чин крещения в православии требник текст

Глава 6. После́дование свята́го Креще́ния

Вхо́дит свяще́нник, и облача́ется в свяще́нническую оде́жду бе́лую, и нарука́вницы: и вжига́емым все́м свеща́м, взе́м кади́льницу, отхо́дит к купе́ли, и кади́т о́крест, и отда́в кади́льницу, покланя́ется.

Та́же глаго́лет диа́кон:

Б лагослови́ влады́ко:

Свяще́нник же возгла́сно:

Б лагослове́но Ца́рство Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон же а́бие глаго́лет ектению́:

М и́ром Го́споду помо́лимся.

О ми́ре всего́ ми́ра:

О святе́м хра́ме се́м:

О святе́йшем прави́тельствующем сино́де:

О е́же освяти́тися воде́ се́й, си́лою и де́йством, и наи́тием Свята́го Ду́ха, Го́споду помо́лимся.

О е́же низпосла́тися е́й благода́ти избавле́ния, благослове́нию иорда́нову, Го́споду помо́лимся.

О е́же приити́ на во́ду сию́ чисти́тельному пресу́щественныя Тро́ицы де́йству, Го́споду помо́лимся.

О е́же просвети́тися на́м просвеще́нием ра́зума и благоче́стия, наи́тием Свята́го Ду́ха, Го́споду помо́лимся.

О е́же показа́тися е́й отгна́нию вся́каго наве́та ви́димых и неви́димых враго́в, Го́споду помо́лимся.

О е́же досто́йну бы́ти нетле́ннаго Ца́рствия в не́й креща́емому, Го́споду помо́лимся.

О е́же ны́не приходя́щем ко свято́му просвеще́нию, и о спасе́нии его́, Го́споду помо́лимся.

О е́же показа́тися ему́ сы́ну све́та, и насле́днику ве́чных бла́г, Го́споду помо́лимся.

О е́же бы́ти ему́ сра́слену и прича́стнику сме́рти и воскресе́ния Христа́ Бо́га на́шего, Го́споду помо́лимся.

О е́же сохрани́ти ему́ оде́жду креще́ния, и обруче́ние ду́ха нескве́рно и непоро́чно, в де́нь стра́шный Христа́ Бо́га на́шего, Го́споду помо́лимся.

О е́же бы́ти ему́ воде́ се́й ба́нею пакибытия́, оставле́нию грехо́в и оде́жди нетле́ния, Го́споду помо́лимся.

О е́же услы́шати Го́споду Бо́гу гла́с моле́ния на́шего, Го́споду помо́лимся.

О е́же изба́витися ему́же и на́м от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

За ступи́, спаси́, поми́луй:

П ресвяту́ю, пречи́стую:

И диа́кону глаго́лющу сия́, свяще́нник глаго́лет в себе́ моли́тву сию́, та́йно:

Б лагоутро́бный и ми́лостивый Бо́же, истязу́яй сердца́ и утро́бы, и та́йная челове́ческая ве́дый еди́н, не бо́ е́сть ве́щь неявле́нна пред тобо́ю, но вся́ на́га и обнаже́нна пред очи́ма твои́ма: ве́дый я́же о мне́, да не омерзи́ши мя́, ниже́ лица́ твоего́ отврати́ши от Мене ́: но пре́зри моя́ прегреше́ния в ча́с се́й, презира́яй челове́ков грехи́ в покая́ние, и омы́й мою́ скве́рну теле́сную и скве́рну душе́вную, и всего́ мя освяти́ всесоверше́нною си́лою твое́ю неви́димою, и десни́цею духо́вною: да не свобо́ду ины́м возвеща́яй, и сию́ подава́яй ве́рою соверше́нною, твоего́ неизрече́ннаго человеколю́бия са́м, я́ко ра́б греха́, неиску́сен бу́ду. Ни́, Влады́ко, еди́не благи́й и человеколюби́вый, да не возвращу́ся смире́н: но низпосли́ мне́ си́лу с высоты́, и укрепи́ мя к слу́жбе предлежа́щаго твоего́ та́инства, вели́каго и пренебе́снаго: и вообрази́ Христа́ твоего́ в хотя́щем па́ки роди́тися, мои́м окая́нством: и назида́й его́ на основа́нии апо́стол и проро́к твои́х, и да не низложи́ши: но насади́ его́ насажде́ние и́стины во святе́й твое́й собо́рней и апо́стольстей це́ркви, и да не восто́ргнеши: я́ко да преуспева́ющу ему́ во благоче́стии, сла́вится и те́м всесвято́е и́мя твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Подоба́ет ве́дати, я́ко не возглаша́ет, но ами́нь в себе́ глаго́лет.

Та́же глаго́лет моли́тву сию́ велегла́сно:

В е́лий еси́ Го́споди, и чу́дна дела́ твоя́, и ни еди́но же сло́во дово́льно бу́дет к пе́нию чуде́с твои́х. Три́жды.

Т ы́ бо хоте́нием от не су́щих во е́же бы́ти приведы́й вся́ческая, твое́ю держа́вою содержи́ши тва́рь, и твои́м про́мыслом стро́иши ми́р: ты́ от четы́рех стихи́й тва́рь сочини́вый, четы́рми времены́ кру́г ле́та венча́л еси́. Тебе́ трепе́щут у́мныя вся́ си́лы, тебе́ пое́т со́лнце, тебе́ сла́вит луна́, тебе́ прису́тствуют зве́зды, тебе́ слу́шает све́т, тебе́ трепе́щут бе́здны, тебе́ рабо́тают исто́чницы. ты́ просте́рл еси́ не́бо я́ко ко́жу: ты́ утверди́л еси́ зе́млю на вода́х: ты́ огради́л еси́ мо́ре песко́м: ты́ ко отдыха́нием возду́х пролия́л еси́. а́нгельския си́лы тебе́ слу́жат: арха́нгельстии ли́цы тебе́ кла́няются: многоочи́тии херуви́ми, и шестокрила́тии серафи́ми о́крест стоя́ще, и облета́юще, стра́хом непристу́пныя сла́вы твоея́ покрыва́ются. Ты́ бо Бо́г сы́й неопи́санный, безнача́льный же и неизглаго́ланный, прише́л еси́ на зе́млю, зра́к раба́ прии́м, в подо́бии челове́честем бы́в: не бо́ терпе́л еси́ Влады́ко, милосе́рдия ра́ди ми́лости твоея́, зре́ти от диа́вола му́чима ро́да челове́ча, но прише́л еси́ и спа́сл еси́ на́с. Испове́дуем благода́ть, пропове́дуем ми́лость, не таи́м благодея́ния: естества́ на́шего ро́ды свободи́л еси́, Де́вственную освяти́л еси́ утро́бу рождество́м твои́м. вся́ тва́рь воспева́ет тя́ я́вльшагося: ты́ бо Бо́г на́ш на земли́ яви́лся еси́, и с челове́ки пожи́л еси́. Ты́ иорда́нския струи́ освяти́л еси́, с небесе́ низпосла́вый свята́го твоего́ ду́ха, и главы́ та́мо гнездя́щихся сокруши́л еси́ змие́в.

Т ы́ у́бо человеколю́бче Царю́, прииди́ и ны́не наи́тием свята́го твоего́ ду́ха, и освяти́ во́ду сию́. Три́жды.

И да́ждь е́й благода́ть избавле́ния, благослове́ние иорда́ново: сотвори́ ю́ нетле́ния исто́чник, освяще́ния да́р, грехо́в разреше́ние, неду́гов исцеле́ние: де́монов всегуби́тельство, сопроти́вным си́лам непристу́пну, а́нгельския кре́пости испо́лнену. да бежа́т от нея́ наве́тующии созда́нию твоему́: я́ко и́мя твое́ Го́споди призва́х, ди́вное и сла́вное, и стра́шное сопроти́вным.

И зна́менает во́ду три́жды, погружа́я пе́рсты в воде́, и ду́нув на ню́ глаго́лет:

Д а сокруша́тся под зна́мением о́браза креста́ твоего́ вся́ сопроти́вныя си́лы. Три́жды.

М о́лимся тебе́, Го́споди, да отсту́пят от на́с вся́ возду́шная и неявле́нная привиде́ния: и да не утаи́тся в воде́ се́й де́мон те́мный: ниже́ да сни́дет с креща́ющимся ду́х лука́вый, помраче́ние помысло́в, и мяте́ж мы́сли наводя́й: но ты́, Влады́ко все́х, покажи́ во́ду сию́, во́ду избавле́ния, во́ду освяще́ния, очище́ние пло́ти и ду́ха, осла́бу у́з, оставле́ние прегреше́ний, просвеще́ние ду́ш, ба́ню пакибытия́, обновле́ние ду́ха, сыноположе́ния дарова́ние, одея́ние нетле́ния, исто́чник жи́зни. Ты́ бо ре́кл еси́, Го́споди: измы́йтеся, и чи́сти бу́дете, отими́те лука́вства от ду́ш ва́ших. Ты́ дарова́л еси́ на́м свы́ше па́ки рожде́ние водо́ю и ду́хом: яви́ся Го́споди, на воде́ се́й, и да́ждь претвори́тися в не́й креща́емому, во е́же отложи́ти у́бо ве́тхаго челове́ка, тле́емаго по по́хотем пре́лести, облещи́ся же в но́ваго, обновля́емаго по о́бразу созда́вшаго его́: да бы́в сра́слен подо́бию сме́рти твоея́ креще́нием, о́бщник и воскресе́ния бу́дет: и сохрани́в да́р свята́го твоего́ ду́ха, и возрасти́в зало́г благода́ти, прии́мет по́честь го́рняго зва́ния, и сопричте́тся перворожде́нным напи́санным на небеси́, в тебе́ Бо́зе и Го́споде на́шем Иису́се Христе́.

Я́ ко тебе́ подоба́ет сла́ва, держа́ва, че́сть и поклоне́ние вку́пе со безнача́льным твои́м отце́м, и со пресвяты́м и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

И вду́нет три́жды в сосу́д еле́а, и зна́менает три́жды се́й, си́есть еле́й держи́мый от диа́кона, и ре́кшу ему́:

Г о́споду помо́лимся.

Свяще́нник же глаго́лет моли́тву:

В лады́ко Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, су́щым в ковче́зе но́еве голуби́цу посла́вый, суче́ц ма́сличный иму́щу усте́х примире́ния зна́мение, спасе́ния же от пото́па, и благода́ти та́инство о́ными предъобрази́вый, и ма́сличный пло́д, во исполне́ние святы́х твои́х та́ин пода́вый: те́м и бы́вших в зако́не ду́ха свята́го испо́лнивый, и су́щих в благода́ти соверша́яй: са́м благослови́ и се́й еле́й, си́лою и де́йством и наи́тием свята́го твоего́ ду́ха, я́коже бы́ти тому́ пома́занию нетле́ния, ору́жию пра́вды, обновле́нию души́ и те́ла, вся́каго диа́вольскаго де́йства отгна́нию, во измене́ние все́х зо́л, помазу́ющымся ве́рою, или́ вкуша́ющым от него́ в сла́ву твою́, и единоро́днаго твоего́ Сы́на, и Пресвята́го, и блага́го, и животворя́щаго твоего́ ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Свяще́нник, поя́ Аллилу́иа три́жды с людьми́, твори́т кресты́ три́ еле́ем в воде́.

Та́же возглаша́ет: Б лагослове́н Бо́г, просвеща́яй и освяща́яй вся́каго челове́ка, гряду́щаго в ми́р, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И прино́сится креща́емый.

Свяще́нник же взе́млет от еле́а двема́ пе́рсты, и твори́т креста́ о́браз, на челе́ и пе́рсех, и на междора́мии, глаго́ля:

П омазу́ется ра́б Бо́жий и́мярек, еле́ем ра́дования, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.

И назна́менует его́ пе́рси, и междора́мия.

На пе́рсех у́бо глаго́ля: В о исцеле́ние души́ и те́ла.

На ушесе́х же: В слы́шание ве́ры.

На рука́х: Р у́це твои́ сотвори́сте мя́, и созда́сте мя́.

На нога́х: В о е́же ходи́ти ему́ по стопа́м за́поведей твои́х.

И егда́ пома́жется все́ те́ло, креща́ет его́ свяще́нник, про́ста его́ держа́, и зря́ща на восто́к, глаго́ля:

К реща́ется ра́б Бо́жий, и́мярек, во и́мя отца́, ами́нь. И Сы́на, ами́нь. И Свята́го Ду́ха, ами́нь.

На ко́емждо приглаше́нии низводя́ его́, и возводя́. По креще́нии же умыва́ет свяще́нник ру́це, поя́ с людьми́ псало́м 31:

Б лаже́ни, и́хже оста́вишася беззако́ния, и и́хже прикры́шася греси́. Блаже́н му́ж, ему́же не вмени́т Госпо́дь греха́, ниже́ е́сть во усте́х его́ ле́сть. Я́ко умолча́х, обетша́ша ко́сти моя́, от е́же зва́ти ми́ ве́сь де́нь. Я́ко де́нь и но́щь отяготе́ на мне́ рука́ твоя́, возврати́хся на стра́сть, егда́ унзе́ ми те́рн. Беззако́ние мое́ позна́х, и греха́ моего́ не покры́х. ре́х: испове́м на мя́ беззако́ние мое́ Го́сподеви, и ты́ оста́вил еси́ нече́стие се́рдца моего́. За то́ помо́лится к тебе́ вся́к преподо́бный во вре́мя благопотре́бно: оба́че в пото́пе во́д мно́гих к нему́ не прибли́жатся. Ты́ еси́ прибе́жище мое́ от ско́рби обдержа́щия мя́: ра́досте моя́, изба́ви мя́ от обыше́дших мя́. Вразумлю́ тя, и наста́влю тя́ на пу́ть се́й, во́ньже по́йдеши, утвержу́ на тя́ о́чи мои́. Не бу́дите я́ко ко́нь и ме́ск, и́мже не́сть ра́зума: брозда́ми и уздо́ю че́люсти и́х востя́гнеши, не приближа́ющихся к тебе́. Мно́ги ра́ны гре́шному, упова́ющаго же на Го́спода ми́лость обы́дет. Весели́теся о Го́споде, и ра́дуйтеся пра́веднии, и хвали́теся вси́ пра́вии се́рдцем.

Се́й же псало́м глаго́лется ве́сь, три́жды.

И облача́я его́ во одея́ния, глаго́лет:

О блача́ется ра́б Бо́жий, и́мярек, в ри́зу пра́вды, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.

И пое́тся тропа́рь, во гла́с 8:

Р и́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

И по е́же облещи́ его́ мо́лится свяще́нник, глаго́ля моли́тву сию́:

Б лагослове́н еси́ Го́споди Бо́же вседержи́телю, исто́чниче благи́х, со́лнце пра́вды, возсия́вый су́щым во тьме́ све́т спасе́ния, явле́нием единоро́днаго твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего: и дарова́вый на́м недосто́йным блаже́нное очище́ние во святе́й воде́, и Боже́ственное освяще́ние в животворя́щем пома́зании: и́же и ны́не благоволи́вый па́ки роди́ти раба́ твоего́ новопросвеще́ннаго водо́ю и ду́хом, и во́льных и нево́льных грехо́в оставле́ние тому́ дарова́вый. са́м Влады́ко, всеЦарю́ благоутро́бне, да́руй тому́ и печа́ть да́ра, свята́го и всеси́льнаго, и покланя́емаго твоего́ ду́ха, и причаще́ние свята́го те́ла, и честны́я кро́ве Христа́ твоего́. сохрани́ его́ в твое́м освяще́нии, утверди́ в правосла́вной ве́ре, изба́ви от лука́ваго, и все́х начина́ний его́: и спаси́тельным твои́м стра́хом в чистоте́ и пра́вде ду́шу его́ соблюди́: да во вся́ком де́ле и сло́ве благоугожда́яй тебе́, сы́н и насле́дник бу́дет небе́снаго твоего́ Ца́рствия.

Возгла́сно: Я́ ко ты́ еси́ Бо́г на́ш, Бо́г е́же ми́ловати и спаса́ти: и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

И по моли́тве помазу́ет крести́вшагося святы́м ми́ром, творя́ креста́ о́браз:

На челе́, И очесе́х, И но́здрех, И усте́х, И обои́х ушесе́х, И пе́рсех, И рука́х, И нога́х,

П еча́ть да́ра ду́ха свята́го. А ми́нь.

Та́же твори́т свяще́нник с восприе́мником и младе́нцем кру́га о́браз.

И пое́м: Е ли́цы во Христа́ крести́стеся, во Христа́ облеко́стеся, аллилу́иа. Три́жды.

Та́же проки́мен, гла́с 3:

Г оспо́дь просвеще́ние мое́, и спаси́тель мо́й, кого́ убою́ся?

Сти́х: Г оспо́дь защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся?

Апо́стол к ри́мляном, зача́ло 91:

Б ра́тие, ели́цы во Христа́ Иису́са крести́хомся, в сме́рть его́ крести́хомся. Спогребо́хомся у́бо ему́ креще́нием в сме́рть: да я́коже воста́ Христо́с от ме́ртвых сла́вою о́тчею, та́ко и мы́ во обновле́нии жи́зни ходи́ти на́чнем. А́ще бо сообра́зни бы́хом подо́бию сме́рти его́, то́ и воскресе́нию бу́дем: Сие́ ве́дяще, я́ко ве́тхий на́ш челове́к с ни́м распя́тся, да упраздни́тся те́ло грехо́вное, я́ко ктому́ не рабо́тати на́м греху́. уме́рый бо оправди́ся от греха́. А́ще ли умро́хом со Христо́м, ве́руем, я́ко и жи́ви бу́дем с ни́м: Ве́дяще, я́ко Христо́с воста́ от ме́ртвых, ктому́ уже́ не умира́ет, сме́рть ему́ ктому́ не облада́ет. Е́же бо у́мре, греху́ у́мре еди́ною: а е́же живе́т, бо́гови живе́т. Та́коже и вы́ помышля́йте себе́ ме́ртвым у́бо бы́ти греху́, живы́м же бо́гови, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем.

Диа́кон: П рему́дрость, во́нмем.

Посе́м диа́кон: П рему́дрость, про́сти услы́шим свята́го Ева́нглиа.

Иере́й: От Матфе́а свята́го Ева́нглиа чте́ние.

Иере́й чте́т, зача́ло 116:

В о вре́мя о́но, единиина́десять ученицы́ идо́ша в галиле́ю в го́ру, а́може повеле́ и́м Иису́с. И ви́девше его́, поклони́шася ему́: о́ви же усумне́шася. И присту́пль Иису́с рече́ и́м, глаго́ля: даде́ся ми́ вся́ка вла́сть на небеси́ и на земли́. Ше́дше научи́те вся́ язы́ки, крестя́ще и́х во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха: уча́ще и́х блюсти́ вся́, ели́ка запове́дах ва́м, и се́ а́з с ва́ми е́смь во вся́ дни́, до сконча́ния ве́ка, ами́нь.

Та́же ектениа́: П оми́луй на́с Бо́же:

Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем святе́йшем патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не и отце́ на́шем блаже́ннейшем митрополи́те Влади́мире, и о преосвяще́ннейшем митрополи́те [или архиепи́скопе, или епи́скопе ] имярек, и о все́й во Христе́ бра́тии на́шей.

Е ще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ нашей, власте́х и воинстве́ ея, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во всяком благоче́стии и чистоте́.

Е ще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии и оставле́нии грехо́в раба́ Бо́жия, и́мярек, восприе́мника.

Е ще́ мо́лимся о новопросвеще́нном рабе́ Бо́жии, и́мярек.

О е́же сохране́ну бы́ти ему́ в ве́ре чи́стаго испове́дания, во вся́ком благоче́стии же и исполне́нии за́поведей Христо́вых, во вся́ дни́ живота́ его́.

Я́ ко ми́лостив и человеколю́бец Бо́г еси́:

Свяще́нник: С ла́ва тебе́ Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва тебе́.

Г о́споди поми́луй, три́жды: Благослови́.

И свяще́нник твори́т отпу́ст:

[зри́] И во осмы́й де́нь па́ки прино́сят его́ в це́рковь, во е́же омы́ти. И разреша́ет ему́ свяще́нник пелены́ и по́яс, глаго́ля моли́твы сия́:

Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

И збавле́ние грехо́в святы́м креще́нием рабу́ твоему́ дарова́вый, и жи́знь па́ки рожде́ния ему́ пода́вый: са́м Влады́ко Го́споди, просвеще́ние лица́ твоего́ в се́рдце его́ озаря́ти вы́ну благоволи́, щи́т ве́ры его́ не наве́тован от враго́в соблюди́, нетле́ния оде́жду, е́юже оде́яся, нескве́рну в не́м и небла́знену сохрани́, неруши́му в не́м духо́вную печа́ть благода́тию твое́ю соблюда́я, ми́лостив ему́же и на́м быва́я, по мно́жеству щедро́т твои́х.

Я́ ко благослови́ся, и просла́вися, пречестно́е и великоле́пое и́мя твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

В лады́ко Го́споди Бо́же на́ш, купе́лию небе́сное осия́ние креща́емым подава́яй, па́ки роди́вый раба́ твоего́ новопросвеще́ннаго водо́ю и ду́хом, и во́льных и нево́льных грехо́в оставле́ние тому́ дарова́вый, возложи́ на него́ ру́ку твою́ держа́вную, и сохрани́ его́ в си́ле твоея́ бла́гости, некра́домо обруче́ние сохрани́, и сподо́би его́ в жи́знь ве́чную и в твое́ благоугожде́ние.

Я́ ко ты́ еси́ освяще́ние на́ше, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

О де́явыйся в тя́ Христа́ и Бо́га на́шего, тебе́ подклони́ с на́ми свою́ главу́, его́же сохрани́ непобеди́ма подви́жника пребы́ти на всу́е вражду́ нося́щих на него́ и на ны́, твои́м же нетле́нным венце́м да́же до конца́ победи́тели вся́ покажи́. я́ко твое́ е́сть, е́же ми́ловати и спаса́ти, и тебе́ сла́ву возсыла́ем со безнача́льным твои́м отце́м, и пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И разреша́ет поя́с отроча́те, и пелены́, и соедини́в края́ и́х, омоча́ет водо́ю чи́стою я́, и кропи́т отроча́, глаго́ля:

О правда́лся еси́. Просвети́лся еси́. О святи́лся еси́. О мы́лся еси́ и́менем Го́спода на́шего Иису́са Христа́, и ду́хом Бо́га на́шего.

И взе́м гу́бу но́вую напое́нную водо́ю, отира́ет лице́ его́ со главо́ю, и пе́рси, и про́чая, глаго́ля:

К рести́лся еси́. Просвети́лся еси́. Миропома́зался еси́. Освяти́лся еси́. Омы́лся еси́: во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.

М оли́тва на постриже́ние власо́в.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

В лады́ко Го́споди Бо́же на́ш, и́же о́бразом твои́м почти́вый челове́ка, от души́ слове́сныя и те́ла благоле́пнаго устро́ивый его́, я́ко да те́ло слу́жит слове́сной души́: главу́ у́бо на высоча́йших положи́вый, и в не́й мно́жайшыя чу́вств водрузи́вый, незапина́ющыя дру́г дру́гу: власы́ же главу́ покры́л еси́, во е́же не врежда́тися преложе́ньми возду́шными, и вся́ у́ды его́ потре́бно насади́вый, да все́ми благодари́т тя́ изряднохудо́жника. Са́м Влады́ко сосу́дом избра́ния твоего́ па́влом апо́столом запове́давый на́м, вся́ в сла́ву твою́ твори́ти, прише́дшаго раба́ твоего́ и́мярек, нача́ток сотвори́ти стрищи́ власы́ главы́ своея́, благослови́ вку́пе с его́ восприе́мником: и да́ждь и́м все́м поуча́тися в зако́не твое́м, и благоуго́дная тебе́ де́яти.

Я́ ко ми́лостив и человеколю́бец Бо́г еси́, и тебе́ сла́ву возсыла́ем Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Свяще́нник же глаго́лет моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же на́ш, от исполне́ния купе́льнаго твое́ю бла́гостию освяти́вый в тя́ ве́рующыя, благослови́ настоя́щаго младе́нца, и на главу́ его́ благослове́ние твое́ да сни́дет. и я́коже благослови́л еси́ проро́ком саму́илом Дави́да царя́, благослови́ и главу́ раба́ твоего́, и́мярек, руко́ю мене́ гре́шнаго, приходя́ ему́ ду́хом твои́м святы́м: я́ко да преспева́яй во́зрастом, и седи́нами ста́рости, сла́ву тебе́ возсле́т, и уви́дит блага́я иерусали́мова вся́ дни́ живота́ своего́.

Я́ ко подоба́ет тебе́ вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И пострига́ет его́ крестови́дно, глаго́ля:

П острига́ется ра́б Бо́жий, и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха.

Та́же ектениа́, в не́йже помина́ет по импера́торе восприе́мника с новопросвеще́нным.

П оми́луй на́с Бо́же, по вели́цей ми́лости:

Е ще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, и о спасе́нии раба́ Бо́жия, и́мярек, восприе́мника, и новопросвеще́ннаго, и́мярек.

Иере́й: Я́ ко ми́лостив:

И быва́ет обы́чный отпу́ст.

Моли́тва святы́х креще́ний вкра́тце, ка́ко Младе́нца крести́ти, стра́ха ра́ди сме́ртнаго

Глаго́лет иере́й: Б лагослове́но Ца́рство: Та́же, Т рисвято́е. П ресвята́я Тро́ице: О́ тче на́ш: Я́ ко твое́ е́сть Ца́рство:

Г о́споду помо́лимся.

Г о́споди Бо́же вседержи́телю, всего́ зда́ния ви́димаго же и неви́димаго соде́телю, сотвори́вый не́бо и зе́млю и мо́ре, и вся́ я́же в ни́х, собра́вый во́ды в собра́ние еди́но, заключи́вый бе́здну, и запеча́тствовавый ю́ стра́шным и сла́вным и́менем твои́м возвы́сивый во́ды превы́ше небе́с: ты́ утверди́л еси́ зе́млю на вода́х, ты́ утверди́л еси́ си́лою твое́ю мо́ре, ты́ сте́рл еси́ главы́ змие́в в вода́х: ты́ стра́шен еси́, и кто́ противоста́нет тебе́? при́зри Го́споди, на зда́ние твое́ сие́, и на во́ду сию́, и да́ждь е́й благода́ть избавле́ния, благослове́ние иорда́ново, сотвори́ ю́ нетле́ния исто́чник, освяще́ния да́р, грехо́в реши́тельну, неду́гов лечи́тельну, де́монов губи́тельну, проти́вным си́лам непристу́пну, а́нгельския кре́пости испо́лнену, да бежа́т от нея́ наве́тующии зда́нию твоему́: я́ко и́мя твое́ Го́споди призва́х, чу́дное и сла́вное, и стра́шное проти́вным.

И а́бие влага́ет еле́й в во́ду.

Та́же креща́ет, глаго́ля: К реща́ется ра́б Бо́жий: И про́чая.

И а́бие облачи́т его́, и ма́жет ми́ром, глаго́ля: П еча́ть да́ра:

И по си́х обхо́дит с ни́м по чи́ну, поя́: Е ли́цы во Христа́ крести́стеся.

Предисло́вие, и сказа́ние, о е́же ка́ко подоба́ет бы́ти духовнику́, и ска́зовати невозбра́нно приходя́щым к нему́

П рие́мляй помышле́ния челове́ческая, до́лжен е́сть бы́ти о́браз бла́г все́х, и возде́ржник, смире́н и доброде́телен, моля́ся на вся́к ча́с Бо́гу да пода́ст ему́ сло́во ра́зума, во е́же исправля́ти притека́ющыя к нему́. Пре́жде все́х до́лжен е́сть са́м пости́тися сре́ду и пято́к всего́ ле́та, я́коже Боже́ственная пра́вила повелева́ют: да от ни́хже са́м и́мать, и ины́м повелева́ет твори́ти. А́ще же са́м неве́жа и невозде́ржник и сластолю́бец сы́й, ка́ко ины́х доброде́телей мо́жет учи́ти, но и кто́ неразу́мен мо́жет послу́шати его́, о ни́хже и́мать глаго́лати, зря́ его́ безчи́нника, и пия́ницу, и ины́х уча́ща не упива́тися, или́ и́ну не́кую доброде́тель проходи́ти, ю́же са́м не мо́жет твори́ти? о́чи бо уше́с ве́рнейши, глаго́лет Боже́ственное писа́ние. Те́мже внима́й себе́, о духовниче́! зане́, а́ще поги́бнет еди́на овца́ нераде́ния ра́ди твоего́, от ру́к твои́х изы́щется. Про́клят бо, глаго́лет писа́ние, де́ло Госпо́дне с нераде́нием творя́й. Вели́кий же Васи́лий глаго́лет: блюди́, да не убои́шися челове́ка в паде́нии его́, да не преда́си Сы́на Бо́жия в ру́це недосто́йным, да не усрами́шися кого́ от сла́вных земли́, ниже́ самого́ диади́му нося́щаго да не причасти́ши. Боже́ственная бо пра́вила не повелева́ют недосто́йным причасти́тися, я́ко язы́чницы бо вменя́ются. А́ще ли не обратя́тся, го́ре и те́м и причаща́ющым и́х. Блюди́, глаго́лет: а́з ве́щи не и́мам, ты́ у́зриши. Сия́ и сицева́ храня́, и пре́жде все́х церко́вныя догма́ты недви́жимы соблюда́я, спасе́ши себе́ и послу́шающыя тя́. А́ще кто́ без повели́тельныя гра́мматы ме́стнаго епи́скопа де́рзнет приима́ти помышле́ния и и́споведи: сицевы́й пра́вильно ка́знь прии́мет, я́ко престу́пник Боже́ственных пра́вил, и зане́ не то́чию себе́ погуби́, но и ели́цы у него́ испове́дашася, не испове́дани су́ть: и ели́ка связа́, или́ разреши́, не испра́влена су́ть, по шесто́му пра́вилу, и́же в карфаге́не собо́ра, и по четы́редесять тре́тиему того́жде собо́ра.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Источник

По­сле­до­ва­ние свя­то­го Кре­ще­ния и Миропомазания

ПО­СЛЕ­ДО­ВА­НИЕ СВЯ­ТО­ГО КРЕЩЕНИЯ

Вхо­дит свя­щен­ник и об­ла­ча­ет­ся в свя­щен­ни­че­скую одеж­ду бе­лую, и на­ру­кав­ни­цы: и вжи­га­е­мым всем све­щам, взем ка­диль­ни­цу, от­хо­дит к ку­пе­ли, и ка­дит окрест, и от­дав ка­диль­ни­цу, покланяется.Вой­дя в храм, свя­щен­ник об­ла­ча­ет­ся в бе­лые свя­щен­ные одеж­ды. За­жи­га­ют­ся все све­чи. Взяв ка­ди­ло и по­дой­дя к ку­пе­ли свя­щен­ник ка­дит во­круг нее и, от­дав ка­ди­ло, кланяется.Та­же гла­го­лет диа­кон: Бла­го­сло­ви, владыко.За­тем диа­кон воз­гла­ша­ет: Бла­го­сло­ви, владыка.Свя­щен­ник же воз­глас­но: Бла­го­сло­ве­но Цар­ство От­ца и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен­но Цар­ство От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.Лик: Аминь.Хор: Аминь.

Ве­ли­кая ектения

Та­же гла­го­лет мо­лит­ву сию велегласно:

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Диа­кон: Гла­вы на­ши пред Гос­по­дом преклоним.

И вду­нет три­жды в со­суд елея, и зна­ме­на­ет три­жды сей, си­есть елей дер­жи­мый от диа­ко­на, и рек­шу ему:И ду­ет три­жды в со­суд с еле­ем, ко­то­рый дер­жит диа­кон, и за­пе­чат­ле­ва­ет его три­жды зна­ме­ни­ем Креста.Гос­по­ду помолимся.Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.Свя­щен­ник же гла­го­лет молитву:Свя­щен­ник же про­из­но­сит сле­ду­ю­щую молитву:Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же отец на­ших, су­щим в ков­че­зе Но­е­ве го­лу­би­цу по­сла­вый, су­чец мас­лич­ный иму­щую во устех, при­ми­ре­ния зна­ме­ние, спа­се­ния же от по­то­па и бла­го­да­ти та­ин­ство оны­ми пре­до­бра­зи­вый, и мас­лич­ный плод, во ис­пол­не­ние свя­тых Тво­их та­ин по­да­вый: тем и быв­ших в за­коне Ду­ха Свя­та­го ис­пол­ни­вый, и су­щих в бла­го­да­ти со­вер­ша­яй: Сам бла­го­сло­ви и сей елей, си­лою и дей­ством, и на­и­ти­ем Свя­та­го Тво­е­го Ду­ха, яко­же бы­ти то­му по­ма­за­нию нетле­ния, ору­жию прав­ды, об­нов­ле­нию ду­ши и те­ла, вся­ка­го диа­воль­ска­го дей­ства от­гна­нию, во из­ме­не­ние всех зол, по­ма­зу­ю­щим­ся ве­рою, или вку­ша­ю­щим от него в сла­ву Твою и еди­но­род­на­го Тво­е­го Сы­на, и Пре­свя­та­го, и Бла­га­го, и Жи­во­тво­ря­ща­го Тво­е­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.Вла­ды­ка Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, на­хо­див­шим­ся в ков­че­ге Но­е­вом по­слав­ший го­луб­ку, несу­щую в клю­ве мас­лич­ную ветвь – знак при­ми­ре­ния и спа­се­ния от по­то­па, и тем та­ин­ство бла­го­да­ти про­об­ра­зо­вав­ший, и мас­лич­ный плод для со­вер­ше­ния свя­тых тво­их Та­инств по­дав­ший: им Ты и быв­ших под за­ко­ном Ду­ха Свя­то­го ис­пол­нял, и жи­ву­щим в бла­го­да­ти со­вер­шен­ство да­ру­ешь! Сам бла­го­сло­ви и этот елей си­лою, и дей­стви­ем, и на­и­ти­ем Свя­то­го Тво­е­го Ду­ха, что­бы стать ему по­ма­за­ни­ем нетле­ния, ору­жи­ем прав­ды, об­нов­ле­ни­ем ду­ши и те­ла, от вся­ко­го диа­воль­ско­го дей­ствия за­щи­той, ко из­бав­ле­нию от зол всем по­ма­зы­ва­ю­щим­ся им с ве­рою или вку­ша­ю­щим его. Во сла­ву Твою, и еди­но­род­но­го Тво­е­го Сы­на, и все­свя­то­го, и бла­го­го, и жи­во­тво­ря­ще­го Тво­е­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.Лик: Аминь.

Диа­кон: Бу­дем внимать.

Свя­щен­ник, поя Ал­ли­лу­иа три­жды с людь­ми, тво­рит кре­сты три еле­ем в воде.Свя­щен­ник, взяв со­суд с еле­ем, три­жды кре­сто­об­раз­но воз­ли­ва­ет из него в ку­пель, каж­дый раз трое­крат­но вос­пе­вая с на­ро­дом: Ал­ли­лу­иа.Та­же воз­гла­ша­ет: Бла­го­сло­вен Бог, про­све­ща­яй и освя­ща­яй вся­ка­го че­ло­ве­ка, гря­ду­ща­го в мiр, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.За­тем воз­гла­ша­ет: Бла­го­сло­вен Бог, про­све­ща­ю­щий и освя­ща­ю­щий вся­ко­го че­ло­ве­ка, при­хо­дя­ще­го в мiр, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.Лик: Аминь.Хор: Аминь.И при­но­сит­ся кре­ща­е­мый. Свя­щен­ник же взем­лет от елея две­ма пер­сты, и тво­рит кре­ста об­раз на че­ле и пер­сех, и на меж­до­ра­мии, глаголя:И под­во­дит­ся кре­ща­е­мый. Свя­щен­ник бе­рет свя­то­го елея и тре­мя пер­ста­ми пра­вой ру­ки на­чер­ты­ва­ет об­раз кре­ста на лбу, и на гру­ди, и меж­ду пле­ча­ми кре­ща­е­мо­го со словами:По­ма­зу­ет­ся раб Бо­жий [или ра­ба Бо­жия ] имя­рек, еле­ем ра­до­ва­ния, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, аминь.По­ма­зы­ва­ет­ся раб Бо­жий [или ра­ба Бо­жия ] (имя) еле­ем ра­до­сти во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха. Аминь.И на­зна­ме­ну­ет его пер­си, и междорамия.

На пер­сех убо гла­го­ля: Во ис­це­ле­ние ду­ши и тела.

За­тем при­ни­ма­ет его вос­при­ем­ник от свя­той ку­пе­ли из рук свя­щен­ни­ка на свои ру­ки, по­кры­тые бе­лым по­лот­ном. Хор же поет:

Пса­лом 31

Бла­же­ни, их­же оста­ви­ша­ся без­за­ко­ния и их­же при­кры­ша­ся гре­си. Бла­жен муж, eму­же не вме­нит Гос­подь гре­ха, ни­же есть во устех eго лесть. Яко умол­чах, обет­ша­ша ко­сти моя, от еже зва­ти ми весь день. Яко день и нощь отя­го­те на мне ру­ка Твоя, воз­вра­тих­ся на страсть, егда ун­зе ми терн. Без­за­ко­ние мое по­знах и гре­ха мо­е­го не по­крых, рех: ис­по­вем на мя без­за­ко­ние мое Гос­по­де­ви, и Ты оста­вил еси нече­стие серд­ца мо­е­го. За то по­мо­лит­ся к Те­бе всяк пре­по­доб­ный во вре­мя бла­го­по­треб­но: оба­че в по­то­пе вод мно­гих к нему не при­бли­жат­ся. Ты еси при­бе­жи­ще мое от скор­би об­дер­жа­щия мя: ра­до­сте моя, из­ба­ви мя от обы­шед­ших мя. Вра­зум­лю тя и на­став­лю тя на путь сей, вонь­же пой­де­ши, утвер­жу на тя очи Мои. Не бу­ди­те яко конь и меск, им­же несть ра­зу­ма: броз­да­ми и уз­дою че­лю­сти их во­с­тяг­не­ши, не при­бли­жа­ю­щих­ся к те­бе. Мно­ги ра­ны греш­но­му, упо­ва­ю­ща­го же на Гос­по­да ми­лость обы­дет. Ве­се­ли­те­ся о Гос­по­де, и ра­дуй­те­ся, пра­вед­нии, и хва­ли­те­ся вси пра­вии сердцем.Бла­жен­ны те, ко­му про­ще­ны без­за­ко­ния и у ко­го по­кры­ты гре­хи! Бла­жен муж, ко­му Гос­подь не за­чтёт гре­ха, и в устах его нет ко­вар­ства. Ибо я за­мол­чал; со­ста­ри­лись ко­сти мои от то­го, что кри­чал я весь день, ибо днём и но­чью тя­го­те­ла на мне ру­ка Твоя; я пре­вра­тил­ся в стра­даль­ца, ко­гда уяз­вил ме­ня терн. Без­за­ко­ние моё я со­знал и гре­ха мо­е­го не со­крыл; я ска­зал: «Ис­по­ве­да­юсь в без­за­ко­нии мо­ём Гос­по­ду», – и Ты про­стил нече­стие серд­ца мо­е­го. По­то­му по­мо­лит­ся Те­бе вся­кий пра­вед­ник в под­хо­дя­щее вре­мя, – и то­гда при раз­ли­ве мно­гих вод они к нему не при­бли­зят­ся. Ты мне при­бе­жи­ще от скор­би, охва­тив­шей ме­ня; Ра­дость моя! Из­бавь ме­ня от окру­жив­ших ме­ня. «Вра­зум­лю те­бя и на­став­лю те­бя на этом пу­ти, по ко­то­ро­му ты пой­дёшь, устрем­лю на те­бя очи Мои». Не будь­те как конь и мул, у ко­то­рых нет ра­зу­ма, уз­дой и уди­ла­ми нуж­но че­лю­сти их за­тя­ги­вать, не по­ко­ря­ю­щих­ся те­бе. Мно­го уда­ров греш­ни­ку, а на­де­ю­ще­го­ся на Гос­по­да окру­жит ми­лость. Ве­се­ли­тесь о Гос­по­де, и ра­дуй­тесь, пра­вед­ные, и хва­ли­тесь, все пра­вые сердцем.Сей же пса­лом гла­го­лет­ся весь, трижды.Ис­пол­ня­ет­ся же этот пса­лом трижды.И об­ла­чая его во оде­я­ния, глаголет:И об­ла­ча­ет его в бе­лую кре­щаль­ную одеж­ду, говоря:Об­ла­ча­ет­ся раб Бо­жий, [или ра­ба Бо­жия ] имя­рек, в ри­зу прав­ды, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, аминь.Об­ла­ча­ет­ся раб Бо­жий [или ра­ба Бо­жия ] (имя) в ри­зу пра­вед­но­сти во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха. Аминь.

И по­ет­ся тро­парь, глас 8

Ри­зу мне по­даждь свет­лу, / оде­яй­ся све­том, яко ри­зою, / мно­го­мило­сти­ве Хри­сте Бо­же наш.Ри­зу мне да­руй свет­лую, / оде­ва­ю­щий­ся све­том как одеж­дою / мно­го­мило­сти­вый Хри­сте Бо­же наш.

ЧИН СВЯ­ТО­ГО МVРОПОМАЗАНИЯ

И по еже об­ле­щи его мо­лит­ся свя­щен­ник, гла­го­ля мо­лит­ву сию:И по­сле об­ла­че­ния его мо­лит­ся свя­щен­ник, про­из­но­ся сле­ду­ю­щую молитву:

Мо­лит­ва Мvра

Про­ки­мен, глас 3

Гос­подь про­све­ще­ние мое и Спа­си­тель мой, / ко­го убо­ю­ся? Стих: Гос­подь за­щи­ти­тель жи­во­та мо­е­го, от ко­го устрашуся?Гос­подь – про­све­ще­ние моё и Спа­си­тель мой: / ко­го убо­юсь. Стих: Гос­подь – за­щит­ник жиз­ни мо­ей: от ко­го устра­шусь. Пс 26:1
По­сем диа­кон: Премудрость.

И чтец: К Рим­ля­ном по­сла­ния свя­та­го Апо­сто­ла Пав­ла чтение.

И па­ки диа­кон: Вонмем.

Чтец: К Рим­ля­нам по­сла­ния свя­то­го Апо­сто­ла Пав­ла чтение.

Диа­кон: Бу­дем внимать.

Апо­стол. По­сла­ние к Рим­ля­нам, за­ча­ло 91

И чтец: И ду­хо­ви твоему.

Чтец: И ду­ху твоему.

Диа­кон: Пре­муд­рость, вонмем.Диа­кон: Пре­муд­рость! Бу­дем внимать.
Чтец: Ал­ли­лу­иа.Чтец: Ал­ли­лу­иа. (3)
По­сем диа­кон: Пре­муд­рость, про­сти, услы­шим свя­та­го Евангелиа.Диа­кон: Пре­муд­рость! Ста­нем бла­го­го­вей­но. Услы­шим свя­тое Евангелие.
Иерей: Мир всем.

Лю­дие: И ду­хо­ви твоему.

Иерей: От Мат­феа свя­та­го Еван­ге­лиа чтение.

Лик: Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Свя­щен­ник: От Мат­фея свя­то­го Еван­ге­лия чтение.

Хор: Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Диа­кон: Бу­дем внимать.

Еван­ге­лие от Мат­фея, за­ча­ло 116

Во вре­мя оно, еди­ни­и­на­де­сять уче­ни­цы идо­ша в Га­ли­лею, в го­ру, амо­же по­ве­ле им Иисус: И ви­дев­ше Его, по­кло­ни­ша­ся Ему: ови же усу­мне­ша­ся. И при­ступль Иисус ре­че им, гла­го­ля: да­де­ся Ми вся­ка власть на небе­си и на зем­ли. Шед­ше на­учи­те вся язы­ки, кре­стя­ще их во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, уча­ще их блю­сти вся, ели­ка за­по­ве­дах вам. И се, Аз с ва­ми есмь во вся дни, до скон­ча­ния ве­ка, аминь.В то вре­мя один­на­дцать уче­ни­ков от­пра­ви­лись в Га­ли­лею на го­ру, ку­да по­ве­лел им Иисус. И, уви­дев Его, по­кло­ни­лись Ему; а иные усо­мни­лись. И по­дой­дя, Иисус ска­зал им, го­во­ря: да­на Мне вся­кая власть на небе и на зем­ле. Итак, иди­те, на­учи­те все на­ро­ды, кре­стя их во имя От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, уча их со­блю­дать все, что Я за­по­ве­дал вам. И вот, Я с ва­ми все дни до кон­ца ве­ка. Аминь. Мф 28:16–20

Ек­те­ния

ЧИН ОМО­ВЕ­НИЯ СВЯ­ТО­ГО МV­РА В ВОСЬ­МОЙ ДЕНЬ

И во осмый день па­ки при­но­сят его в цер­ковь, во еже омы­ти. И раз­ре­ша­ет ему свя­щен­ник пе­ле­ны и по­яс, гла­го­ля мо­лит­вы сия:И в вось­мой день сно­ва при­но­сят его в цер­ковь для омо­ве­ния. И раз­вя­зы­ва­ет свя­щен­ник пе­ле­ны его и по­яс, про­из­но­ся сле­ду­ю­щие молитвы:
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Мо­лит­ва вторая

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Иерей: Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же наш, ку­пе­лию небес­ное оси­я­ние кре­ща­е­мым по­да­ва­яй, па­ки ро­ди­вый ра­ба Тво­е­го но­во­про­све­щен­на­го [или ра­бу Твою но­во­про­све­щен­ную ] во­дою и Ду­хом, и воль­ных и неволь­ных гре­хов остав­ле­ние то­му да­ро­ва­вый, воз­ло­жи на него ру­ку Твою дер­жав­ную и со­хра­ни его в си­ле Тво­ея бла­го­сти, некра­до­мо об­ру­че­ние со­хра­ни и спо­до­би его в жизнь веч­ную и в Твое благоугождение.Свя­щен­ник: Вла­ды­ка Гос­по­ди, Бо­же наш, ку­пе­лью небес­ное оси­я­ние кре­ща­е­мым по­да­ю­щий, воз­ро­див­ший ра­ба Тво­е­го но­во­про­све­щен­но­го [или ра­бу Твою но­во­про­све­щен­ную ] во­дою и Ду­хом, и воль­ных и неволь­ных гре­хов про­ще­ние ему [или ей ] да­ро­вав­ший! Воз­ло­жи на него [или на нее ] ру­ку Твою мо­гу­ще­ствен­ную и со­хра­ни его [или ее ] си­лою Тво­ей бла­го­сти, об­ру­че­ние его непри­кос­но­вен­ным со­хра­ни и удо­стой его [или ее ] жиз­ни веч­ной и Те­бе благоугождения.
Яко Ты еси освя­ще­ние на­ше, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, ныне и прис­но и во ве­ки веков.Ибо Ты – освя­ще­ние на­ше, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь.Хор: Аминь.
Иерей: Мир всем.

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Диа­кон: Гла­вы на­ши пред Гос­по­дом преклоним.

Мо­лит­ва на по­стри­же­ние волос

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Диа­кон: Гла­вы на­ши пред Гос­по­дом преклоним.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *