство Венчания
Кто и где совершает Таинство Венчания Таинство может совершать только законно поставленный «белый» священник, не находящийся под каноническим запрещением. Монашествующее священство, по обычаю, не венчает. Сына или дочь священника должен венчать другой священник, но