о преславного чудесе небеси и земли царица текст

Молитвы ко Пресвятой Богородице

Молитвы ко Пресвятой Богородице

Содержание

Богородице Дево, радуйся [ править ]

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю, благослове́нна Ты́ в жена́х, и благослове́н пло́д чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ ду́ш на́ших.

Перевод: Богородица Дева Мария, исполненная благодати Божией, радуйся! Господь с Тобою; благословенна Ты между женщинами и благословен плод, Тобою рожденный, потому что Ты родила Спасителя душ наших.

Достойно есть [ править ]

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Перевод: Поистине справедливо ублажать Тебя, Богородицу, вечно блаженную и пренепорочную, и Мать Бога нашего. Ты честью превосходишь херувимов и во славе своей несравненно выше серафимов. Ты девственно родила Бога-Слово, и как истинную Богородицу мы Тебя величаем.

Царице моя, Преблагая [ править ]

Цари́це моя́ Преблага́я, Наде́ждо моя́, Богоро́дице, Прия́телище си́рых и стра́нных Предста́тельнице, скорбя́щих Ра́досте, оби́димых Покрови́тельнице! Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ скорбь; помози́ ми, я́ко не́мощну, окорми́ мя, я́ко стра́нна! Оби́ду мою́ ве́си, разреши́ ту, я́ко во́лиши: яко не и́мам ины́я по́мощи, ра́зве Тебе́, ни ины́я Предста́тельницы, ни благи́я Уте́шительницы, то́кмо Тебе́, о Богома́ти! Я́ко да сохрани́ши мя и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Перевод: Царица моя преблагая, Надежда моя, Богородица, приют сирот и странников защитница, скорбящих радость, обиженных покровительница! Видишь мою беду, видишь мою скорбь; помоги мне, как немощному, направь меня, как странника. Обиду мою знаешь: разреши ее по Своей воле. Ибо не имею я иной помощи, кроме Тебя, ни иной Защитницы, ни благой Утешительницы – только Тебя, о Богоматерь: да сохранишь меня и защитишь во веки веков. Аминь.

Кондак Пресвятой Богородице [ править ]

Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Влады́чице,/ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,// Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

Перевод: Не имеем иной помощи, / не имеем иной надежды, / кроме Тебя, Владычица. / Ты нам помоги: / на Тебя надеемся / и Тобою хвалимся, / ибо мы Твои рабы, / да не постыдимся.

Кондак Взбранной Воеводе [ править ]

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́ Богоро́дице: но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: Ра́дуйся Неве́сто Неневе́стная.

Перевод: Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая!

Песнь Богородицы [ править ]

Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем. Я́ко призре́ на смире́ние рабы́ Своея́, се бо от ны́не ублажа́т Мя вси ро́ди. Честне́йшую херуви́м… Я́ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́ды родо́в боя́щимся Его́. Честне́йшую херуви́м… Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, расточи́ го́рдыя мы́слию се́рдца их. Честне́йшую херуви́м… Низложи́ си́льныя со престо́л, и вознесе́ смире́нныя; а́лчущия испо́лни благ, и богатя́щияся отпусти́ тщи. Честне́йшую херуви́м… Восприя́т Изра́иля о́трока Своего́, помяну́ти ми́лости, я́коже глаго́ла ко отце́м на́шим, Авраа́му и се́мени его́ да́же до ве́ка. Честне́йшую херуви́м…

Перевод: Величает душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моём. Честью высшую Херувимов и несравненно славнейшую Серафимов, девственно Бога–Слово родившую, истинную Богородицу — Тебя величаем. Что призрел Он на смирение Рабы Своей; ибо отныне назовут Меня блаженной все роды. Что сотворил Мне великое Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов к боящимся Его. Соделал Он сильное рукою Своею, рассеял надменных в помышлениях сердца их. Низложил властителей с престолов и вознес смиренных, алчущих исполнил благ и богатых отослал ни с чем. Поддержал Израиля, отрока Своего, вспомнив о милости, — как Он сказал отцам нашим, — к Аврааму и семени его навеки.

О, Всепетая Мати [ править ]

О Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во! Ны́нешнее прие́мши приноше́ние, от вся́кия изба́ви напа́сти всех, и бу́дущия изми́ му́ки, о Тебе́ вопию́щих: Аллилу́ия.

Перевод: О, всеми Воспеваемая Мать, родившая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приняв приношение, от всякой избавь беды всех и от будущего спаси мучения взывающих пред Тобою: Аллилуйя.

О Тебе радуется [ править ]

О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, А́нгельский собо́р и Челове́ческий род, освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, Де́вственная похвало́, из нея́же Богъ воплоти́ся и Младе́нецъ бысть, пре́жде векъ Сый Богъ нашъ, ложесна́ бо Твоя́ Престо́лъ сотвори́, и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́съ соде́ла; о Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва тебе́.

Перевод: О Тебе радуется, Благодатная, всё творение: / Ангельский сонм и человеческий род. / Ты – освящённый храм и рай духовный, / слава девства, от Которой Бог воплотился и Младенцем стал / прежде всех веков Существующий Бог наш. / Ибо недра Твои Он в престол обратил / и чрево Твоё обширнее небес соделал. О Тебе радуется, Благодатная, всё творение, слава тебе.

О, преславнаго чудесе [ править ]

О, преславнаго чудесе! Небесе и земли Царица, от святых сродников наших умоляемая, до ныне землю Русскую покрывает и лика Своего изображении милостивно обогащает. О Владычице Державная! Не престани и на будущее время во утверждение на Руси православия милости и чудеса изливати до века. Аминь.

Источник

Служба преподобномученикам Казанским, в Свято-Успенском Зилантовом монастыре пострадавшим

На малой вечерни

На «Господи воззвах» стихиры на 4, гл. 1

Подобен «Небесных чинов».

Приидите, празднолюбцы и постников сословие, / отложив житейская попечения / и оставив злых дел рачение, / воспоим дивная во обители Зилантовой / и прославим Бога, прославляемаго во святых своих.

Мученика Иоанна в чиноначальники призывающе / восприимем песнь в похвалу новых мучеников / кротко убиение от безумных богоборцев претерпевших, / нам образ веры и мужества оставивших / и Богоматере обитель прославивших.

Слава, гл. 1

И ты, горо Зилантова, / ничим же меньши еси во обителех русских, / чад своих для Небесного Царствия возрастивши, / окрестныя народы светом Святыя Троицы просветивши, / всем притекающим духовное утешение подающи, / память православных воинов сохраняющи, / Имя Божие в тебе прославляется, / град же Казань тобою величается.

И ныне, Богородичен, глас той же

Радуйся, Радосте праотцев, апостолов и мучеников веселие, и Покров нас, Дево, Твоих рабов. (в среду вечера)

На стиховне стихиры, гл. 2

Подобен: «Доме Евфрафов»

Пение наше, / по силе приносимое, / не презрите, святии мученицы, / но благодать испросите певцам вашим.

Свыше приясте крепость, / достохвальнии мученицы, / побеждати враг видимых и невидимых / и благодать ходатайствовати / почитающим вас любовию.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа в заповедех Его восхощет зело.

Грешником безответным, / покаяние нам приличнее есть, / но любовию подвизаемии, / простираемся на богословие, / благодарение и славословие.

Слава, и ныне, Богородичен, глас той же

Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим. (в четверток утра)

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На «Господи воззвах»: стихиры на 8 гл. 6

О, новии мученицы Зилантовы, / страх смертный мужески поправшии / и место покаяния своего до конца не оставившии; / добрый пастырь архимандрит Сергий, / с верною дружиною: / Лаврентием, Серафимом, Феодосием, / Леонтием, Стефаном, Георгием, / Илларионом, Иоанном и Сергием, / телеса свои на убиение за любовь Христову предавшии / и монашеския обеты своею кровию запечатлевшии; / испросите нам у Бога грехов оставление и велию милость.

Причастившеся веельфегору русстии людие, / не услышаша гласа Господня, / к любви призывающаго. / И пролияша кровь неповинную, / кровь сынов своих и дщерей, / яже пожроша истуканным богоборчества и блуда; / праведно же наказуеми от Бога суровостию смуты, / ожесточишася непокоривии; / но молитвами святых новомучеников / испросим у Бога покаяние, мир и велию милость.

Слава, гл. 6

И ныне, глас той же, «Кто Тебе не ублажит…»

Вход. Прокимен дня.

И чтения 3:

Деян. гл. 4 из службы новомуч. и испов. Российским

Тимофею гл. 4

Евреям гл. 11

На литии стихира самогласна, гл. 4

Преславная днесь совершаются во обители Зилантовой: / дружина иноков десяточисленная / до конца понесше восприятый крест Христов, / в жертву чистую Господеви приносится.

Слава, гл. 1 (из малой вечерни): «И ты обитель Зилантова, …»

И ныне, гл. той же, Богородичен: «Се исполнися…»

На стиховне стихиры новомучеников, глас 2

Творение святителя Афанасия (Ковровского)

Подобен: Доме Евфрафов:

Земле Русская, / граде святый, / украшай свой дом / в немже Божественный / велий сонм святых прослави.

Стих: Господи, Господь наш, / яко чудно Имя Твое по всей земли.

Церковь Русская / красуйся и ликуй / се бо чада твоя / престолу Владычню / во славе предстоят, радующеся.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них.

Соборе святых русских / полче Божественный / молитеся ко Господу / о земном отечестве вашем / и о почитающих вас любовию.

Слава, глас и подобен той же:

Новый доме Евфрафов, / уделе избранный, / Русь святая / храни веру православную / в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас 8

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславного чудесе! / Небеси и земли Царица, / от святых сродников наших умоляемая, / до ныне землю Русскую покрывает / и лика Своего изображеннии милостивно обогащает. / О, Владычице державная! Не престани и на будущее время / во утверждение на Руси Православия, / милости и чудеса изливати до века. Аминь.

Тропарь братии, глас 5

Божией Премудрости, / Содетельной и Содержительной Силе последующе, / неизреченного лика небесного достигосте, / мученицы славнии: / идеже подвизалися есте / тамо ныне прославляетеся, / в вере и благочестии верных утверждающе, / ограждаете же и обитель Успенскую, / научающе искушениям противоборствовати. / Сего ради молим вы: // испросите душам нашим мир и велию милость.

На утрени

На Бог Господь: тропарь преподобномучеников дважды.

Слава, и ныне, Богородичен.

По 1-ом стихословии седален, гл 4:

Яко царское сокровищное хранилище, / хранит святая Зилантова гора / многоценныя мощи новых мучеников, / ихже память светло празднуем.

Слава, и ныне, Богородичен:

Святая Гора, / от Неяже Камень нерукосечный Христос отсечеся, / Матерь Божия, храни Зилантову гору, / на нейже обитель Твоя устроися, / благомощными Своими к Богу молитвами.

По 2-ом стихословии седален, гл. 3

Преподобнии новомученицы Зилантовы, / молите милостиваго Бога / о почитающих святая страдания ваша / и совершающих вашу память светло.

Слава, и ныне, Богородичен:

Не остави, Пречистая Дево, / обитель Зилантову, / Твоему Успению посвященную.

Псалом избранный:

Бог нам прибежище и сила,

Помощник в скорбех обретших ны зело.

Сего ради не убоимся, внегда смущается земля.

Боже, кто уподобится Тебе, да не премолчиши, ниже укротиши, Боже.

Яко се врази Твои возшумеша, и ненавидящии Тя воздвигоша главу.

На люди Твоя лукавноваша волею и совещаша на святыя Твоя.

Слава, и ныне: Аллилуйя (трижды)

По полиелее седален гл. 6

Творение святителя Афанасия Ковровского

Мужайся, Христова церковь, и державствуй над всуе борющими, Христовы бо друзи о тебе пекутся, и предстояще, и обстояще, ихже общий праздник ныне совершаем светло.

Слава, и ныне, Богородичен:

Мученику Иоанну в подвизе споспешествовавшую / и новомучеников Зилантовых на враги укрепившую / Матерь Божию, / просим и нам с небесе подати / помощь и укрепление.

Степенна, 1-й антифон 4 гласа

Прокимен, гл 4: Проидохом сквозе огнь и воду, / и извел еси ны в покой. [Н]

Стих: Разжегл ны еси, якоже разжизается сребро.

Евангелие от Матф., зач. 36

По 50-м псалме стихира, гл. 6:

Преподобнии новомученицы Зилантовы, / поты проливше трудов постнических, / украсистеся и пролитием крове своея, / свидетельствовавшее о Христе даже до смерти. / Ныне же дерзновение имуще ко Святей Троице, / молите о душах наших.

Ирмосы канона умилительного

ко Господу нашему Иисусу Христу,

гл. 2: «Во глубине постла …»

Песнь 1

Новый Моисей архимандрит Сергий явися, немокренно провед дружину Христову чрез пучину мучения в Небесное Царствие.

Соглядавше умы вашими землю обетования с радостью труды постническия понесли есте, и убиение претерпели есте, не на скорби бо взирасте, но на Жениха Христа возлюбленнаго.
Утверждашеся завет Ветхий кроплением крови козлей и телчей, вы же обещание Богу утвердисте своею кровию.

Богородичен: Всю жизнь мою в лености иждив, ужасаюся о теплохладных изречениях; темже к Твоему притекаю, Пречистая, заступлению.

Песнь 3

Кротких и смиренных иноков Зилантовых Господь прослави, преоруженное же безбожное воинство посрами.

Силен Бог святых Своих избавляти, обаче благоволи всему миру явити мужество и доблесть новомучеников.

Священством украшеннии архимандрит Сергий с Лаврентием и Серафимом, первее безкровную Жертву Подвигоположнику приношаху, ныне же яко жертву сами себя священнодействуют.

Богородичен: Всему миру спасения виновная, и мене грешнаго спаси, Пречистая Дево.

Седален

Сугубо просиявшии преподобием и мученичеством, всехвальный архимандрит Сергий с верною братиею: Лавренитем, Серафимом, Феодосием, Леонтием, Стефаном, Георгием, Илларионом, Иоанном и Сергием, молите Святую Троицу, благодать низпослати совершающим вашу память светло.

Слава, и ныне, Богородичен:

Афонскую гору уделом Своим избравшая, Мати Дево, и Зилантовой горе буди Игумения и Хранительница.

Песнь 4

От святой горы, покровом Божией Матери приосенненой, миру воссияли новомученицы, пети нас подвизающе: «Слава силе Твоей, Господи».

Назирают с небесе святии мученицы на подражающих им самоотверженною верою и братскою любовию, скорую помощь подающе своими молитвами.

Добрый пастырь показался еси, отче Сергие, стадо свое привед Пастыреначальнику.

Богородичен: Тебе многажды явлением Своим землю русскую спасавшую, Пречистая Дево, молим: буди нам покров непреоборимый от врага хотящаго пожрети ны раздорами и суетою.

Песнь 5

Возсияйте свет разума, всехвальнии новомученицы, утренюющим к вам и совершающим вашу память верно.

Твердым помыслом и упованием на Бога противостали есте врагом видимым и невидимым, прехвальнии.

Людие русстии смутою безбожною помрачении и на единоплеменники злобою воскипевшии, иноков беззаконии убийцы явишася, Каину братоубийце уподобившеся; вы же мученицы святии, образ смирения Христова восприявшии, будете нам наставницы веры непоколебимыя.

Богородичен: Сердце мое мраком омраченное просвети, Пречистая, святыми Твоими молитвами.

Песнь 6

Не возможе буря душетленная поколебати произволения иноков богомудрых, любовию ко Христу пламенеющих, и жизнь свою в Нем полагающих.

Посреди всеобщего смятения и страха ум к Богу, славнии мученицы, утвердисте.

Яко гора, неподвижими в добром исповедании, пребысте святии мученицы.

Богородичен: Крестом Сына Твоего, Мати Дево, из глубины греха изведи мя.

Кондак братии, глас 2

Древле змиева гора / просвещаяся истины познанием, / днесь освещается крови вашея течением, / поруганные имамы обители воздвижение, / вашими, Ангелов собеседницы, ходатайствы // непрестанно возносимыя о всех с верою почитающих вас.

Икос

Радоватися повеле апостол Петр приобщившимся страстем Христовым, и мы, зряще страдания ваша и небесной славе вашей ужасающеся, зовем таковая: радуйтеся, обители Зилантовы украшение, радуйтеся, земли Казанския ограждение, радуйтеся, куплю добрую совершившии, радуйтеся, излиянием кровей ваших, Христа стяжавшии, радуйтеся, богоборцев посрамление, радуйтеся, Святыя Троицы прославление.

Песнь 7

Убиение от беззаконных человек приемлюще Христу взывасте, преподобнии мученицы, благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Христу Подвигоположнику, любовь вашу приемлющу, в Новем Иерусалиме ныне воспеваете: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

На Зилантовой горе, кровию вашею освященной, монаси и мирстии, священницы и простии взывают: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: Ничтоже благо сотворихом во дни жизни нашея, но заступи ны, Пречистая Дево, внегда звати к Сыну Твоему: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Песнь 8

Верою, послушанием и любовию изящно соединени, единеми усты мученицы пояху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Страданьми просветившеся и светлее солнца чувственнаго сияюще, ныне со ангелы вкупе преподобнии новомученицы вопиют: благословите, вся дела Господня, Господа.

В день страдания вашего гора Зилантова, кровию мученическою удобренная, ликует с человеки и взывает: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Пречистая Дево, безумство злоумышляющих на Церковь Божию посрами, верных же, поющих Тя, возвесели.

Не возмогает язык достойно восхвалити ваш подвиг, святии мученицы, но сами умудрите ны, на сие простирающихся.

Блажени правды ради пострадавшии мученицы. Тогда общницы явишася страстей Христовых, ныне же приобщаетеся божественных светлостей, обожаеми.

Богородичен: Пресвятая Троице, Боже отец наших, молитвами Богородицы помилуй и спаси нас.

Светилен, гл. 8

В памяти святых новомученик Зилантовых Бог прославляется и Казанская земля просвещается. (Дважды)

Слава, и ныне, Богородичен:

Светом Лица Твоего, Господи, просвети нас, молитвами Богородицы, и спаси нас.

На хвалитех стихиры, гл. 8

Подобен: «О, преславнаго чудесе…»

О, преславнаго чудесе! / Сродницы наши / и сограждане земного отечества нашего, / посреде сынов Божиих предстоят престолу Владычню / песнь нову воспевающе; / славословят Творца всяческих, / и молятся о почитающих их любовию.

(Из службы новомученикам и исповедникам Российским):

Веры бронями / и щитом благодати / и креста копием вооружившеся / сопротивным силам непобедими бысте / и, яко божественнии храборницы / демонская ополчения победивше / со ангелы ликуете / верныя же заступаете и освящаете, / и спасаете, призываемии.

О, преславнаго чудесе! / Чудес светлостьми / солнца светлейше / присно святии сродницы наши / светят концем русския земли, / от невечерняго света облистаеми / ихже сиянии / облацы от страны нашея отгоняются варварстии / и демоны побеждаются.

Слава, гл. 6:

Новоявленные звезды днесь / на церковной показавшеся тверди, / во мнозех местех бывши мученицы тверди, / во мнозех местех бывшии мученицы Христовы, / ихже ублажающе, мучениколюбцы / по долгу им прирцем, глаголюще: / радуйтеся благочестия утверждение и нечестия обуздание: / радуйтеся, российския церкве славо и безбожных посрамление: / радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания. / Станите, непобедимии, посреде нас умне, / от бед и искушений избавляюще, / и молитеся о спасении душ наших.

И ныне, глас той же, Богородичен:

Богородице, Ты еси лоза…

На Литургии

Прокимен, апостол, евангелие, причастен из службы новомучеников.

Прокимен, гл. 7

Бог нам прибежище и сила.

Стих: Помощник в скорбех, обретших ны зело.

Апостол к римляном [зач. 99]

Евангелие от Луки [зач. 105 и 106]

Причастен: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

Источник

О преславного чудесе небеси и земли царица текст

Конец, и Богу слава.

В НЕДЕЛЮ 2-Ю ПО СВЯТЕЙ ПЯТИДЕСЯТНИЦЕ ВСЕХ СВЯТЫХ, В ЗЕМЛИ РОССИЙСТЕЙ ПРОСИЯВШИХ

По изданию: Минея май, часть 3. М., Издательский совет РПЦ, 2002. Творение епископа Афанасия

На Го́споди, воззва́х: стихиры воскресны на 4, глас 1:

Вече́рния на́ша моли́твы / приими́, Святы́й Го́споди, / и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, / я́ко Еди́н еси́ / явле́й в ми́ре Воскресе́ние. [Дважды]

Обыди́те лю́дие Сио́н, / и обыми́те его́, / и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: / я́ко Той есть Бог наш, / избавле́й нас от беззако́ний на́ших.

Прииди́те лю́дие, / воспои́м, и поклони́мся Христу́, / сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: / я́ко Той есть Бог наш, / от пре́лести вра́жия мiр избавле́й.

Слава, святых, глас 4: Боже́ственнии отцы́, / бы́сте цве́ти духо́внии Ру́сския земли́, / похвала́ на́ша и утвержде́ние / и всем благоути́шное приста́нище: / о вас бо земля́ на́ша хва́лится, / стяжа́вши вас, я́ко неистощи́мое сокро́вище, / и ны́не, а́ще теле́сне язы́к ваш умо́лче, / но чудеса́ свиде́тельствуют просла́вльшаго вас Го́спода. / Ему́же моли́теся / дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен догматик, глас 1:

Де́вственное торжество́ днесь бра́тие, / да взыгра́ется тварь, да ликовству́ет челове́чество: / созва́ бо нас свята́я Богоро́дица, / нескве́рное сокро́вище де́вства; / слове́сный втора́го Ада́ма рай; / храни́лище соедине́ния дву естеству́; / торжество́ спаси́тельнаго примире́ния; / черто́г, в не́мже Сло́во уневе́стивый плоть вои́стинну; / ле́гкий о́блак, И́же над херуви́мы Су́щаго, с те́лом носи́вший. / Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша.

На стиховне едина стихира воскресна, глас 1:

Стра́стию Твое́ю, Христе́, / от страсте́й свободи́хомся, / и воскресе́нием Твои́м из истле́ния изба́вихомся, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стихиры святых на стиховне, глас 8. Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

Стих: Бог нам прибе́жище и си́ла, / Помо́щник в ско́рбех, обре́тших ны зело́.

О, пресла́внаго чудесе́! / На небеси́ и на земли́ ра́дость / днесь возсия́ в па́мять всех ру́сских святы́х: / от А́нгел хвала́ми венча́ются / и от челове́к пе́ния прие́млют. / О, ка́ко в стране́ на́шей подвиза́шася, / ка́ко Бо́гу угоди́ша, / и́миже враг паде́ лука́вый, / Христу́ побе́ждшу того́.

Стих: Госпо́дь сил с на́ми, / Засту́пник наш, Бог Иа́ковль.

О, пресла́внаго чудесе́! / Чуде́с светлостьми́ / со́лнца светле́йше / при́сно святи́и сро́дницы на́ши / све́тят конце́м Ру́сския земли́, / от невече́рняго Све́та облиста́еми, / и́хже сия́нии / о́блацы от страны́ на́шея отгоня́ются ва́рварстии / и де́мони побежда́ются.

Слава, святых, глас тойже:

О, пресла́внаго чудесе́! / Христа́ ра́ди подвиза́выйся / треблаже́нный собо́р ру́сских святы́х / ко враго́м Святы́я Руси́ / всегда́ явля́ется ору́жие обоюдуо́строе, / пожина́я сих выше́ния. / Те́мже к нему́ возопии́м: / святи́и сро́дницы на́ши, покры́йте и ны́не нас, / ве́рою почита́ющих вас от любве́ всегда́.

И ныне, Богородичен, глас тойже. Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, пресла́внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ца, / от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая, / до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет / и ли́ка Своего́ изображе́нии ми́лостивно обогаща́ет. / О Влады́чице Держа́вная! / Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя / во утвержде́ние на Руси́ правосла́вия / ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.

Или ин Богородичен, глас 4:

При́сно страна́ Росси́йская / о Тебе́ хва́лится и весели́тся, / иму́щи Тя Засту́пницу непосты́дную / и сте́ну неруши́мую, / не оскуде́й и ны́не, Влады́чице, / избавля́ти Твоя́ лю́ди от всех бед.

По Ны́не отпуща́еши: Тропарь воскресен, глас 1:

Ка́мени запеча́тану от иуде́й / и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́, / воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се, / да́руяй ми́рови жизнь. / Сего́ ра́ди Си́лы Небе́сныя вопия́ху Ти, Жизнода́вче: / сла́ва Воскресе́нию Твоему́, Христе́, / сла́ва Ца́рствию Твоему́, / сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Слава, Тропарь святых, глас 8:

Я́коже плод кра́сный Твоего́ спаси́тельнаго се́яния, / земля́ Росси́йская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия. / Тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь и страну́ на́шу Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

И ныне, Богородичен, глас 4:

Засту́пнице усе́рдная, / Ма́ти Го́спода Вы́шняго, / за всех мо́лиши Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, / и всем твори́ши спасти́ся, / в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим, / всех нас заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице, / и́же в напа́стех, и ско́рбех, и боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими, / предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю / и сокруше́нным се́рдцем / пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми / и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя, / избавле́ния всех зол, / всем поле́зная да́руй / и вся спаси́, Богоро́дице Де́во, / Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блаже́н муж: кафизма вся.

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 10, воскресны 3, глас 1:

Вече́рния на́ша моли́твы / приими́, Святы́й Го́споди, / и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, / я́ко Еди́н еси́ / явле́й в ми́ре Воскресе́ние.

Обыди́те лю́дие Сио́н, / и обыми́те Его́, / и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: / я́ко Той есть Бог наш, / Избавле́й нас от беззако́ний на́ших.

Прииди́те лю́дие, / воспои́м, и поклони́мся Христу́, / сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: / я́ко Той есть Бог наш, / от пре́лести вра́жия мiр Избавле́й.

И стихира Анатолиева едина, глас тойже:

Стихиры святых 6, глас 3. Самогласны:

Прииди́те, собо́ри Росси́йстии, / су́щия в стране́ на́шей святы́я восхва́лим: / преподо́бныя, и иера́рхи, и

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *