никто call of duty биография
Nikto Gets Evil with the New Dark Side Lucky Draw in Call of Duty ® : Mobile
A chance to unlock a fresh new look for the legendary operator Dark Nikto and handgun blueprint, an epic sniper rifle blueprint, the Dark Tech motorcycle skin, wingsuit, and parachute, the Face of Evil weapon charm, and more.
Nikto Gets Evil with the New Dark Side Lucky Draw in Call of Duty ® : Mobile
A chance to unlock a fresh new look for the legendary operator Dark Nikto and handgun blueprint, an epic sniper rifle blueprint, the Dark Tech motorcycle skin, wingsuit, and parachute, the Face of Evil weapon charm, and more.
If you thought Nikto was badass before, just wait until you see him in his brand new Dark Side look, now available for the first time as part of the Dark Side Lucky Draw in Call of Duty: Mobile. It’s not just this legendary operator you have the chance to unlock, but also an assortment of unique red and black themed items for use across Multiplayer and Battle Royale.
Read on for more information on the Dark Side Lucky Draw, as well as a look into Nikto’s backstory for those who might be meeting the Operator for the first time.
Nikto — Reborn in the Fire
First introduced in Modern Warfare, Nikto is a former FSB deep cover agent who was captured and tortured at the hands of Mr. Z, a major villain in the Modern Warfare narrative. Coming out of the incident with a disfigured face and acute dissociate disorder, this tormented Operator is a lethal and methodical killer with a checkered past.
Nikto’s new themed items fit perfectly with the latest Season of Call of Duty: Mobile — Going Dark. This Russian is here to get the job done and look menacing while doing it.
Let’s take a look at the items you have a chance to unlock in the Dark Side Lucky Draw.
Embrace the Dark Side
The Dark Side Lucky Draw features the chance to earn ten never-before-seen themed items, starting with the eponymous legendary Nikto – Dark Side character skin. For the first time, Nikto wears a sleek red and black outfit, and players will now be able to keep track of kills with a holographic watch. There’s also an accompanying UAV scorestreak skin, a first-ever parachuting pose in Battle Royale, and a unique themed in-game character preview, which features a silhouetted Nikto being “reborn in the fire” and emerging from red light.
Nikto’s even ready for Battle Royale with an expansion of these new Dark Tech themed items, including the Dark Tech motorcycle skin, wingsuit, and parachute. And just before you get that win, show your dominance with the Skull Throne emote.
With the Dark Side Lucky Draw items, there’s no mistaking the fact that Nikto is back and means business.
Как разблокировать Nikto в Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare полна крутых персонажей, но ни один из них не круче, чем оператор Allegiance, известный как Nikto.
«Бывший агент тайного прикрытия ФСБ; схвачен и замучен руками» г-на Z, — гласит внутриигровая биография Никто. — Лицо обезображено, диагностировано острое диссоциативное расстройство. Остается методичный, расчетливый солдат. Переназначен в спецназ для использования набора навыков «.
Звучит круто, правда? Вот как разблокировать Nikto, чтобы вы могли играть за него как в многопользовательской игре Modern Warfare, так и в Warzone.
Как разблокировать Nikto в Modern Warfare и Warzone
Для разблокировки Nikto необходимо приобрести его операторский пакет. Чтобы найти его, перейдите на вкладку выбора оператора в Modern Warfare и переключитесь на верность. Nikto можно найти в разделе «Спецназ».
Снимок экрана через Activision
Как только вы наведете курсор на Nikto, вы сможете перейти к его связке оператора, нажав Square на PlayStation или X на Xbox. На ПК кнопку можно найти в правом верхнем углу экрана рядом с «Просмотр пакета».
Снимок экрана через Activision
Call of Duty ® : Vanguard Campaign Character Bios
Straight from the journals of Sledgehammer Games’ Campaign narrative team, these are the heroes and the main villain for Vanguard.
Call of Duty ® : Vanguard Campaign Character Bios
Straight from the journals of Sledgehammer Games’ Campaign narrative team, these are the heroes and the main villain for Vanguard.
by Call of Duty Staff
Meet the Elite Operators of Vanguard’s Campaign
Who are the Operators who spearheaded global special forces — Task Force One?
In Call of Duty: Vanguard’s Campaign, five heroes — Richard Webb, as well as playable characters Arthur Kingsley, Polina Petrova, Lucas Riggs, Wade Jackson — form an international squad toward the end of World War II to completely wipe out the Axis threat before they can escape with a path toward resurgence. These Operators also represent a third of the 12 playable characters available at launch within the game’s Multiplayer, which had its Beta period back in September.
Behind these Operators is the narrative team at Sledgehammer Games, who did extensive amounts of planning, writing, and research for Vanguard’s Campaign and who is set to give life to all the game’s Multiplayer Operators at launch and in the seasons to come.
The work they do for Vanguard is testament to the studio’s writing talent. If you want to get to know them more, check out our main blog, which delves “behind the scenes.”
But for this look into the game’s Campaign, here is what you need to know about the four protagonists you will play as and the game’s main antagonist — Hermann Wenzel Freisinger:
Sergeant Arthur Kingsley
The heart and leader of Task Force One, Kingsley was born in the Douala region of Cameroon before attending University of Cambridge and enlisted in the British Army. A man of nobility whose parents encouraged his multilingualism — he speaks English, German, French, Portuguese, and Bantu, both the Equatorial and Northern dialects — Kingsley saw politics always being discussed at the dinner table, and as a kid, his mother would read him his favorite book, The Three Musketeers, every night.
While Kingsley is a natural-born leader, he fears falling into the traditional patterns of the British Army, over-deliberating at times when his soldiers may be faced with a life-threatening situation. However, that all represents a near-unrivaled care for those who serve beside him, and Kingsley works every day to not only protect them, but also earn their respect.
To his core, Arthur is a kind soul with a warm but mischievous smile. He takes things to heart and harbors deep empathy for those close to him. He loves the comfort and warmth of his home life and family, and longs for peace time to return.
However, Arthur harbors a deep resentment: despite understanding the wrongs of the world, he is unable to right them. To that point, he has a strong sense of loyalty to fight against the Nazis to help protect his home and put an end to the dangerous ideas Nazism propagates.
Lieutenant Polina Petrova
Born and raised in Stalingrad, Polina Petrova is a soldier not by choice, but by a need to defend her country.
Stalingrad was her childhood home, one where she lived many happy memories, including hunting with her father and brother. Although she lost her mother a decade prior to the war, her reality was even more impacted by the brutal Axis invasion of Operation Barbarossa. Using the sharpshooting skills, she learned from her family, Petrova’s story is one of vengeance and retribution for all that she and her community lost.
Polina is a woman of few words, but when she speaks, it is with purpose and often leaves a powerful impact. She’s content in her own company, only opening up to those she trusts and respects deeply with sharp and educated wit.
Although she barely shares what is on her mind, her actions speak for her opinions. Often, she takes matters into her own hands and never waits for anyone else, especially when her thirst for vengeance takes over and puts her in a blind rage.
Whether by words or action, Polina is driven by a desire to see her home free from Nazi invaders, and she is not afraid to put this personal pursuit above her duties.
Private Lucas Riggs
Lucas Riggs prefers actions over words, and although his personality is far from explosive, his method of dealing with threats is highly combustible.
A child of sheep farmers just outside Melbourne, Australia, Riggs worked with his family to tend the herd and collect wool. When World War II began, he didn’t hesitate to sign up before conscription was even implemented. He was ready to see more of the world and fight a greater evil than the occasional petty mobster in his area.
Riggs can be described as an enigma – he would not take offense to this distinction, as he understands people just as much as others understand him.
To his allies, Riggs is a gentle giant, often being the life of the party, but not one to seek the spotlight. To his enemies, Riggs is an intimidating and brutal warrior of honor. He stands up to wrongdoers and those who start conflicts with blunt force, ironically done via his specialty within the Australian Army: explosives.
Ultimately, Riggs is the definition of passion within a soldier. Valuing his fellow squad mates and country above all else, he wants to show the world what Australians are made of.
Lieutenant 1 st Class Wade Jackson
A product of New York, pilot Wade Jackson is more at home in the sky than he is on the ground… And he is adamant on doing all his own stunts, even if the mission does not call for it.
Growing up in Brooklyn as a first-generation American, Jackson is a rebel who often finds himself first to a fight, especially if it’s about respect for his family. Bright, yet not engaged with traditional schooling, Jackson discovered his love for speed at the age of 16 through an afterschool repair club. He and his friends often took the vehicles at the shop for joyrides on the newly opened Interboro Parkway, where he would be the only daredevil able to tame the road’s dangerous curves at high speeds.
His newfound rigor for adrenaline paid off after high school, when he was accepted into the Navy’s enlisted aviation cadet program and earned his pilot’s wings in a dive bomber. Since then, he has become a true force in the Pacific.
Charismatic and enthusiastic, Wade enjoys a challenge and relishes the prospect of showing off his natural talents in the spotlight to prove he’s the best. He is egotistical and considers himself special, believing he can fix every problem through bold action.
As the daring hotshot of the group, Wade would rather be a lone wolf, but welcomes competent team members if they don’t get in his way.
Sergeant Richard Webb
Although he shares the same rank as his squad mate, Arthur Kingsley, Sergeant Richard Webb is Kingsley’s right-hand man, friend, and confidant.
Webb grew up in a family of academics, following in his parent’s footsteps in pursuing a professorship track at the university where they worked. In doing so, he had no intention of fighting in World War II; he felt secure that his graduate work would make him exempt from service. However, the draft called for him and he reluctantly joined the army.
He knows his country needs him for the war, but he sees no honor in the duty. Rather, he sees soldiering as a job that must be done if there is any hope of life returning to normalcy.
With no illusions of glory nor passion to volunteer for a high-risk assignment, Webb often takes a cautious and calculated approach to every conflict, using his intelligence based in realism to come to a correct decision. Indeed, Webb believes his choice is always right, and his stubbornness derails discussions just as much as his perceived pessimism for how a situation could go wrong.
Webb’s defining moment is during Operation Tonga, where his style of leadership and that of Arthur Kingsley reaches a breaking point. What happens then – and Webb’s ultimate decision to join Task Force One – is up to you to discover in Vanguard’s Campaign.
SS Oberst-Gruppenführer Hermann Wenzel Freisinger
The main antagonist of Vanguard’s Campaign, Freisinger is an ambitious and arrogant Nazi Officer, working at the Gestapo’s Berlin Headquarters. He is chief interrogator of the SS and the secret architect of the mysterious Project Phoenix.
Born as an only child to a wealthy family with a long history of military service, Freisinger served as a courier and information analyst during the later years of the Great War. Following that, he served in the military police and then the Gestapo, rising quickly through the Nazi Party through his cunning and tactical wit.
Ruthless and charismatic, Freisinger makes everyone in the room feel special, but uses this charisma to manipulate people into telling him what he needs to know. He is always trying to maximize what he can gain out of an individual, be it a colleague or an enemy, analyzing and remembering every tiny detail about them to get what he needs.
Freisinger’s goal is to live up to his family reputation within the military and continue the great lineage of his namesake. He does not see much value in winning individual battles, as he understands that to win the war, you must outsmart and outmaneuver your opponents.
Ultimately, Freisinger is willing to sacrifice anything – and anyone – to ensure that Project Phoenix is realized.
More Campaign Intel to Come
As Vanguard approaches its worldwide release on November 5th, the Call of Duty Blog is stockpiling all the intel you need to know about it.
Stay connected to the blog — via the @Activision, @CallofDuty, and @SHGames accounts on Twitter, Instagram, and Facebook — to get a closer look at Treyarch’s next chapter of Zombies, preload and PC specifications, and more intel on everything Vanguard.
In addition to the Call of Duty Blog, follow Sledgehammer Games’ Blog for Call of Duty: Vanguard announcements and information straight from the lead development studio. Right now, you can find even more information about the game’s Campaign through developer insights and interviews here.
Кампания Call of Duty: Vanguard — это «Бесславные ублюдки» для детей
От Vanguard не стоит ждать даже минимальной историчности — это «супергеройское кино»
Единственное, что связывает сюжет игры с реальной историей — Вторая мировая война действительно была! Это игра про компанию по-хорошему отбитых бойцов из разных уголков мира, которых забросили в сердце Третьего рейха, чтобы те отыскали сведения о неком проекте «Феникс». Насколько это правдоподобно? Русская снайперша, американский лётчик, австралийский подрывник и британский командир, местный прирождённый лидер — это практически «Мстители».
Главные герои Vanguard — супергерои. В своих сферах они настолько лучше всех, что победа в той войне, как оказалось, зависела только от них. Без Полины «Леди Соловей» Петровой красная армия не смогла бы отбить Сталинград у фашистов — это её подвиги вдохновили солдат. А без подрывника Лукаса Риггса кампания союзников в Африке была бы провалена. Только его талант и здоровое безрассудство помогли перевесить глупые решения высшего руководства. И хотя разработчики утверждают, что образы героев основаны на реальных людях — это не так. Этот факт нужно принять и держать в голове, чтобы получать удовольствие от игры. Иначе её пафосная любовь к своим героям может в какой-то момент выбесить.
Vanguard превосходно срежиссирована, но сценаристика в ней второсортная
Но вот конкретно сюжет и его действующие лица вызывают вопросы. Сама история про поиск информации о секретном проекте нацистов интересна на уровне идеи. Однако в первой же миссии герои попадают в плен и дальше тонут в ничего не дающих центральному сюжету флешбеках во время допросов у гестаповца. Играет его, кстати, Доминик Монаган (Мэрри из «Властелина колец») — и он идеально изобразил пугливую штабную крысу, глотающую собственные амбиции. На яркость его образа накладывается и положение Рейха в моменте — когда героев берут в плен, русские уже практически штурмуют Берлин. Однако основному сюжету уделено очень уж мало времени, да и развития у него минимум. Герои сбегают и убивают самого злого нациста — а дальше намёк на продолжение и титры. И происходит всё это буквально за час в двух миссиях — в начале и конце игры. Напряжения между злодеями и героями не хватает, как и надрывного безумия — хотя игра под конец на него намекает, но это ружьё так и не выстреливает. Vanguard будто боялась выйти за рамки, боялась скатиться в китч, но другого пути с её завязкой вообще-то и не было.
При этом качество писанины за пределами сцен с Монаганом в Vanguard печальное. Главных героев хотели сделать новым символом серии, узнаваемыми лицами уровня Мастера Чифа, но не вышло. Слишком уж они архитипичны и предсказуемы. Да и диалоги для них написали откровенно простые и глупые. Когда в сценах с Полиной ей каждый встречный напоминает, как круто она стреляет, а сама она сто раз повторяет, как ей не терпится ещё пострелять в нацистов — хочется смеяться.
Но главное рзочарование — Сталинград
Первая миссия в Сталинграде — это мощная драматическая экспозиция. Она должна показать, на какую войну мы попали, как внезапно и жестоко она вошла в жизни людей. Треть миссии — это прогулка по готовому к обороне, но всё ещё живущему мирной жизнью городу. А потом прилетают самолёты, падают бомбы и мир рассыпается в труху — тут-то сердечко и должно ёкнуть.
Задумка крутая, но она не работает из-за аляповатого исполнения. Мирную сцену разработчики сделали тяп-ляп. Тут и играющие в невидимые шахматы мужики, и старец, которому по ошибке дали модельку молодого парня, и курящие невидимые сигареты женщины — куча мелких смешных ляпов, не дающих воспринимать сцену всерьёз. А она в игре одна такая, она привлекает внимание и длится буквально десять минут — стоило всё-таки уделить ей время.
Vanguard — линейна как первые части Call of Duty, но её несправедливо называть шагом назад
Игра редко сталкивает с противниками в коридорах. Чаще всего сражения происходят на больших картах — всегда есть где побегать и куда спрятаться, врагов можно обходить с фланга и заманивать в ловушки. Vanguard не играет сама в себя, она даёт пострелять от души и не пытается быть элементарным аттракционом. При этом непосредственно стрельба в ней — отменная. Ощущения от нажатия на спусковой крючок, звуки выстрелов, анимации перезарядки и реакция врагов на попадания — эталонные. Даже не хочется ругаться на вечный дефицит патронов — пушки всё равно хочется постоянно менять.
Кампания Call of Duty: Black Ops Cold War — лучшая в серии
Заявление в заголовке громкое, но и вкусы касательно любимых частей Call of Duty у меня специфические. Я в целом люблю всю серию, но если уж выбирать, то выступаю за все новое и смелое — как в Black Ops 3 и Infinite Warfare. И в этом плане новая часть задает планку — баланс Голливуда, «клюквы» и бреда в сюжете, в сочетании с классическим геймплеем Call of Duty и экспериментами, тут просто идеален.
Cold War ощущается так, будто ее написал и срежиссировал Хидео Кодзима.
Это грязная шпионская история в которую сложно поверить, но еще сложнее от нее оторваться. В начале восьмидесятых группа агентов ЦРУ — и мы среди них — охотится за советским шпионом, известным как Персей. Задание выдано лично президентом США Рейганом, потому что Персей — самый опасный человек на Земле. Его действия могут привести к войне, а свои шпионские интриги он плетет еще с окончания Второй мировой. Никто Персея не может поймать, но фотку его как-то все же добыли!
Охота за шпионом выльется в самое шизофреническое и самое напряженное приключение в истории Call of Duty. Тут будет все. Шумная войнушка на Кубе, двойные агенты на Лубянке, вьетнамские флешбеки, узбекские военные базы, подковерные интриги сверхдержав, эксперименты ЦРУ, и прочие тайны-загадки — которые не факт, что получиться расколоть. А ведь именно от наших действий в этот раз зависит концовка.
А на вопрос, почему я вспомнил Кодзиму вы найдете ответ, когда будете проходить игру сами — и не один!
Исчерпывающее описание сюжета Cold War.
Cold War — это гротескный, местами бредовый, но все же яркий триллер.
И он не о плохих русских, как можно было подумать. Скорее, это почти классическое произведение о Холодной войне и шпионаже без прикрас. Соединенные Штаты закапывают ядерные бомбы под европейскими городами, а агенты ЦРУ хладнокровно убивают не только русских часовых, но и друзей, которые знают слишком много. Все тут патриоты, но у всех есть свои секреты — даже высшее руководство открывает не всю картину, несмотря на наши чрезвычайные полномочия.
Если очень хотеть найти в этом всем «антисоветчину», то она, конечно, найдется. Посмотреть на происходящее совсем без иронии — и может показаться, что несмотря на свои грешки, Штаты все же показаны миротворцами. Американцы тут как минимум меньшее зло. И если вас это возмущает, то советую либо про игру забыть, либо пройти ее внимательно и дотерпеть до финальных заданий. Там Cold War позволяет себе выходки, способные порвать патриотов с обеих сторон.
В Cold War есть нелинейность и свобода выбора. Без фанатизма — но с разными концовками.
Хотя во вступительной миссии может показаться, что разработчики попытались накрутить ролевых элементов — это не так. Хотя персонажа в этот раз мы создаем почти как в RPG: выбираем имя, цвет кожи, биографию и черты характера — по сути, перки. Черты персонажу не только помогают в бою, но и открывают новые строчки в диалогах. Иногда в них можно выудить важные сведения, а иногда — решить судьбу собеседника — и некоторые реплики могут драматически повлиять на концовку. Смелое для Call of Duty геймплейное решение, которое правда работает.
В дизайне миссий игра тоже смелее многих своих предшественниц. Любое задание все равно закончится голливудской пальбой, взрывами и погонями, но до этого Cold War постарается развлечь чем-то более тонким. Стелса стало больше еще в перезапуске Modern Warfare, и здесь его тоже хватает. Например, в миссии на улочках Восточного Берлина. Бродим по городу, не попадаясь на глаза полиции, вырубаем патрульных и прячем тела в темных переулках, ищем связного в баре, обносим квартиру вражеского агента, пытаясь не испугать его жену и сына… Непривычные для Call of Duty развлечения — местами Cold War вообще напоминает Hitman. Но даже стелс разработчики умудрились сделать очень в духе серии — простым, понятным, быстрым и держащим за жабры не хуже стрельбы от бедра из пулемета.
В Cold War хватает ярких локаций, но высшая точка — миссия в здании КГБ на Лубянке.
Там нас ненадолго сажают в шкуру агента КГБ, на самом деле работающего на ЦРУ. За одну миссию нужно и помочь американцам, и отвести от себя подозрения. Как это сделать? Вот тебе всё здание и свобода выбора — гуляй, изучай, разговаривай с коллегами, ходи на ковер к Горбачеву, ищи свои пути. В итоге выполнить миссию можно несколькими очень разными способами — в том числе и абсолютно бескровно. Нисколько не затянутое, но очень эмоциональное задание.
И пусть вас не пугает наличие второстепенных заданий.
В дрочильню сингл Call of Duty никто не превращает (для этого у нее уже есть мультиплеер) — поэтому сайдквеста тут всего два. Но и с ними разработчики обошлись интересно. К обоим заданиям сначала нужно основательно подготовиться. В первом нужно разгадать шифр для дискеты, а во втором — выбрать из списка подозреваемых троих вражеских агентов для дальнейшего устранения.
Изначально данных у нас маловато, нужно продвинуться по сюжету и в миссиях основной кампании поискать улики. Но улики — это лишь подсказки. Они помогут разгадать шифр и выбрать нужных людей, но всю работу за вас все же не сделают — немного голову поломать придется. Головоломки там не весть какие, но пока ты с ними возишься, листая документы и разглядывая доску со своими шпионскими планами, атмосферой проникаешься со страшной силой.
А если проникаться ничем не хочется, можно забить и отправиться на задания без подготовки — довериться интуиции. Однако результаты этих квестов тоже отразятся на финале — не изменят его, но окрасят в иные тона.
Все описанное выше упаковано в стандартные для Call of Duty пять-шесть часов — и это если заморачиваться с сайдами. Cold War — компактная, но настолько насыщенная игра, что каждый час в ней идет за два. И хороша она не только в рамках серии. В отсутствии новых Metal Gear и Splinter Cell — это ультимативный шпионский триллер. Вы заметите все его косяки и нестыковки, но придираться не захотите.