молитва царю небесному текст на русском языке православная полностью
Царю Небесный
Царю́ Небе́сный – сокращенное название молитвы Святому Духу, которая начинается словами: «Царю Небесный, Утешителю, Душе истины…».
От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается тропарь Пасхи «Христос Воскресе…», а от Вознесения до Дня Святой Троицы (49 дней) она не читается.
Молитва Святому Духу
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Душе – дух. Иже – который. Сый – сущий, пребывающий. Вся исполняяй – всё наполняющий. Сокровище – хранилище, источник. Благих – добрых. Вселися в ны – вселись в нас, среди нас. Скверна – грех.
Перевод: Царь Небесный, Утешитель (Советник, Наставник), Дух истины, везде сущий (находящийся) и все наполняющий (присутствием Своим), Сокровище благ и Податель жизни, прииди и поселись в нас (среди нас), очисти нас от всякого греха и спаси, Преблагий, души наши.
В этой молитве мы молимся Святому Духу, третьему Лицу Святой Троицы. Мы называем в ней Духа Святого Царем Небесным, потому что Он, как истинный Бог, равный Богу Отцу и Богу Сыну, невидимо царствует над нами, владеет нами и всем миром.
Называем его Утешителем, потому что Он утешает нас в наших скорбях и несчастиях.
Называем Его Духом истины (так назвал Его Сам Спаситель — Ин.15:26 ), потому что Он, как Дух Святой, научает всех только одной истине, правде, только тому, что для нас полезно и служит к нашему спасению. Он Бог, и Он везде находится и все Собою наполняет: Иже везде сый и вся исполняяй.
Он, как управляющий всем миром, все видит и, где что нужно, дает. Он есть сокровище благих, то есть источник всех благодеяний, источник добра.
Мы называем Духа Святого – жизни Подателем, потому что все в мире живет и движется Духом Святым, то есть всё от Него получает жизнь, а христиане получают от Него святую вечную жизнь ( Ин.3:5 ), очищаясь от грехов и обретая добродетели.
Мы просим Его, чтобы Он пришел и вселился «в нас». Последнее можно понимать двояко (и одно понимание отнюдь не исключает другого): или мы хотим, чтобы каждый из нас стал обителью Духа, храмом Бога; либо (ср. Ин.1:14 ) – чтобы Святой Дух обитал среди нас, между нами, объединяя христиан в единое Тело Христово – Церковь.
Очисти нас от всякой скверны, то есть греха, сделай нас святыми, достойными Твоего в нас пребывания, и Спаси, Добрый Источник высшего добра, наши души от грехов и через это даруй нам Царство Небесное.
Молитвы утренние
Начало
Востав от сна, прежде всякого другого дела, стань благоговейно, представляя себя пред Всевидящим Богом, и, совершая крестное знамение, произнеси:
Во и́мя Отцá, и Сы́на, и Святáго Ду́ха. Ами́нь.
Затем немного подожди, пока все чувства твои не придут в тишину и мысли твои не оставят все земное, и тогда произноси следующие молитвы, без поспешности и со вниманием сердечным:
Молитва мытаря
(Евангелие от Луки, глава 18, стих 13)
Бóже, ми́лостив бу́ди мне грéшному. (Поклон)
Молитва предначинательная
Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.
Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé.
Молитва Святому Духу
Трисвятое
Святы́й Бóже, Святы́й Крéпкий, Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва ко Пресвятой Троице
Пресвятáя Трóице, поми́луй нас; Гóсподи, очи́сти грехи́ нáша; Влады́ко, прости́ беззакóния нáша; Святы́й, посети́ и исцели́ нéмощи нáша, и́мене Твоегó рáди.
Го́споди поми́луй (трижды).
Молитва Господня
Óтче наш, И́же еси́ на небесéх! Да святи́тся и́мя Твоé, да прии́дет Цáрствие Твоé, да бу́дет вóля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный дáждь нам днесь; и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим; и не введи́ нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.
Тропари Троичные
Востáвше от сна, припáдаем Ти, Блáже, и áнгельскую песнь вопиéм Ти, Си́льне: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.
Слава: От одрá и сна воздви́гл мя еси́, Гóсподи, ум мой просвети́ и сéрдце, и устнé мои́ отвéрзи, во éже пéти Тя, Святáя Трóице: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.
И ныне: Внезáпно Судия́ прии́дет, и коегóждо дея́ния обнажáтся, но стрáхом зовéм [3] в полу́нощи: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.
Гóсподи поми́луй (12 раз).
От Вознесения до Троицы начинаем молитвы со «Святы́й Бóже. », опуская «Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé» и «Царю́ Небéсный́».
Это замечание относится и к молитвам на сон грядущим.
[2] Когда написано «Слáва:», «И ны́не:», надо читать полностью: «Слáва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху», «И ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь».
[3] В церковнославянском языке нет звука ё, а поэтому надо читать «зовéм», а не «зовём», «твоé», а не «твоё», «моé», а не «моё», и т. д.
Молитва ко Пресвятой Троице
От сна востáв, благодарю́ Тя, Святáя Трóице, я́ко мнóгия рáди Твоея́ блáгости и долготерпéния не прогнéвался еси́ на мя, лени́ваго и грéшнаго, нижé погуби́л мя еси́ со беззакóньми мои́ми; но человеколю́бствовал еси́ обы́чно и в нечáянии лежáщаго воздви́гл мя еси́, во éже у́треневати и славослóвити держáву Твою́. И ны́не просвети́ мои́ óчи мы́сленныя, отвéрзи моя́ устá поучáтися словесéм Твои́м, и разумéти зáповеди Твоя́, и твори́ти вóлю Твою́, и пéти Тя во исповéдании сердéчнем, и воспевáти всесвятоé и́мя Твоé, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Прииди́те, поклони́мся Царéви нáшему Бо́гу. (Поклон) Прииди́те, поклони́мся и припадéм Христу́, Царéви нáшему Бóгу. (Поклон) Прииди́те, поклони́мся и припадéм Самому́ Христу́, Царéви и Бóгу нáшему. (Поклон)
Псалом 50
Поми́луй мя, Бóже, по вели́цей ми́лости Твоéй, и по мнóжеству щедрóт Твои́х очи́сти беззакóние моé. Наипáче омы́й мя от беззакóния моегó, и от грехá моегó очи́сти мя; я́ко беззакóние моé аз знáю, и грех мой прéдо мно́ю есть вы́ну. Тебé еди́ному согреши́х и лукáвое пред Тобóю сотвори́х; я́ко да оправди́шися во словесéх Твои́х, и победи́ши внегдá суди́ти Ти. Се бо в беззакóниих зачáт есмь, и во гресéх роди́ мя мáти моя́. Се бо и́стину возлюби́л еси́; безвéстная и тáйная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссóпом, и очи́щуся; омы́еши мя, и пáче снéга убелю́ся. Слу́ху моему́ дáси рáдость и весéлие; возрáдуются кóсти смирéнныя. Отврати́ лицé Твоé от грех мои́х и вся беззакóния моя́ очи́сти. Сéрдце чи́сто сози́жди во мне, Бóже, и дух прав обнови́ во утрóбе моéй. Не отвéржи менé от лицá Твоегó и Ду́ха Твоегó Святáго не отыми́ от менé. Воздáждь ми рáдость спасéния Твоегó и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззакóнныя путéм Твои́м, и нечести́вии к Тебé обратя́тся. Избáви мя от кровéй, Бóже, Бóже спасéния моегó; возрáдуется язы́к мой прáвде Твоéй. Гóсподи, устнé мои́ отвéрзеши, и устá моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко áще бы восхотéл еси́ жéртвы, дал бых у́бо: всесожжéния не благоволи́ши́. Жéртва Бóгу дух сокрушéн; сéрдце сокрушéнно и смирéнно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Гóсподи, благоволéнием Твои́м Сиóна, и да сози́ждутся стéны Иерусали́мския. Тогдá благоволи́ши жéртву прáвды, возношéние и всесожегáемая; тогдá возложáт на олтáрь Твой тельцы́.
Символ веры
1 Вéрую во еди́наго Бóга Отцá, Вседержи́теля, 2 Творцá нéбу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. 3 И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век; Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас рáди человéк и нáшего рáди спасéния сшéдшаго с небéс и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Дéвы, и вочеловéчшася. 4 Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пилáте, и страдáвша, и погребéнна. 5 И воскрéсшаго в трéтий день по Писáнием. 6 И возшéдшаго на небесá, и седя́ща одесну́ю Отцá. 7 И пáки гряду́щаго со слáвою суди́ти живы́м и мéртвым, Егóже Цáрствию не бу́дет концá. 8 И в Ду́ха Святáго, Гóспода, Животворя́щаго, И́же от Отцá исходя́щаго, И́же со Отцéм и Сы́ном спокланя́ема и сслáвима, глагóлавшаго прорóки. 9 Во еди́ну Святу́ю Собóрную и Апóстольскую Цéрковь. 10 Исповéдую еди́но крещéние во оставлéние грехóв. 11 Чáю воскресéния мéртвых, 12 и жи́зни бу́дущаго вéка. Ами́нь.
Молитва 1-я, святого Макария Великого
Бóже, очи́сти мя грéшнаго, я́ко николи́же сотвори́х благóе пред Тобою; но избáви мя от лукáваго, и да бу́дет во мне вóля Твоя́, да неосуждéнно отвéрзу устá моя́ недостóйная и восхвалю́ и́мя Твоé святóе, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва 2-я, того же святого
От сна востáв, полу́нощную песнь приношу́ Ти, Спáсе, и припáдая вопию́ Ти: не даждь ми усну́ти во грехо́вней смéрти, но ущéдри мя, распны́йся во́лею, и лежáщаго мя в лéности ускори́в возстáви, и спаси́ мя в предстоя́нии и моли́тве, и по сне нощнéм возсия́й ми день безгрéшен, Христé Бóже, и спаси́ мя.
Молитва 3-я, того же святого
К Тебé, Влады́ко Человеколю́бче, от сна востáв прибегáю, и на делá Твоя́ подвизáюся милосéрдием Твои́м, и молю́ся Тебé: помози́ ми на вся́кое врéмя, во вся́кой вéщи, и избáви мя от вся́кия мирски́я злы́я вéщи и диáвольскаго поспешéния, и спаси́ мя, и введи́ в Цáрство Твоé вéчное. Ты бо еси́ мой Сотвори́тель и вся́кому блáгу Промы́сленник и Подáтель, о Тебé же все уповáние моé, и Тебé слáву возсылáю, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва 4-я, того же святого
Гóсподи, И́же мнóгою Твоéю блáгостию и вели́кими щедрóтами Твои́ми дал еси́ мне, рабу́ Твоéму, мимошéдшее врéмя но́щи сея́ без напáсти прейти́ от вся́каго злá проти́вна; Ты Сам, Влады́ко, вся́ческих Твóрче, сподóби мя и́стинным Твои́м свéтом и просвещéнным сéрдцем твори́ти вóлю Твою́, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Гóсподи Вседержи́телю, Бóже сил и вся́кия плóти, в вы́шних живы́й и на смирéнныя призирáяй, сердцá же и утрóбы испыту́яй и сокровéнная человéков я́ве предвéдый, Безначáльный и Присноу́щный Свéте, у Негó же несть пременéние, или́ преложéния осенéние; Сам, Безсмéртный Царю́, приими́ молéния нáша, я́же в настоя́щее врéмя, на мнóжество Твои́х щедрóт дерзáюще, от сквéрных к Тебé устéн твори́м, и остáви нам прегрешéния нáша, я́же дéлом, и слóвом, и мы́слию, вéдением, или невéдением согрешéнная нáми; и очи́сти ны от вся́кия сквéрны плóти и ду́ха. И дáруй нам бóдренным сéрдцем и трéзвенною мы́слию всю́ настоя́щаго жития́ нощь прейти́, ожидáющим пришéствия свéтлаго и явлéннаго дне Единорóднаго Твоегó Сы́на, Гóспода и Бóга и Спáса нáшего Иису́са Христá, в óньже со слáвою Судия́ всех прии́дет, кому́ждо отдáти по дéлом его; да не пáдше и облени́вшеся, но бóдрствующе и воздви́жени в дéлание обря́щемся готóви, в рáдость и Божéственный чертóг слáвы Егó совни́дем, идéже прáзднующих глас непрестáнный, и неизречéнная слáдость зря́щих Твоегó лицá добрóту неизречéнную. Ты бо еси́ и́стинный Свет, просвещáяй и освящáяй вся́ческая, и Тя поéт вся тварь во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва 6-я, того же святого
Тя благослови́м, вы́шний Бóже и Гóсподи ми́лости, творя́щаго при́сно с нáми вели́кая же и неизслéдованная, слáвная же и ужáсная, и́хже несть числá, подáвшаго нам сон во упокоéние нéмощи нáшея, и ослаблéние трудóв многотру́дныя плóти. Благодари́м Тя, я́ко не погуби́л еси́ нас со беззакóньми нáшими, но человеколю́бствовал еси́ обы́чно, и в нечáянии лежáщия ны воздви́гл еси́, во éже славослóвити держáву Твою́. Тéмже мóлим безмéрную Твою́ блáгость, просвети́ нáша мы́сли, очесá, и ум наш от тя́жкаго сна лéности возстáви: отвéрзи нáша устá, и испóлни я Твоегó хвалéния, я́ко да возмóжем непоколéблемо пéти же и исповéдатися Тебé, во всех, и от всех слáвимому Бóгу, Безначáльному Отцу́ со Единорóдным Твои́м Сы́ном и Всесвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Молитва 7-я, ко Пресвятой Богородице
Воспевáю благодáть Твою́, Влады́чице, молю́ Тя, ум мой облагодати́. Ступáти прáво мя настáви, путéм Христóвых зáповедей. Бдéти к пéсни укрепи́, уны́ния сон отгоня́ющи. Свя́зана плени́цами грехопадéний, мольбáми Твои́ми разреши́, Богоневéсто. В нощи́ мя и во дни сохраня́й, борю́щих враг избавля́ющи мя. Жизнодáтеля Бóга рóждшая, умерщвлéна мя страстьми́ оживи́. Я́же Свет невечéрний рóждшая, ду́шу мою́ ослéпшую просвети́. О, ди́вная Влады́чня палáто, дом Ду́ха Божéственна менé сотвори́. Врачá рóждшая, уврачу́й души́ моея́ многолéтныя стрáсти. Волну́ющася житéйскою бу́рею, ко стези́ мя покая́ния напрáви. Избáви мя огня́ вéчнующаго, и чéрвия же злáго, и тáртара. Да мя не яви́ши бесóм рáдование, и́же мнóгим грехóм пови́нника. Нóва сотвори́ мя, обетшáвшаго нечу́вственными, Пренепорóчная, согрешéнии. Стрáнна му́ки вся́кия покажи́ мя, и всех Влады́ку умоли́. Небéсная ми улучи́ти весéлия, со всéми святы́ми, сподóби. Пресвятáя Дéво, услы́ши глас непотрéбнаго рабá Твоегó. Струю́ давáй мне слезáм, Пречи́стая, души́ моея́ сквéрну очищáющи. Стенáния от сéрдца приношу́ Ти непрестáнно, усéрдствуй, Влады́чице. Молéбную слу́жбу мою́ приими́, и Бóгу благоутрóбному принеси́. Превы́шшая Áнгел, мирскáго мя превы́шша сли́тия сотвори́. Светонóсная Сéне небéсная, духóвную благодáть во мне напрáви. Ру́це воздéю и устнé к похвалéнию, осквернéны сквéрною, Всенепорóчная. Душетлéнных мя пáкостей избáви, Христá прилéжно умоля́ющи; Ему́же честь и поклонéние подобáет, ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.
Молитва 8-я, Господу нашему Иисусу Христу
Многоми́лостиве и Всеми́лостиве Бóже мой, Гóсподи Иису́се Христé, мнóгия рáди любвé сшел и воплоти́лся еси́, я́ко да спасéши всех. И пáки, Спáсе, спаси́ мя по благодáти, молю́ Тя; áще бо от дел спасéши мя, несть се благодáть и дар, но долг пáче. Ей, мнóгий в щедрóтах и неизречéнный в ми́лости! Вéруяй бо в Мя, рекл еси́, о Христé мой, жив бу́дет и не у́зрит смéрти во вéки. Áще у́бо вéра, я́же в Тя, спасáет отчáянныя, се вéрую, спаси́ мя, я́ко Бог мой еси́ Ты и Создáтель. Вéра же вмéсто дел да вмени́тся мне, Бóже мой, не обря́щеши бо дел отню́д оправдáющих мя. Но та вéра моя́ да довлéет вмéсто всех, та да отвещáет, та да оправди́т мя, та да покáжет мя причáстника слáвы Твоея́ вéчныя. Да не у́бо похи́тит мя сатанá, и похвáлится, Слóве, éже оттóргнути мя от Твоея́ руки́ и огрáды; но или́ хощу́, спаси́ мя, или́ не хощу́, Христé Спáсе мой, предвари́ скóро, скóро, погибóх: Ты бо еси́ Бог мой от чрéва мáтере моея́. Сподóби мя, Гóсподи, ны́не возлюби́ти Тя, я́коже возлюби́х иногдá той сáмый грех; и пáки порабóтати Тебé без лéности тóщно, я́коже порабóтах прéжде сатанé льсти́вому. Наипáче же порабóтаю Тебé, Гóсподу и Бóгу моему́ Иису́су Христу́, во вся дни животá моегó, ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.
Молитва 9-я, к Ангелу Хранителю
Святы́й Áнгеле, предстоя́й окая́нной моéй души́ и стрáстной моéй жи́зни, не остáви менé грéшнаго, нижé отступи́ от менé за невоздержáние моé. Не даждь мéста лукáвому дéмону обладáти мнóю, наси́льством смéртнаго сегó телесé; укрепи́ бéдствующую и худу́ю мою́ ру́ку и настáви мя на путь спасéния. Ей, святы́й Áнгеле Бóжий, храни́телю и покрови́телю окая́нныя моея́ души́ и тéла, вся мне прости́, ели́кими тя оскорби́х во вся дни животá моегó, и áще что согреши́х в прешéдшую нощь сию́, покры́й мя в настоя́щий день, и сохрани́ мя от вся́каго искушéния проти́внаго, да ни в кóем гресé прогнéваю Бóга, и моли́ся за мя ко Гóсподу, да утверди́т мя в стрáсе Своéм, и достóйна покáжет мя раба Своея́ блáгости. Ами́нь.
Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице
Пресвятáя Влады́чице моя́ Богорóдице, святы́ми Твои́ми и всеси́льными мольбáми отжени́ от менé смирéннаго и окая́ннаго рабá Твоегó уны́ние, забвéние, неразу́мие, нерадéние, и вся сквéрная, лукáвая и ху́льная помышлéния от окая́ннаго моегó сéрдца и от помрачéннаго умá моегó; и погаси́ плáмень страстéй мои́х, я́ко нищ есмь и окая́нен. И избáви мя от мнóгих и лю́тых воспоминáний и предприя́тий и от всех дéйств злых свободи́ мя. Я́ко благословéна еси́ от всех родóв, и слáвится пречестнóе и́мя Твоé во вéки векóв. Ами́нь.
Молитвенное призывание святого, имя которого носишь
Моли́ Бóга о мне, святы́й угóдниче Бóжий (имя), я́ко аз усéрдно к тебé прибегáю, скóрому помóщнику и моли́твеннику о душé моéй.
Песнь Пресвятой Богородице
Богорóдице Дéво, рáдуйся, Благодáтная Мари́е, Госпóдь с Тобóю; благословéна Ты в женáх и благословéн плод чрéва Твоегó, я́ко Спáса родилá еси́ душ нáших.
Тропарь Кресту и молитва за Отечество
Спаси́, Гóсподи, лю́ди Твоя́, и благослови́ достояние Твоé, побéды правослáвным христиáном на сопроти́вныя дáруя, и Твоé сохраняя Крестóм Твои́м жи́тельство.
Молитва о Живых
Спаси́, Гóсподи, и поми́луй отцá моего́ духо́внаго (имя), роди́телей мои́х (имена), срóдников (имена), начáльников, настáвников, благодéтелей (имена их) и всех правослáвных христиáн.
Молитва о усопших
Упокóй, Гóсподи, ду́ши усóпших раб Твои́х: роди́телей мои́х, срóдников, благодéтелей (имена их), и всех правослáвных христиáн, и прости́ им вся согрешéния вóльная и невóльная, и дáруй им Цáрствие Небéсное.
Окончание молитв
Гóсподи поми́луй (трижды).
Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.
[1] В дни двунадесятых праздников до их отдания вместо этой молитвы читаются особые задостойники.
Это замечание относится и к молитвам на сон грядущим.
Молитва «Царю Небесный»
«Царю небесный» — это название молитвы, как часто принято, в православной Церкви, по первым словам. Именно так мы начинаем молиться третьему лицу Святой Троицы – Святому Духу.
В первых строках мы называем Святой Дух:
Краткая, но емкая молитва «Царю Небесный» читается, когда верующий просит помощь в любом деле, когда не может освободиться от греха.
В период от Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается тропарь Пасхи «Христос Воскресе…», а от Вознесения до Дня Святой Троицы (49 дней) она не читается.
Текст молитвы «Царю Небесный»
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Перевод: Царь Небесный, Утешитель (Советник, Наставник), Дух истины, везде сущий (находящийся) и все наполняющий (присутствием Своим), Сокровище благ и Податель жизни, прииди и поселись в нас (среди нас), очисти нас от всякого греха и спаси, Преблагий, души наши.
Толкование молитвы
Чтобы понять все значение молитвы «Царю Небесный», нужно изучить ее текст на русском языке. В молитвословах даны ударения, которые непременно нужно ставить правильно, ведь ударение не в нужном месте может исказить смысл молитв. Толкование имен Святого Духа уже дано во введении статьи, нужно продолжить читать молитву дальше.
Вот насколько это толкование дает объяснение глубочайшему смыслу такой краткой молитвы Святому Духу «Царю Небесный», настолько и следует относиться к его присутствию в нашей жизни – постоянно давая ему приют и достойное Царя Небесного место пребывания.
Повторяя эту молитву не только утром и вечером, но и в течение дня, верующие напоминают себе, кому они обязаны своей духовной жизнью.
Царю Небесный: молитва, текст, толкование
О молитве Царю Небесный
Молитва Царю Небесный — это обращение к Святому Духу, являющееся частью церковного богослужения. Святой дух — третье Лицо Святой Троицы, Господу Животворящему. Название молитвы происходит от первых двух слов из ее текста. От Пасхи до Вознесения эта молитва не читается, ее место занимает тропарь Пасхи «Христос воскресе…». от Вознесения до Дня Святой Троицы молитву не произносят.
Молитва Царю Небесный — стихира шестого гласа на стиховне на великой вечерни Пятидесятницы. Ее относят к VIII—IX векам. Авторство молитвы остается неизвестным. Точную дату обозначить нельзя, но известно, что ее не было при Константинопольском уставе IX века. Читать молитву Царю Небесный можно и келейно, в домашней молитве.
Часто приходится слышать о том, что Царю Небесный — очень сильная молитва. Произносить ее можно, когда человек:
Но сила молитвы зависит не от того, какой текст произносится, а от веры человека. Ритуальное произношения текста молитвы без истинного разговора с Богом не имеет никакой «особенной» силы.
Царю Небесный текст молитвы
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Объяснение:
Душе – дух. Иже – который. Сый – сущий, пребывающий. Вся исполняяй – всё наполняющий. Сокровище – хранилище, источник. Благих – добрых. Вселися в ны – вселись в нас. Скверна – грех.
На русском:
Царь Небесный, Утешитель (Советник, Наставник), Дух Истины, везде сущий (находящийся) и всё наполняющий (присутствием Своим), Сокровище благ и Податель Жизни, прийди и поселись в нас, очисти нас от всякого греха и спаси, Преблагий, души наши.
Толкование молитвы «Царю Небесный»
Святой Дух упоминается в Ветхом Завете три раза: дважды в книге пророка Исаии и один раз в 50 псалмах. А вот в Новом Завете Святой Дух появляется уже гораздо чаще. В виде голубя он спускался во время Крещения Господа нашего Иисуса Христа. О нем не раз говорили евангельские персонажи. Он приходил к Апостолам, когда те шли на проповедь. Поэтому при произношении молитвы Царю Небесный нет привычного припева «возрадуйся» или «радуйся», но зато есть слово «приди», которое призывает третье лицо Святой Троицы.
О Святом Духе в Писании
Нетленный Твой дух пребывает во всём. Прем.12,1
Когда же приидет Он, Дух истины, то наставит вас на всякую истину ибо не от Себя говорить будет, но будет говорить, что услышит, и будущее возвестит вам. Он прославит Меня, потому что от Моего возьмёт и возвестит вам. Ин.16:13–14
Но вы примете силу, когда сойдёт на вас Дух Святый; и будете Мне свидетелями в Иерусалиме и во всей Иудее и Самарии и даже до края земли. Деян.1,8
Бог же надежды да исполнит вас всякой радости и мира в вере, дабы вы, силою Духа Святаго, обогатились надеждою. Рим.15,32
Но настанет время и настало уже, когда истинные поклонники будут поклоняться Отцу в духе и истине, ибо таких поклонников Отец ищет Себе. Ин.4,23
Когда же поведут предавать вас, не заботьтесь наперёд, что вам говорить, и не обдумывайте; но что дано будет вам в тот час, то и говорите, ибо не вы будете говорить, но Дух Святый. Мк. 13:11
Ибо не мерою даёт Бог Духа. Ин.3,34
Ибо все, водимые Духом Божиим, суть сыны Божий. Потому что вы не приняли духа рабства, чтобы опять жить в страхе, но приняли Духа усыновления, Которым взываем- «Авва, Отче!» Сей Самый Дух свидетельствует духу нашему, что мы – дети Божий. Рим.8,14–16
И не оскорбляйте Святого Духа Божия, Которым вы запечатлены в день искупления. Еф. 4,30
Человеку бывает сложно осмыслить, что такие ипостаси Бога. Кто есть — Святой Дух? Чтобы объяснить на более понятном человеку примере, можно сказать, что мужчина одновременно является:
В молитве говорится о вездесущности Господа, о том, что ничто и никто не укроется от Него. Дух пребывает везде, и мы просим его защитить нас от власти смерти и греха, которым человек был поражен. Мы говорим о Святом Духе «Утешитель», потому что Он утешает нас в скорбях, называем Его Духом Истины, потому что Истина есть только в Боге. Мы говорим, что Он — жизни Податель, потому что для человека источник жизни в Боге и Его милости. Поселившись в нас и, очистив нас от скверны грехов, Дух Святой дарует нам вечную жизнь и спасение через жертву Господа нашего Иисуса Христа.
Молитва «Царю небесный»
Молитва «Царю небесный» является одной из основных в православии. Ее обязательно читают во время каждого церковного богослужения. Также она считается домашней молитвой, которую рекомендуется читать в утренний час после пробуждения и непосредственно перед сном. Кроме того, существует традиция читать молитву «Царю Небесный» с целью, чтобы призвать Святого Духа в свою жизнь перед каким-либо начинаниях.
Происхождение и авторство данного молитвенного обращения неизвестны. Понятно, что конями эта молитва уходит в глубокую древность. Большинство священнослужителей склоняются к тому, что она возникла приблизительно в конце первого тысячелетия христианской эры.
Молитва Святому Духу
В молитвенном тексте «Царю Небесному» воспевается одна из ипостасей нашего Всемогущего Господа. Это делается нечасто и связано с тем, что знания верующих людей основаны на Ветхом завете. А в нем упоминание о Святом Духе встречается трижды: два раза в книге пророка Исаии и один раз в 50 псалмах.
Но сила Святого Духа безусловно известна всем верующим. Каждый христианин знает, что Святой Дух снизошел к Спасителю во время Крещения. Также он приходил к Святым Апостолам, перед тем, как они шли на проповедь.
Она может быть одновременно:
Оно закрепилось с момента возникновения христианской религии.
Текст молитвы «Царю Небесный, Утешителю, Душе истины» на русском
На русском языке молитва звучит так:
Текст молитвы с ударением
Чтобы правильно расставить акценты следует понимать, о чем молитва. Несмотря на всю краткость молитвенного обращения в нем кроется глубокий смысл.
В этой молитве содержится обращение к Святому Духу, как к Небесному Царю. Обращение «Утешитель» связано с тем, что так был назван Святой Дух самим Иисусом Христом. В одной из бесед с учениками он пообещал, что умолит Отца дать людям другого Утешителя, который будет пребывать с ними вовек. Это будет Дух Истины, который людям будет очень трудно принять, так как он будет невидимым. Сочетание слов «Утешитель» и «Душа Истины» может пониматься, как «посредник» или «заступник».
В молитвенном обращении Святой Дух называется «Подателем жизни». Это акцент на то, что всякая праведная душа подпитывается от Святого духа. Именно это утверждается во многих церковных песнопениях.
После обращения идет просительная часть молитвы. Прежде всего, молящийся помнит, чтобы Святой Дух пришел и вселился в нас. Это понимается двояко. То есть, с одной стороны мы хотим, чтобы каждый из нас принял Святого духа и стал его обителью, а с другой у каждого из нас имеется желание, чтобы Святой Дух обитал среди нас, а значит, объединял нас, исключая разногласия и ссоры. Но при этом следует понимать, что, ни одно утверждение не исключает другое, они полностью совместимы.
Далее в молитвенном обращении мы обращаемся к Святому Духу очистить нас от разной скверны. Под этим подразумевается просьба о прощении прегрешений и защите от дьявольских искушений. Мы хотим, чтобы Благой, что означает добрый Святой Дух, помог спасти наши души и даровал надежду на Царствие Небесное.
В чем суть и сила молитвенного обращения к Святому Духу
Для того чтобы понять суть молитвенного обращения к Святому Духу, нужно глубоко понять само это понятие в религии. Следует знать, что еще до того, как человек становиться христианином, Святой Дух уже оказывает на него влияние.
Еще в детстве Святой Дух начинает сообщать о том, что был совершен. И делает он это посредством использования такой внутренней характеристики человека как совесть. Именно через нее Высшая сила обращается к человеку и принимает участие в формировании его характера. Если случается так, что человек продолжает поступать не по совести, и не обращает внимания на знаки, которые даются свыше, то Святой Дух покидает его.
Святой Дух, вселяясь в человека, сближает его с Богом и в итоге приводит к нему. Это значит, что человек получает надежную защиту от Господа Бога, ведь Всевышний любит каждого из нас, поэтому даже грешников он не бросает в трудную минуту, пытаясь научить жить по заповедям Божьим и наставить на путь истинный. Причем приводит господь нас к этой истине через Святого Духа.
В каждого человека, кто искренне верит в Бога и принимает решения жить по законам церкви приходит Святой Дух, вселяется в него и живет внутри такого человека. Таким образом, Господь способствует духовному росту, и в тот момент, когда христианин начинает искренне раскаиваться в собственных прегрешениях, он чувствует, что услышан некоей Силой. И эта сила есть Святой Дух.