моды на обливион на лица персонажей
Моды на обливион на лица персонажей
М’Айк знает все
Сегодня в Империи
Изречения
Доска объявлений
Скриншоты
Данный мод представляет собой глобальное улучшение внешности всех игровых рас и персонажей. Создать привлекательного персонажа и увидеть симпатичного NPC стало значительно легче, при этом расы не теряют своих уникальных черт (а некоторые, напротив, даже приобретают). Больше никаких картофельных голов и одинаковых NPC, которые отличаются только цветом кожи!
Особенности:
— мод содержит в себе текстуры высокого разрешения для лиц персонажей, а также карты возраста, рассчитанные на работу с этими текстурами;
— эльфы получили новый облик, напоминающий их внешность в Морровинде и Скайриме: это линии на лбу, которые становятся более выраженными с возрастом, более длинные и заострённые уши. Глаза данмеров изменены на красные, с чёрной склерой. Герои-босмеры смогут выбрать как между старыми цветами глаз, так и новыми, сделанными в стиле Морровинда – с тёмной склерой; на выбор предоставляются золотые, черные и зеленые глаза;
— переработаны карты возраста, теперь у старых персонажей на лице будут не только морщины, но и шрамы. У каджитов меняется узор на лице, также им будут доступны новые цвета глаз – красные, голубые, золотые, зелёные;
— у 80% NPC были немного переработаны лица, чтобы лучше адаптировать их к моду. Практически не осталось персонажей с перекошенными и обесцвеченными лицами.
Примечания: мод не требует никаких сторонних плагинов или программ для своей работы, но поддерживает ограниченное число текстур тел: это ванильные текстуры, стандартные текстуры HGEC, стандартные текстуры Robert Male Body и Robert Female Body и F-INevOblivion skinset от Navetsea для тел HGEC. Если установленные у вас текстуры не входят в этот список, то может наблюдаться расхождение в цвете между телом и головой.
Обратите внимание, что архив содержит только переведённый esp-файл и ридми! Главный архив, содержащий необходимые меши и текстуры, нужно скачать со страницы мода!
Бонус от локализатора: если вам не понравились новые уши у эльфов и хотелось бы вернуть ванильные – загляните в папку «Ванильные уши у эльфов» в директории «Опциональные файлы» в архиве плагина.
Приятной игры с новыми персонажами! Обливион теперь выглядит совсем по-другому : )
Конфликты и несовместимости:
Так как данный мод затрагивает очень большое количество параметров, он будет конфликтовать практически со всеми плагинами этих типов:
— ретекстуры лиц;
— любые моды, которые добавляют новые глаза/причёски ванильным расам;
— любые моды, затрагивающие NPC;
— моды, затрагивающие характеристики и способности рас;
— моды, заменяющие карты возраста;
Некоторых конфликтов можно избежать, создав патч при помощи программы Wrye Bash.
Внимание! Мод обновлён (23.11.13) до версии 1.2. Появились следующие изменения:
— серьёзно переработаны все лицевые текстуры: контраст между тоном щёк и лица больше не так заметен, улучшена детализация губ, переработаны карты нормалей у имперцев и данмеров;
— у тёмных эльфов появились гораздо более выраженные линии на лбу, а губы стали тёмными;
— увеличился блеск текстур.
Все изменения можно увидеть на скриншотах в описании на оригинальной странице мода.
От переводчика: если вас устраивал внешний вид рас в версиях 1.0-1.01, то можете не обновлять версию, так как изменения касаются только текстур.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Oblivion Character Overhaul version 2
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
A comprehensive, all-in-one revamp of Oblivion character heads. New head shapes, skin textures, normal maps, eye textures and some new hairstyles covering all races in the game, including Dremoras and Shivering Isles races, all built to a single unified art direction that adheres to the styles of Skyrim and TESO. Affects both player and NPCs.
Nexus requirements
Mods requiring this file
Author’s instructions
All head model and texture assets are my own work based on Bethesda meshes and may be used as modders’ resources. Original hairstyles included in this mod also apply.
File credits
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
READ THE DESCRIPTION AND INSTRUCTIONS CAREFULLY BEFORE YOU EVEN DOWNLOAD THIS MOD.
OCOv2 is a completely rebuilt, bigger, better and more extensive Oblivion Character Overhaul. It’s a complete revamp of the character heads with a new visual direction closely inspired by Skyrim and Morrowind.
These are absolute unnegotiable necessities. OCOv2 will not work as intended without them. Period. You NEED them.
Installation TLDR:
-Completely remove OCOv1 if you still have it
-Use NMM
-Seriously use NMM
-Install body replacers, OBSE and Blockhead first
-Then v2 core
-Then v2 body replacer patches
-For the love of God use NMM or OBMM for installing, don’t do it manually, I’ve warned you
Before you install:
*Make sure you have your body replacers in place BEFORE you install OCO. OCO needs to overwrite their components.
*If you’ve previously used OCO version 1, remove it completely and delete the ESP and all of its folders.
*Take your time to read through each installation step to know what you’re putting where. This is a simple out-of-the-box mod if you run it practically standalone without other mods, but things can get conflicted pretty easily.
*Things you CANNOT run together with OCO:
-Hair/eye packs that affect vanilla races
-Any mods that affect vanilla NPCs
-Mods that change racial stats
*OCO comes with its own body textures for each supported replacer and vanilla. They’re tailored for the mod, and using any other texture replacers on top will result in more prominent model seams and possible colour disparities.
*OCOv2 only works with an English language copy of Oblivion as it alters race records and NPCs. Users with other languages will get mute NPCs. It can be patched for other languages, but I’m unable to do that for anyone. Feel free to make your own and I’ll gladly link to it from here.
*All NPCs and player characters in the game are affected by the changes. Any mod that uses vanilla races for additional NPCs or races will also take after OCOv2 modifications. They can have varying results as OCO heads generally need to be custom made to work best with the mod.
*OCO comes in one big package encompassing all the changes. It’s not possible to split into more customizable pieces while keeping the broader visual integrity as many parts are interdependent. Currently the whole mod comes as-is. It’s intended to be run by itself without many other cosmetic mods as it does in one go what has usually been done with a large number of different mods.
*For best results, run OCO with a nice ENB config and/or OBGE with subsurface scattering, skin shaders and colour correction enabled.
The nitty-gritty
Dremora, Golden Saints and Dark Seducers have also been restyled.
Included are also junkacc11’s skin tint EGTs, Throttlekitty’s eyelashes and eye textures from Iridum Eyes by Halendia.
Texture compatibilities available for HGEC and it’s billion variants and Robert’s bodies.
OCO has taken a total of 8 months to build from ver1 up. ShadeMe’s Blockhead plugin made it possible to create v2, as before Blockhead it wasn’t possible to have the same race use different head models by gender. Everyone go slam his ‘give kudos’ button hardcore, honestly, he set that thing up so quickly and has been super helpful.
The development has been exhausting sometimes. I wrestled against the FaceGen engine’s deformations a lot and scrapped and reworked things multiple times over. Everything was trial and error all the time. I kept hitting my head against it until it started looking decent. The amount of fine-tuning involved in the last 2 months has been plainly ridiculous and OCO has been my second job for a while, and while I’m not totally happy with all aspects of it, I just have to push it out at this point to give myself some free time again.
So I hope everyone enjoys the fruits of my labor. This is the craziest project I’ve ever taken up on my own and it blew completely out of proportion.
CREDITS
Special thanks to beta testers:
I cannot stress enough how valuable the beta feedback was! It helped root out a lot of bugs that I’d have missed myself. Massive love for all of you.
Special shoutout to Kokomiko and TheMinttu for their inspiring artwork. I looked at their gorgeous, highly characteristic TES works many many times when I was developing v2.